McLarennel induló magyar a GT4 Európa-bajnokságon

Mór Csaba a GT4 Európa Sorozat Északi Kupájában

2017.03.31. 11:05

A pedálos Moszkvicstól a gokartozáson és utcai sportautókon át a Lotus kupába vezetett Mór Csaba autós pályafutása, és az idén olyan lépésre készül, ami a mi figyelmünket is felkeltette. Az egyre népszerűbb GT4 Európa Sorozat Északi Kupájában indul egy McLaren 570S GT4 versenyautóval. Interjú.

Aki nem követi közelről a magyar gyorsasági autósport eseményeit, annak Mór Csaba neve nem sokat mond. Versenyzői karrierje egy évtizednyi sportautókkal pályázás után tavaly, a Lotus kelet-európai kupasorozatában kezdődött. Nem is akárhogy. A debütáló évében megnyerte a bajnokság összetett és a V6-os autókra kiírt kategóriáját. Nem is akárhogy. Az összes versenyen, ahol célba ért, ő nyerte meg a futamot. Nem is akárhogy. Akadt futam, ahol csupán a második helyezetet nem körözte le.

Ki ez a fickó?

Mór Csaba 1979-ben született Budapesten. Civilben saját számítástechnikai cégét, a Computer Imperiumot irányítja, nőtlen. Minden érdekli, aminek négy kereke van és hátul hajt. Az autókat szenvedélyesen gyűjti, vagy ahogy ő megfogalmazta: „próbálok autónepper lenni, de csapnivalóan csinálom. Azt mondják, ott rontom el, hogy mindig csak veszem és soha nem adom el a kocsikat.”

A munka és a hobbija mellett rendszeresen támogat állatmenhelyeket, illetve igyekszik a menhelyen élő kutyáknak gazdát találni.

Totalcar: Hogyan lesz valaki felnőtt fejjel versenyző?

Mór Csaba: Szerintem ez már nagyon kicsi gyerek korban indul, valószínűleg a lábbal hajtós Moszkvics volt az első jel: nyugodt pedálozás helyett abban is a sebességre mentem. Kicsit később, hat évesen, anyu kivitt az első magyar Formula-1-es nagydíjra, és az betette a kaput. Volt egy jellegzetes illata, hangja no meg a sebessége, onnantól rajongtam az autókért. Eltelt 30 év, és sokáig úgy tűnt, nem lesznek olyan anyagi lehetőségeim, hogy rajthoz állhassak akár a legkisebb szériában is. Tinédzserként gokartoztam, a húszas éveimben sportautókkal jártam pályanapokra, mindig azzal, amim éppen volt – esetleg béreltem valamit. Tavaly nyílt arra lehetőségem, hogy elinduljak a Lotus Cup Eastern Europe sorozatban.

TC: Hogyhogy a Lotus kupával kezdtél, az első lépcsőfok jellemzően a kisebb kategóriák, Suzuki Swift Kupa és társai szoktak lenni?

MCs: Minden relatív. Ha kinézel az ablakon egy emeletes ház hatalmas, de ha a repülőről nézed, parányi. Szerintem egy elsőkerék-hajtású, orrnehéz autó génjeiben hordozza az alkalmatlanságot az autóversenyzésre. Kérdés, mit tekint az ember autóversenyzésnek. Én úgy gondolom, egy nemzetközi karrier kezdéséhez ideális a Lotus-kupa. Amikor elindulsz az első versenyeden, az autó vezetése csak egy dolog a sok újdonság közül. Leírták a könyvekben, ezért tudod, mi az a gördülő rajt, mik a szabályai, de nincs ott, hogyan kell jól csinálni. Ezért is van szükség tanulásra és tapasztalatszerzésre: komoly nemzetközi sorozatban biztos lehetsz benne, hogy mindenki tudja. Ott vannak a különböző procedúrák, szabályok, a csapatmunka, a beállítások, és persze amikor először elrajtolsz, nyilván esni fog az eső is. Jó a fokozatosság, de mindenkinek magának kell meghatározni a számára ideális fokozatokat. Én hiszek magamban, hiszem, hogy a legjobbak között a helyem. Kizárólag ezért kezdtem és csinálom, ha nem hinnék magamban, inkább napozni mennék egy szigetre.

TC: A Lotus kupa mennyire volt kihívás, hány, a tiédhez hasonló kategóriájú autó indult, ki voltak az ellenfelek?

MCs: A Lotus-kupában összesen tizenkét autó indult, a V6-os kategóriában négyen álltunk rajthoz. Ha az ellenfelek számomra túl erősnek bizonyultak volna, nem tudnék most szintet lépni, mivel hatalmas szakadék tátong a professzionális és az amatőr versenyzés között. A tavalyi szezon során tudatosan a maximumra törekedtem, így készülve fel az olyan, profizmust igénylő sorozatokra, mint a GT4, GT3-as Európa- és világbajnoki futamok, bajnokságok. Elsősorban nem az ellenfeleimmel foglalkoztam, hanem a saját fejlődésemmel, a versenyautó beállításaival, a különböző csapatok, az autóversenyzés működésének, szabályainak megértésével. Eközben szereztem két bajnoki címet.

