A Magyar Közút munkatársai riasztották a a Hortobágyi Madárkórház dolgozóit, amikor a Hajdúszoboszló-Hajdúszovát összekötő úton aszfaltozás közben észrevették az útpadkán bicegő madarat. A sérült fülesbaglyot a madárkórház dolgozói a helyszínen befogták, majd ellátták a sérüléseit, a felépülése után pedig szabadon engedik.
Az erdei fülesbagoly Magyarország leggyakoribb bagolyfajtája, 1995 és 2002 között 6500-12000 pár fészkelt (frissebb megbízható adat nem áll rendelkezésre a populációról). A testhossza 35-40 centi, a szárnyfesztávolsága 90-100 centiméter, első sorban rágcsálókkal táplálkozik. Magyarországon védett állat.
Elkezdődött az őzek násza, ezért fokozott odafigyelésre van szükség az utakon. Erre hívja fel a figyelmet a Magyar Közút. Mint írják, az európai őz hazánk legnagyobb egyedszámú és legelterjedtebb nagyvadfaja. Párzása július második felétől augusztus közepéig tart, ilyenkor az állatok aktívabbak, többet mozognak mind nappal, mind éjszaka. Szokásaikról bővebben itt írtunk.
Őznász idején a bakok kergetik a sutákat és a konkurens bakokat is, ezért jóval figyelmetlenebbek, mint az év más időszakaiban. Ezért nemcsak a vadveszélyt jelző táblák hatálya alatt, hanem mindenhol javasolt körültekintőbben, óvatosabban vezetni.
Finnországban egyébként egy szervezet tagjai fényvisszaverő festékkel fújják be a rénszarvasok agancsát, hogy elkerüljék a baleseteket. Az északi országban évente mintegy négyezer állat válik a járművek áldozatává.
A drift nem való mindenkinek, és kifejezetten rossz ötlet zéró tapasztalattal közúton próbálgatni a műfajt. Ezt talán a videóban látható autó sofőrje is megtanulta, aki megpróbált egy kicsit vagánykodni, felhívni magára a figyelmet. Végül is sikerült, csak nem úgy, ahogy szerette volna.
Bár a Chevrolet Silverado jobb hátsó kereke kitört, és nyilván a hátsó futómű sem köszönte meg, hogy lendületből a padkának verték, még így is azt mondhatjuk, szerencsés volt a kimenetel. Könnyedén elsodorhatta volna a járdán videózó srácot. Nyilván neki is tanulság a jövőre, hogy hol nem szabad helyezkedni.
Az pedig már erős társadalomkritika, hogy a baj megtörténte után mindenki a telefonját kapja elő, és fotóz-videóz, ahelyett, hogy segíteni próbálna.
Úgy döntött, megválik kerekeken guruló otthonától, vagyis Airstream lakókocsijától Tom Hanks. A kétszeres Oscar-díjas és négyszeres Golden Globe-díjas színész 1993-ban vette meg a lakókocsit, majd saját ízlése szerint rendezte be többek közt kanapéval és kandallóval feldobva.
Az Airstream 1993 és 2017 között adott átmeneti otthon Hanksnek a forgatások ideje alatt. Az első film, amelynek munkálatai alatt ebben lakott, a Szerelem hullámhosszán (Sleepless in Seattle) volt 1993-ban, az utolsó pedig A kör 2017-ben. E két dátum között számos klasszikus készült a főszereplésével, a helyszínek emlékét az ablakra ragasztott matricák őrzik.
A lakókocsi konyhájának bútorai edényeket, kávéfőzőt, evőeszközöket is rejtenek, akad ott például egy bögre az Apolló 13 forgatásának idejéről - ezt akkori kollégái, Kevin Bacon, Bill Paxton és Gary Sinise is aláírták. Az Airstream mintegy 45-75 millió forintnyi dollárért találhat új gazdára.
