Akkor most rövidebb vagy hosszabb?
Két centi nagyjából egy szem földimogyoró mérete. Vagy éppen a szerkesztőségünket nyáron elárasztó, a telet is egész jó mutatókkal átvészelő büdös poloskáké. Hogy ez sok vagy kevés, nézőpont kérdése, de egy autón már észrevehető ekkora eltérés.
Szép dolog a tervezés, motiváló lehet, ha határidőket tűzünk ki magunk elé. A Rulettkerék-Peugeot-hoz is frankó kis ütemterv állt össze a fejemben, de ez nagyon gyorsan felborult. Mindenki kedvenc türhő motorépítőjénél, Paul Teutulnál ilyenkor már röpködnek a keresztkulcsok, és záporoznak a fákjúk – ehhez hasonló dráma nálunk nem volt, csak a belső békém roggyant meg egy kicsit.

Amikor a lakatosműhelyben Csaba átnézte az autót, elsőre tényleg nem sejtettük, hogy ennyi teendő lesz vele. Nagyon optimistán két hetet saccoltunk a munkára, a harmadikra gyorsan be is jelentkeztem Autódoktorunkhoz, hogy vizsga előtt nézzük át rendesen a féket és a futóművet. Annyi biztos, hogy a hátsó hidat újra kell szilentezni, elöl pedig a vágott rugókat cserélni. Utóbbi akkor tűnt fel igazán, amikor először felemeltük a GTI-t a csápossal, a rugók meg úgy lötyögtek, mint másnapos középcsatár a megyekettőben.
Amikor Csabáék elkezdték bontani a kasznit, ezek a tervek szertefoszlottak. Ahogy azt már a sárvédő levétele után láttuk, a tartólemez egészen a toronyig szétrohadt. Nem szívderítő látvány, de aztán kaptam az újabb képeket, ahol már látszik, elkezdték újjáépíteni az elrongyolódott részt. Ekkor jött a következő felismerés: az autónk jobb eleje nagyjából két centivel rövidebb mint a bal. Úgy sejtem, a gyártósorról nem így gördült le, a két fotót összevetve a motorháztető és a sárvédő sarkánál kiválóan látszik a deficit.
Ez önmagában nem tragédia, sokkal, de sokkal rosszabbakat is húztak már ki egyenesbe. Az úton pedig semmit nem lehet ebből érezni, a GTI nem húz, nem halad négy nyomon. Nincsenek is aggályaim a végeredmény miatt, csak éppen ezek az előre nem látott dolgok rendesen megtolják a munkaórák számát. Most ott tartunk, hogy a műszaki öt nap múlva lejár, ezt el kell engedni. A Dokihoz vagy útvonalengedéllyel vagy trélerháton jutunk majd el.
Addig is felütöttem az Excel-táblát, és számolgattam egy kicsit, mennyibe is került nekünk eddig a Rulettkerék-Peugeot. A vételárat és az átírás költségeit leszámítva eddig picivel 210 ezer forint fölött járunk, ebben egy szakajtó alkatrész és a lakatolás első fázisának munkadíja is benne van már. Íme, a teljes lista:
Rulettkerék 5. - A költségek | |
Olaj+olajszűrő | 12200 Ft |
Üzemanyagszűrő | 2065 Ft |
Hűtőfolyadék+desztillált víz | 6000 Ft |
Alkatrészek (gyújtáselosztó-fedél, rotor, gyertyák, első lámpák, irányjelzők, fényszórókeretek, féltengelycsukló, szimeringek, gyújtáskábel készlet) | 51600 Ft |
Bontott alkatrészek (légszűrőház csövekkel, bajuszkapcsolók, hátsó ablakmosótartály, ablaktörlőmotor) | 20000 Ft |
Első üléspár | 10000 Ft |
Lakatolás első fázis | 90000 Ft |
Tankolások | 23000 Ft |
Összesen: | 213865 Ft |

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