TC: A Lotus kupasorozata mellett milyen más versenyeken, teszteken vettél részt?

MCs: Az évet a tavalyi bajnok Prosport csapat Porsche Cayman GT4-es autójának tesztelésével kezdtem februárban, a spanyol Ascari versenypályán. A tavalyi – és ezzel már kétszeres – GT4 bajnok Jörg Viebahnnál egy másodperccel sikerült jobb időt futnom használt gumikon, pedig ő újakat kapott. A nyáron az angliai Snettertonban folytattam a tesztelést, ahol a McLaren 570S GT4-et vezettem. Ez volt az első teszt, amikor a McLaren pilótáin kívül mások is vezethették a fejlesztés alatt álló versenyautót, itt a tesztelők között a leggyorsabb voltam.

Majd az év második felében a Scuderia Villorba Corse csapat Maserati GranTurismo GT4-esét és Ferrari 458 Italia GT3-asát próbálhattam ki, a hazai pályájukon, Olaszországban. A Villorba a Maserati gyári támogatású csapata, korábban a hazánkban is ismert WTCC bajnok pilóta, José Maria López is náluk ment 458 Italia GT2-vel. Az olaszországi teszt eredményeként tavaly decemberben, Abu Dhabiba kaptam meghívást az olasz csapat Maserati GT4-esébe a Gulf 12 órás versenyre. Ez a verseny sajnos nem sikerült jól, technikai gondok miatt. Verseny közben hatszor kellett kiállnunk váltót szerelni, az egyetlen pozitívum, hogy az autóval én voltam a leggyorsabb – már amikor éppen ment.

Elindultam még egy magyar endurance futamon októberben, a Hungaroringen Bódis Kálmán 997-es Porsche-jával, amikor ugyan a fagyos hidegben közel sem tudtuk üzemi hőfokra melegíteni az első gumikat, de így is sikerült egy pole pozíciót futnom 1:50-es idővel, és összetettben megnyernünk a bajnokságot.

TC: Mik az idei tervek, milyen autóval, hol fogsz rajthoz állni?

MCs: Idén a GT4 European Series Northern Cup sorozatba van szerződésem a teljes évre, az első versenyt követően döntök a továbbiakról.

A három induló McLaren 570 GT4-esből az egyik autót kaptam meg, köszönhetően a McLaren ajánlásának. Equipe Verschuur a csapatom neve, LeMans-ban is nyertek már, győztes gárdának tűnik. Csapattársam az angol Finlay Hutchison lesz, aki korábban Formula Renault-val versenyzett. Két kategória van, az amatőr és a profi. Minket PRO kategóriában fognak értékelni. A másik McLarent a holland autóversenyző-legenda Duncan Huisman és Luc Braams terelgeti. Múlt héten jöttem haza Zandvoortból, a pálya bejáratánál van egy beton díszmű, kőbe vésve a legnagyobb holland versenyzők nevei: Jos Verstappen, Max Verstappen és Duncan... Menő a srác!

McLaren 570S GT4 – a versenyautó, amit a versenypályához kicsit le kellett lassítani

A McLaren 570S Coupé, a GT4-es versenyautó utcai változata is bőven kiérdemli a szupersportkocsi jelzőt. Karbonvázas karosszériájában az angol gyártó saját fejlesztésű, 3,8 literes, turbófeltöltésű, V8-as motorja dolgozik, váltója 7 fokozatú és dupla kuplungos. Az utcai változat 570 lóerős, a nyomatéka pedig 600 Nm, és 100 km/órára 3,2, 200-ra pedig 9,5 másodperc alatt gyorsul. Az 1313 kilogramm tömegű autó végsebessége 328 km/óra.

Ezzel szemben a versenyautó valamivel gyengébb és nehezebb is, annak érdekében, hogy a mezőnyben induló, nagyon különböző alapautók körideje nagyjából hasonló szinten legyen. A KTM X-Bow, a Porsche Cayman, a BMW M4, az Aston Martin Vantage és a Maserati GrandTurismo nagyon eltérő teljesítményű, tömegű és karakterisztikájú kocsik, így a mezőny tempójának kiegyenlítésére mindenféle trükköt bevetnek. Az 570S GT4 tavalyi fejlesztésű autó, a fejlesztési évében a McLaren az angol GT bajnokságban versenyeztette és az év végére meg is nyerte vele azt.