Kétségtelen, a Toyota Supra igazi legenda, különösen a negyedik generációt övezi elképesztő rajongás. Nem csoda hát, ha az árukat is rendesen megkérik, erre a példányra például még hat napig lehet licitálni, de már most is a Ferrarikkal vetekszik az ára. Pillanatnyilag 136 ezer dolláron áll az aktuális ajánlat, ez közel 42 millió forint, miközben nemrég egy Ferrari F355 alig több mint 40-ért ment el.
Itt tartanak tehát a Suprák, de nem érdemtelenül. Ez az 1995-ös, első tulajos darab csupán 11 ezer kilométert futott, és ott duruzsol benne a duplaturbós, sorhatos 2JZ - az a motor önmagában is legenda. 330 lóerős teljesítményre képes gyárilag, de a tunerek jól tudják, sokkal többet is elvisel.
Két külföldi katalizátortolvajt fogtak el a debreceni rendőrök. Tegnap éjszaka fél tizenkettőkor kaptak bejelentést arról, hogy a Füredi úton parkoló autókat gyanús alakok környékezik. A helyszínre érkező egyenruhások a közelben elfogták a 40 és 27 éves bolgár férfiakat, az idősebb gyanúsított ellen hasonló okból már elfogatóparancsot adott ki a Székesfehérvári Rendőrkapitányság.
A két bolgár férfival szemben lopás bűntett miatt folytatnak nyomozást, őket őrizetbe vették. Az intézkedés során egyébként autójuk csomagtartójában különböző szerszámokat és lopott katalizátorokat is találtak a rendőrök.
A kilencvenes évek végének egyik legvágyottabb sportautója volt a Mercedes-Benz CLK GTR, amelyből mindössze huszonhat utcai példány készült, hogy homologizálhassák az azonos nevű versenyautót. Tipikus poszterautó volt, az elérhetetlenség, a plátói rajongás négykerekű szimbóluma. És ez a státusza azóta sem változott.
Galéria: A lottóötös is kevés lenne a Mercedes-Benz CLK GTR-ért
Időről időre felbukkan egy-egy példány valamilyen aukción, tehát lehetőség azért még csak akadna a megszerzésére, de az árak csillagászatiak. Most például egy 1998-as gyártású darabot árvereznek, a szervezők 8,5 és 10 millió dollár közé saccolják az értékét. Megérhet tehát hárommilliárd forintot is, tehát ha meg is nyernéd ma a lottóötöst, ne reménykedj, alig a harmadát fedezné.
Egy svéd rendszámos Audit igazoltattak a martonvásári rendőrök, amikor a papírokból kiderült, hogy az autót a hatóságok 2010-ben kivonták a forgalomból, műszaki vizsgája pedig még korábban, 2007-ben járt le. A C4-es A6 Avant forgalmiját és rendszámait most bevonták az intézkedés során, a sofőrrel szemben szabálysértési bírságot szabtak ki.
Nincs az a vezetési segédlet, ami megvédene minket a saját hülyeségünktől. Ezt a saját bőrén tapasztalta meg az a sofőr, aki Porsche Cayenne-jével a tengerparti homokba ásta magát. Többen próbálták tolni is, így segítve a szabadulást, de a rövidke videó nem tartalmaz happy endet, csak homokot szóró kerekeket. (ha nem látszik jól a videók, klikk a FB ikonra a jobb alsó sarokban)
Oké, ilyen laza talajon mondjuk nem nehéz elásni a kocsit, az vesse rá az első követ, aki még nem járt hasonlóan. Pár éve nekünk éppen a Tannistesten sikerült egy Subaruval, azt egy kötéllel sikerült kirángatni.
Sokszor hozhatja úgy a szükség, hogy a házi kedvenceknek is velünk kell utazniuk. Van, aki csak az állatorvosig merészkedik a kutyával, macskával, mások viszont akár nyaralni is magukkal viszik, vagy csak ismerőshöz szállítják, amíg ők maguk elutaznak. A veszprémi rendőrök legújabb videója abban próbál segíteni, hogy egyszerre legyen biztonságos és szabályos az utazás a négylábúaknak is.
