Rulettkerék: Szlalomot nyert és gyorsult is a GTI-nk
Amikor megvettük a Rulettkerék-Peugeot-t, a fulladozás miatt gyorsan elkezdtem keresgélni a megfelelő fórumokat, ahol a típust jól ismerő tulajdonosok, egykori tulajdonosok megfordulnak. A vonatkozó fészbukcsoportban aztán találtam egy bejegyzést, ahol az AYP-168 rendszámú GTI korábbi gazdái nosztalgiáztak. Igen, ez a mi autónk.
Nem kellett tehát messzire mennem, hogy felgöngyölítsem a 205-ös történetét. A csoport bejegyzésein kívül e-maileket is kaptam, csupa érdekes információval és fotókkal megszórva. Szépen lassan összeállt előttem az előző bő évtized, már tudom, hogy nagyon komoly múltja van a GTI-nek. Szerencsére mindig voltak olyan lelkes srácok, akik nem hagyták pusztulni. Többször volt már nagyon nehéz helyzetben, de végül mindig feltámadt, és újabb arcokra csalt mosolyt.

A kétezres évek közepén a Peugeot-t sokat reszelgették, és maradjunk annyiban, hogy látott mást is a gyári motoron kívül. Nemcsak a klubéletben volt rendszeresen visszatérő szereplő, de gyorsulási versenyeket is futott. Végül fillérekért cserélt gazdát klubon belül.
Egy rövid vakfolt következik a Peugeot-nk történetében, a következő morzsák 2009-ből származnak. Egy fiatal sráchoz került, akinél két hónap után hengerfejes lett. Megjavították, de hamarosan a légmennyiségmérő is rakoncátlankodni kezdett. Végül összeállt a kocsi, sok örömöt szerzett tulajdonosának, aki úgy döntött, rajthoz áll egy szlalomversenyen. Igaz, hogy elsősorban csak a mókázásról szólt a dolog, végül mégis kategóriagyőzelem lett belőle.
Egy héttel később sajnos megtörte a 205-öst, de talán ez is kellett ahhoz, hogy komolyabban elkezdjenek dolgozni rajta. Új küszöböket kapott, a rozsdától igyekeztek mindenhol megszabadítani a kasznit. Akkori lehetőségeikhez mérten újra is fényezték, így már egységes volt a színe. Végül egy VR6-os hármas Golf érkezése miatt vált meg tőle, de máig az egyik legjobb és legkedvesebb kocsijának tartja.
Az új évtizedet egy friss jogsis fiatalnál kezdte a GTI. Ekkor eléggé leamortizálódott, sem idő sem pénz nem volt arra, hogy újra gatyába rázzák, inkább megváltak tőle. Ez egy újabb nagy fordulatot hozott a Peugeot életében. 2015-ben ugyanis elkezdődött a megújulása. Rengeteg munkaórával sikerült újra egészen pofás autót faragni belőle.
A korábban csak ráakasztott két új első sárvédőt megigazították, és került bele új szélvédő is. Cserélték a gömbfejeket, a féltengelyek gumiharangjait, az első lökhárítót, pótolták a műanyag sárvédőtoldatokat. A hatvanas csőtől nagyon hangos volt a kocsi, ezért másik kipufogó is felkerült. És ekkor kapta meg azt az alufelniszettet is, amelyen most feszülnek a gumijai.
A kipofozás után aztán megint egy gyors tulajdonosváltás következett. Ekkor vette meg Bálint, akitől meg mi hoztuk el néhány hete. Az látszott, hogy ő is komolyan gondolta a GTI-zést, de végül elfogyott a lelkesedés. Pedig már megvolt a motorgenerál, elég komoly összeget áldozott rá. Nem hirdette ő sem sokáig: ritkán bukkannak fel a hazai piacon 205 GTI-k, olyankor gyorsan lecsapnak rájuk. Most éppen mi tettük ezt, pedig volt érdeklődő rajtunk kívül is.
Így nézett ki tehát a kis 205-ösünk elmúlt tíz esztendeje. De ennyinél nem állunk meg: ha már nálunk van, mi is hozzáteszünk egy kicsit a történelméhez.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
