Mit hozott a Nissan?
Már a bejárat előtt sokkot kapunk, a japánok olyan közvetítő kocsival jönnek, aminek egy AWACS-antenna van a tetején. Illetve pont fordítva, mert ez fölfelé néz, az égre, oda szórja az élőképet. Szaladunk befele, a nyakunkban lógó belépő RFID-csipje a kulcs. A Nissan-stand az első megcsípendő, Carlos Ghosn 8:45-kor személyesen prezentál. Útközben elszaladunk a Subaru BRZ versenyváltozata mellett de még le se tudtuk fotózni; majd visszatérünk.
Ghosn egy elképesztő rocksztár. Ekkora krán egy Megasztár-felvételen nem bólogat, amekkora itt kaszál a kamerával, plusz van egy fotós/operatőri emelvény, amin legalább 500 objektív mered a színpadra. Ha mindenki vakuzik, Carlos árnyéka beleég az Esflow tanulmányba a háta mögött.
Szürreális fordulat: a kezdés előtt egy perccel kiskosztümös, kék masnis lány érkezik, fehéregyensúly-állító kromatikus skálával, amit fél percen át a feje felett egyensúlyoz, hogy a helyiség minden CCD-je ugyanoda legyen kalibrálva. Őrület ez az ország.
Zene, dübörgés, kinyílik öt garázskapu, és kigurulnak a Nissan tanulmányok. Az Esflow sportautó élőben zseniális. Art-decós orr, 370Z-karikatúra jellegű buciság, és olyan pici, hogy simán hazasétálok vele, ha kiürülnek az akksik. Öt alatt lenne százon, hátsókerekes, de nem hinném, hogy komolyan gondolják, inkább csak afféle szándéknyilatkozat, hogy vezetni jó lesz jövőre is. Kéne.
Mellette itt az új Leaf Nismo. Elég fura humorérzék kell hozzá. Hiába a kötény, a küszöb, a matricák, ez egy kövér, feminin villanyautó. A Nismo inputja annyi, hogy immár nemcsak az áram, de a futómű is ráz.
A Pivo 3 nagy móka. Össze-vissza forog mind a négy kereke, ott piruettezget a kivonuló Goshn mellett. Állítólag nagyon közel van a sorozatgyártáshoz, de ezt nehéz elhinni egy autóról, aminek minden kerékagyában villanymotor van, és magától elmegy parkolóhelyet keresni. Aztán hívásra visszajön értünk. Remélem, újságot is hoz a szájában.
A Town Pod kulcsain viszont előbb verekednénk össze, mint egy GT-R-en. A modern világ legaranyosabb autója. Olyan, mintha egy 1953-as Frigidaire alapján rajzolta volna a Verdák valamelyik művésze. Két irányba nyíló ajtók, praktikus beltér, és az az arc, az hihetetlen. A Town Pod elvben simán gyártható volna. A zsiráftető és a komikusan nagy zsanérok feleslegesek rajta, de ezek nélkül szimplán egy villanyos kombi őrületes dizájnnal.
Ghosn elmondja, hogy minden elég fasza, a Nissan hasít, pedig nem jött valami jól a cunami és az atomkatasztrófa. Üzen a japán kormánynak, hogy az erős jen megöli az exportra termelő cégeket, és akkor ki fognak vonulni, a japán munkások meg éhen halnak. Javaslom neki a valutanuniót hazánkkal, de úgy csinál, mintha nem hallaná meg. A lényegi bejelentés: a Nismo, az eddigi motorsport-szakosztály ezentúl olyan belső tuningmárka lesz, mint az AMG, az M GmbH és a társaik.