Az egyenruhások felhívják a figyelmet többek közt arra, hogy a kutyusok a KRESZ szerint rakománynak minősülnek, a megfelelő rögzítést speciális biztonsági övekkel, dobozokkal vagy szállítókosarakkal lehet megoldani.
Korábban mi is készítettünk már átfogó anyagot a témában, azt is érdemes feleleveníteni.
Már 180-nál tart a Nyugat-Európában történt áradások és földcsuszamlások áldozatainak száma, és több százan váltak otthontalanná egyik napról a másikra, de sokan voltak, akiknek nem csak az otthonuk, de a vállalkozásuk is tönkrement az esőzések következtében.
A Stuttgart közelében található Heilbronn Porsche Centerben álló Porschék sem jelentenek szívderítő látványt: három 992-es 911, három Cayenne és egy Macan áll/ül a 60 centis vízben, némelyikükről még a gyári védőfóliát sem szedték le. A kár legalább 200 millió forintnyi euró.
Ha azt hiszed, már mindent láttál, hatalmasat tévedsz. Ez a rettentő ízléses, aranyszínű Mercedes egy kairói parkoló sarkában próbált megbújni, de ezzel az arcunkba mászó, retinaszaggató visszafogottsággal valamiért nem sikerült észrevétlennek maradnia. Így nem tudott elbújni Jászberényi Sándor elől sem, neki köszönjük a fotókat.
Vasárnap a Moszkva teret vetítjük a Totalcar Autósmoziban a Lupán . A filmben két autóé a főszerep: egy ezerkettes, piros Zsigulié és egy fehér Porsche 924-esé. Bár rövid ideig, de feltűnik azonban egy harmadik érdekes autó is a főszereplők használatában: egy sötétzöld (vagy inkább fekete?) Range Rover.
Jól kitalált autós jelenet, ahogy a 924-essel krúzolnak az alagúton át Petyáék, majd Kiglerből a visszapillantóba lesve kiszalad, hogy "Ki ez az állat" - mármint a Range-dzsel. Az autóval - és az érettségi tételekkel - pedig Royalék (Szabó Simon) érkeznek.
Pár éve mi is kaptunk egy jó történetet arról, ahogy Valker Dávid és Miki hazahoztak egy V8-as Range Rovert Hollandiából, ezt ide kattintva olvashatjátok el.
A filmet 20:45-től kezdjük, de már 7 órától várunk mindenkit egy kis klubestre, afféle mini Parkoló Parádéra. Jegyvásárlás:
Kevés autóra tudok jobban vágyni, mint egy Ultraviolet színű Porsche 911 GT3 RS-re. Az 500 lóerőre kihegyezett 4,0 literes, szívó hathengeres bokszermotor és a kevesebb mint 3,5 másodperces 0-100 így is több, mint amivel meg lehet birkózni józan ésszel.
De ez nem mindenkinek elég. A floridai TKB Motorsports megépítette a ProCharger P1X kompresszorral szerelt változatot, amivel már 720 lóerőt és kicsit több mint 610 Nm nyomatékot tud a GT3 RS. Szóval aggasztóan sokat.
Vasárnap a Moszkva teret vetítjük a Totalcar Autósmoziban a Lupán. Csuja Imre monológja a piros Zsiguliról autós körökben már-már olyan klasszikus, mint Brad Pitt dumája a Blöffben a babakék lakókcsiról.
A filmben egy másik jelenet még inkább fontos szerepet kap egy taxis Zsiguli, amiben Royal (Szabó Simon) alkudozása után egy egy üveg Ballantines viszkiért viteti el magát a csapat a Gellért-hegyre, házibuliba.
A taxis Zsigulikról rengeteg történet és legenda keringett akkoriban, ezeket elevenítettük fel korábbi cikkünkben a Lada 50. évfordulója kapcsán.
