A Lamborghini lenyomja a LaFerrarit?
LaFerrarit látni Európában csak néhány helyen van halvány esélye az embernek – Maranello és Monte Carlo környékén – de valószínű, hogy könnyebben találunk rá arab országokban. Ez a felvétel például Katarban készült az autópályán, ahol az utóbbi évek legérdekesebb Lamborghinijével kelt versenyre a Ferrari csúcsmodellje.
A fekete Lamborghinit a gyenge minőségű felvételen nézhetnénk akár egyszerű Gallardónak vagy Huracannak is, de ha jobban megszemléljük, kiderül, hogy egyik sem. Ez a szinte teljes egészében karbonszálas műanyagból gyártott Sesto Elemento sorozat egy példánya, amelyből összesen húsz készült. Ebben ugyan nincs közel ezer lóerős hajtáslánc, mint a LaFerrariban, viszont 570 lóerőre mindössze 999 kilogramm jut, így aztán százig biztosan jobban gyorsul, mint bármilyen más négykerekű az F1-es versenygépeken innen. A gyári adat 2,5 másodperc, szemben a LaFerrari 3 másodperc körüli értékével. A verseny kimenetele persze jó eséllyel előre is jelezhető: a Sesto Elementóé az első néhány száz méter, de nagyobb tempónál már többet számít a puszta teljesítmény, mint az, hogy hány ló jut egy kilóra, azaz a Ferrarinak el kell húznia.
Bár a felvétel nem valami jó minőségű, az látszik, hogy a láthatólag spontán gyorsulási verseny épp úgy alakult, ahogy gondoltuk. De nem nagyon számít, hogy itt ki nyer, a Lamborghini jobb üzlet: egyszerűbb technika, ugyanakkor sokkal drágább és ritkább. Úgy tudjuk, darabjáért tavaly mintegy 1,6 millió eurót kértek tavaly – ehhez képest a a szuperkomplikált, és így nyilván karbantartás-igényesebb LaFerrari a maga 1,25 millió eurós árával már-már olcsó tömegmodellnek tűnhet.