A versenyautó a szokásos biztonsági felszerelések, a bukócső, az ülés, az öv és a tűzoltórendszer mellett abban különbözik az utcai változattól, hogy 18 collos Pirelli slickeken gördül, „csupán” 430 lóerős és 1425 kilogramm a minimum tömege. A kép egyedi aerodinamikai elemekkel, egy nagyobb teljesítményű hűtővel, kétutas, Penske gyártmányú lengéscsillapítókkal és OZ Racing, központi csavaros magnézium-ötvözetű versenyfelnikkel válik teljessé.

TC: Miért pont a McLaren és a GT4 Európa sorozat? Michelisz Norbi és a Zengő Motorsport csapatai miatt az idén a WTCC és a TCR túraautó bajnokságok is nagyobb figyelmet kapnak majd, nem lett volna észszerűbb ott indulni?

MCs: Egyszerű: a GT4-ben indul James Hunt fia is, itt lesznek a jó csajok! Viccet félretéve, a GT4-es sorozatban indulnak ex-DTM-esek, Blancpain GT3-as gyári pilóták és valóban Freddie Hunt is, míg szerintem a WTCC mélyrepülésben van az elmúlt években. Azt beszélik, az idei az utolsó év, és csak tizenpár autó lesz a rajtrácson. Egyedi, sehol máshol nem használható motort fejleszteni nem olcsó mulatság, valamint tengerentúlra konténereket reptetni sem a legjobb gondolat, így a privát csapatok számára egyre inkább finanszírozhatatlanná válik. A tömeggyártók, mint a Citroën, a Lada vagy a Honda számára addig érdekes a WTCC, amíg nyernek valamit, ezzel image-t építenek, de ezután gyorsan kivonulnak. Ezzel szemben a GT4 nem pénznyelő, és robbanásszerűen fejlődik olyan gyári autókkal, mint a Porsche, a BMW, a Nissan, az Aston Martin, a Maserati vagy az idén belépő McLaren, jövőre pedig már fejlesztik a Mercedes és az Audi GT4-es autóját, és a BMW is teljesen új autót épít ehhez a sorozathoz. Ebbe az irányba megy a világ.

Hogy Magyarországon mi kap figyelmet és mennyit, azt a helyi média dönti el, engem nem feltétlen motivál a szakmán kívüli ismertségem. Ez utóbbi akkor fontos, amikor szponzorokkal tárgyalok, de az én célom sokkal inkább szakmai, mint populáris. A GT4 esetében úgy látom, hogy a legújabb McLaren lesz a leggyorsabb autó, ez a megérzés vezetett hozzájuk. A GT4 mellett szerintem a TCR egy fejlődőképes sorozat, de véleményem szerint a GT4 adja a legjobb választ arra a kérdésre, hogyan lehet költséghatékonyan a lehető legmagasabb színvonalon autósportot csinálni. És ezt így gondolják az említett élvonalbeli autómárkák is, tessék megnézni a gyári autók listáját, szinte példa nélküli: aki számít, szinte már minden gyártónak van GT4-es autója.

TC: Mikor és hol lesz az első futam, hol lehet nyomon követni az eseményeket?

MCs: Első futam most hétvégén, azaz április 1-2-án lesz Olaszországban a Misano versenypályán. A gt4series.com a sorozat weboldala, ahol a TV-linkre kattintva élő youtube-közvetítésben nézhető a verseny, profi angol kommentátorokkal. A versenyek 50-60 percesek, minden versenyhétvégén kettő van. Az időtáv 20-40. perce között van egy kötelező boxkiállás pilótacserével. Az első verseny éjszakai futam lesz a misanói MotoGP pályán, már nagyon várom!

TC: Mi a GT4 Európa-sorozat sportértéke, ki az ellenfelek?

Azért Európa többi országában nem így gondolják, sőt. A korábban DTM-ben versenyző Peter Terting hobbista lenne? Vagy a Bentley gyári GT3-as csapatából a fiúk bóklászgatni fognak csak? Arra nem fogadnék. A csapattársam nevét véletlenül vésték kőbe a nemzeti hősök és Max Verstappen neve fölé Zandvoortban? Esetleg James Hunt fia, Freddie Hunt, vagy épp a Le Mans-i helyezett Andy Meyrick ügyetlen lenne? Ugyan már. A sorozatban vannak amatőrök is, de egyre kisebb számban, a helyüket egyre inkább profi pilóták veszik át, akik akár nyolchengeres sportkocsikból épített versenyautókat vezetnek, nem női autókat. A Maserati GranTurismo GT4-ben például sem blokkolásgátló sem más elektronikai vezetési segédlet nincs.

