Nagy kérdés persze, milyen időben és hol használjuk. Autópályán ezt mutatják a mérések.
Az elektromos autók használhatósága kapcsán talán a két legfontosabb kérdés, hogy mennyit mennek el egy feltöltéssel, és milyen gyorsan telik meg újra az akkumulátor. A hatótáv persze nagyban függ a használat módjától, a bekapcsolt fogyasztóktól, a környezet hőmérsékletétől. A német Autobild közel negyven modellt indított neki 130-cal az autópályán, lapozgatónkban a tíz legjobbat mutatjuk meg. De azért azt se feledjük, hogy az értékeket érdemes az akkukapacitással párban értékelni, villanyautónál sem mindegy a fogyasztás.
10. Hyundai Kona Electric: 336 kilométer. A nagyobbik akkumulátorral, a 64 kilowattórással szerelt Kona Electricről van szó, mellesleg ez az erősebb is a maga 204 lóerejével. A gyengébb, 136 lovashoz 39,2 kWh-s pakk jár. Amikor mi próbáltuk, 300-400 kilométer közötti valós hatótáv jött ki, így nem túl meglepő ez az autópályás érték.
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
9. Ford Mustang Mach-E GT: 337 kilométer. Ha Mustangról beszélünk, a legtöbb autós érdeklődésű embernek nem a villanyautó jut eszébe. De kár is ezen rágódni, már elektromos járművet is takar a név. Érdekes módon nekünk harmonikusabbnak hatott a gyengébbik változat, a németek viszont nem is a sima GT-t, hanem a 487 lovas Performance Editiont vitték el az autópályás próbára. A mi tesztünk itt olvasható.
Fotó: Csepreghy Dániel / Totalcar
8. Volkswagen ID.5 Pro Performance: 340 kilométer. Hamarosan érkezik az ID.5 tesztje a Totalcarra is. Ez a modell amúgy nem más, mint az ID.4 kupésított tetővonalú variánsa. A Pro Performance kivitel 204 lóerőt tud, 8,4 másodperc alatt gyorsul nulláról százra. Mindegyik változatban 77 kilowattórás akkucsomag található, és azt várjuk, hogy a fedélzeti rendszer is gördülékenyebben működik, mint más, közelmúltbeli Volkswagenekben.
Fotó: Volkswagen / Volkswagen
7. Tesla Model 3: 363 kilométer. Ha villanyautó, akkor tízből nyolcan biztos rá is vágnák a Teslát. Elon Musk rengeteg hangzatos nyilatkozattal alapozta meg a hírnevet, de az ettől függetlenül is biztos, hogy az amerikai márkát komolyan kell venni, elektromos autóban igen komoly tényezőnek számítanak, nem csoda, ha a Volkswagen is nagy ellenfélnek tekinti őket. Persze ebből is van több variáns: hátsó- és összkerekes, erősebb és gyengébb. Ez számít az első elérhető, nagy darabszámú Teslának, persze kérdés, mihez viszonyítjuk például az elérhetőségét. Itt írtunk róla alaposan.
Fotó: Fenyo Balazs / Totalcar
6. Audi RS E-tron GT: 367 kilométer. Amikor bemutatták az E-tron GT-t, nem is titkolták, hogy nagyon fontos ez a modell a márka jövője szempontjából. Technikája nagyjából a Porsche Taycan szintjét hozza, és a normál verzió sem gyenge 467 lóerővel, az igazi mégis az RS, immár 598-cal. Plusz az overboost. Van bennük kétfokozatú váltó, de ez nem ugyanazt jelenti, mint egy benzinesben: az első fokozat a jobb gyorsulást, a második a nagyobb sebességet adja. Mi nem az RS-t, hanem a simát próbáltuk Tannisban.Fotó: Totalcar
5. Polestar 2 SM LR: 374 kilométer. A Polestar a Volvóról leválasztott villanyautó-márka, régebben versenysport részlegként ismerhettünk a nevet, a svédek leghegyesebb autóiról. A címben az SM LR a Single Motor és a Long Range rövidítése, tehát az egymotoros, növelt hatótávú kivitel tudta ezt az eredményt az autópályán. A 231 lóerő és a 330 newtonméter egészen felfoghatónak hangzik, az akkucsomag a Standard Range 69 kilowattórásával szemben itt 78 kWh, és 499 kilót nyom. Nem is kifejezetten ettől számít nehéznek a Polestar 2, hanem attól, hogy egy eleve masszív alapra rakódik ez a túlsúly. Tesztünket itt találjátok.Fotó: Bazsó Gábor / Totalcar
4. Mercedes-Benz EQE 350+: 423 kilométer. A Polestarral szemben ez nem egy hagyományos alapokra faragott villanyautó, hanem eleve elektromos modellhez tervezték magát a padlólemezt, az EVA2-t. Hatalmas autó, a hátsó sorban is igen kényelmes, ami nem csoda, mivel tengelytávja csaknem akkora, mint a hosszított S osztályoké. Az alapváltozat 292 lovas, hátsókerekes, nyomatéka 565 newtonméteres. Mégsem a nagy tüzet érezni benne, hanem a luxust. Akkuja 90 kWh-s, ehhez 560-650 kilométeres WLTP-adat tartozik, ez az autópályás 423 ennek fényében sem rossz. Tesztünk ide kattintva olvasható.
Fotó: Bazsó Gábor / Totalcar
3. Genesis Electrified G80: 427 kilométer. A márka a Hyundai és a Kia konszerntársa, a G80-as pedig az ő középső szedánjuk. Nem kimondottan villanyautónak készült, hanem egy hagyományos hajtású autó átalakításából született. Neve kicsit bénácska, Electrified G80, vagyis elektromosított G80. Ehhez képest ez az eredmény igen jó. Kétmotoros hajtásából 365 lóerőnyi összteljesítményt hoz ki, 4,9 másodperc alatt van százon, a WLTP-hez képest hazudósabb NEDC-ciklus alapján mondtak rá 500 kilométeres hatótávot. Ezt figyelembe véve igen kellemes meglepetés a 427 a folyamatos 130-as tempó mellett.
Fotó: Genesis / Genesis
2. BMW iX xDrive 50: 434 kilométer. Megmentjük a bolygót, ha beledöglik, akkor is – írtuk róla tesztünkben, Sylvester Stallone Provolonéja pedig azzal dorgálná meg, hogy „nem vagy más, csak oximoron”. Ugyanis reciklált kárpitokkal és villanyhajtással hirdeti a fenntartható jövőt, közben meg 2,6 tonna, hatalmas homlokfelülettel, 526 lóerővel. Mi ez, ha nem hedonizmus? Az akkucsomag nettó kapacitása 105,2 kilowattóra, abból jött ki a 434 kilométer.
Fotó: Csepreghy Dániel / Totalcar
1. Mercedes-Benz EQS 450+: 482 kilométer. Ez ma az elektromos Mercedesek csúcsa, 5,2 méter hosszú és 1,9 méter széles monstrum. Légellenállási együtthatója nagyszerű, 0,20-as, ami minden korábbinál jobb érték. Még a BMW iX-hez képest is combos, 107,8 kWh-s nettó kapacitású akkucsomagból kapja az energiát a 333 lóerős, 568 newtonméter nyomatékú, hátsókerekes luxusautó. Légrugós futómű, adaptív lengéscsillapítás, hátsókerék-kormányzás – van itt minden. Cikkünk is, mégpedig erre.Fotó: Csepreghy Dániel / Totalcar
Ezek a villanyautók mennek a legtöbbet egy töltéssel
Lapozgató
Ezek a villanyautók mennek a legtöbbet egy töltéssel