GT4 European Series Northern Cup – futamok a Slovakia Ringen és a Nürburgringen

Az SRO Motorsport által szervezett GT4 Európa-bajnokságot két, északi és déli kupára bontották. A híres európai versenypályákra, nagyobb sorozatok betétfutamaként meghirdetett kupa a kiegyenlített mezőnnyel és megfizethetőségével lett népszerű. A mezőnyben egyaránt megtalálható amatőr és profi pilóták, az induló autókat illetően is színes kavalkád várja a nézőket. Az északi kupában, ahol Mór Csaba is érdekelt, a szezonnyitó misanói futam után az angol Brands Hatch, az oszták Red Bull Ring, a Slovakia Ring (július 16-án), a holland Zandvoort és a német Nürburgring következik. A futamokat a www.gt4series.com/live weboldalon követhetik figyelemmel.

TC: Ha jól tudom a licenced, a versenyzői engedélyed is különleges szintű. Az érdekességen túl van ennek szerepe a versenyzésben?

MCs: Magyarországon a legjobb arany licencet kaptam, míg az FIA nemzetközileg minősíti a pilótákat, ahol idén „Silver” lett a minősítésem. A legtöbb versenyző bronz, a nemzetközi bajnokságok győztesei arany, a volt Formula-1-es pilóták platina licencet kapnak – némileg leegyszerűsítve, a közérthetőség kedvéért.

Jelentősége ott van, hogy akadnak olyan bajnokságok, ahol például csak bronz licences pilóták indulhatnak. A GT4-ben pedig nem csak az autókat próbálja a bajnokság szervezője nagyjából egy teljesítmény-szintre hozni, hanem a pilótákat is. Ha az ezüst licenccel túl jól megyek, akár 80 kilogrammos büntetősúlyt is kaphatok, amelyet már kilátásba is helyeztek. Ráadásul nem vehetek részt az amatőr értékelésben, rögtön a profik között kell versenyeznünk. Így amit tavaly a Lotus-kupában csináltam, hogy lekörözöm a mezőnyt – ha esetleg módom is lenne rá – azért sem fog megtörténni, mert a következő versenyre szinte biztosan a nyakamban találnék plusz 80 kilogrammot.

TC: Milyen eredményre számítasz, milyen célt tűztél ki magad elé az idei évre?

MCs: Sok teszt és verseny után is nehéz megmondani. A GT4 egyik szépsége, hogy minden pályán másik autó a favorit. Vannak olyan pályák, ahol a könnyű négy- vagy hathengeres autó előnyösebb, máshol az erősebb V8-asok, de számít a súlyelosztás is, hogy elöl vagy középen van a motor, a tengelytáv, az aero tulajdonságok és sok egyéb tényező.

Remélem minden pályán versenyben leszünk a mezőny első felében, azonban fontos tudni, hogy itt a győzelemhez profizmusra van szükség, főleg az idei mezőnyben. Aki itt nyerni tud, az nagyon magas szinten van, abban biztos lehetsz. A sok profi csapat, a pilóták és autók között már nagyon apró nüanszok is dönthetnek, először nézzük meg mi történik Misanóban!

TC: Mi lehet a következő lépcsőfok, merre látsz továbbfejlődési lehetőséget a közeljövőre?

MCs: Az amatőr versenyzésben te csinálsz mindent: a vezetés mellett te vagy a kameraman, te foglalkozol a telemetriával – már aki, te mondod meg a beállításokat, néhányan még a gumikat is maguk cserélik. A GT4-ben a pilóta csak vezet, a mérnök mondja meg a beállítást a pilóta visszajelzései alapján és a szerelők dolgoznak az autón, de az adminisztrációra is van külön ember, még kameraman se kell, mivel veszi a TV. Ez egy hatalmas minőségi ugrás a profizmus irányába. A szezon első versenye előtt korai a továbblépésről beszélni, egyelőre az is egy hatalmas csoda nekem, hogy ott lehetek.

TC: Mi a cél, hova szeretnél a versenyzői karriereddel eljutni?

MCs: A profizmus, amiről beszélek azt is jelenti, hogy nem én viszem a pénzt, hogy versenyezhessek, hanem galád módon én kapom, méghozzá azért, mert valamit – jelen esetben a vezetést – jobban tudom az adott szériában, mint a többiek. Szerénység ide vagy oda, de az az autóversenyző, aki nem azért indul el, hogy ő nyerjen és ő legyen a legjobb, az nézetem szerint nem autóversenyző, hanem maximum autóval versenyző. Én hiszek magamban, hiszem, hogy a legjobb lehetek és amíg ez így van mindent meg fogok tenni a győzelemért. Idén már multinacionális IT-cégekkel is tárgyalok a szponzorálásról, valamint az EuroCenter gokartpályája is segíti az edzéseimet, de szükség van további támogatókra, gyártókra, mivel a jövőben ez is az egyik feltétele lesz a sikernek.

Az oldalról ajánljuk

Képes visszahozni az Opelbe vetett hitem
  • Tesztek

Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS

Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.

6 órája
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38