A filmet 20:45-től kezdjük, de már 7 órától várunk mindenkit egy kis klubestre, afféle mini Parkoló Parádéra. Jegyvásárlás:
A címben idézett párbeszéd a Moszkva térben hangzik el Jancsi bá (Csuja Imre) és Petya között, a szóban forgó Porsche pedig egy 924-es. Talán az Audi-kötődés miatt, talán a négyhengeres orrmotor miatt, de sokan nem tekintenek rá valódi Porscheként. A veteránosok is inkább talán az elmúlt néhány évben kezdtek iránta érdeklődni. A kor olcsó Porschéjéről ebben a cikkben írtunk részletesen.
A 18 éves Kigler mindenesetre egyértelműen az élet császára a 924 volánja mögött a filmben, és úgy rúgja el a transaxle Porschének a Keleti Károly utca sarkán, ahogy kell. Gyere, nézd meg velünk a Moszkva teret a Lupa Drive-In-ben 2021.07.25-én.
A filmet 20:45-től kezdjük, de már 7 órától várunk mindenkit egy kis klubestre, afféle mini Parkoló Parádéra. Jegyvásárlás:
Ajándékot venni egyébként is mindig olyan, mint vékony jégen tipegni, de a kerek házassági évforduló ezek közül is kiemelkedő. Csokor virág vagy bonbon helyett Glenn és Gigi Moss egy pár Rolls-Royce-szal ünnepelte a negyvenediket.
Ahelyett, hogy egymáshoz passzoló autókat rendeltek volna, inkább mindkettőjüknek az egyéniségéhez illő Phantom és Dawn került a kollekcióba. A nagy luxuslimuzin a 20 darabos Tempus limitált szériából való, a Dawn Black Badge pedig élénk piros színt és kedves részleteket kapott.
40. évfordulójuk tiszteletére az autó orrán lévő Spirit of Extasy szobor talapzatán olvasható a pontos dátum és a hely koordinátái, ahol a pár 1976-ban először találkozott, valamint az 1981-es esküvőre utaló vésés.
Nehéz eldönteni a kanadai LyteHorse Labs járművéről, hogy két, sorba kötött Segway-ként vagy inkább két, párhuzamosan kapcsolt elektromos rollerként kell-e értelmezni. A kettő- vagy négykerék-meghajtású koncepciót a legkülönbözőbb feladatokra szánják, utcai járőrök és nehéz terepen dolgozó mentőalakulatok is szerepelnek a lehetséges felhasználók között.
Fél méter mély vízben is képes lesz haladni, ráadásul 1,1 tonna vontatására is alkalmas, mindezt úgy, hogy alapesetben 129 kilométeres, nagyobb akkumulátorral pedig 162 kilométeres elektromos hatótávot ígérnek hozzá. A végsebesség 64 km/h.
Kép: Autoevolution
A kiegészítők között olyan extrákat is találunk, mint a fűtött markolat és a golyóálló gumik, de ezeken felül is teljesen testreszabható a LyteHorse. A névben megpendített lovas párhuzam ellenére nyerget nem találunk rajta, a quadrollert állva kell majd használni. Ha megtetszett, nem kell sokáig várnod, már idén rendelhető lesz.
Valaki lehetőségként értelmezte a Lime Rock Park pályán tartott IMSA verseny pénteki edzését. A meg nem nevezett sofőr a piros zászlós perceket használta ki arra, hogy gyorsabban eljusson a pálya egy másik pontjára - ekkor senki nem tartózkodik a pályán - , ráadásul a menetiránnyal szemben indult el. A pálya személyzete gyorsan reagált, a buszt a biztonsági autókkal megállásra kényszerítették, a gyanúsítottat pedig átadták a rendőrségnek. Gondatlan veszélyeztetéssel vádolják, a buszt elkobozták, súlyosbító tényező, hogy a sofőr állítólag tudatosan hajtott a pályára.
A Mercedes dizájnfőnöke, Gorden Wagener tett közzé egy kedvcsináló fotót a szeptemberben leleplezendő Smart SUV-ről, amin az új formanyelven kívül sokminden ugyan nem látszik, de arra jó, hogy fenntartsa az érdeklődést a Geely-vel közösen fejlesztett elektromos kompakt crossover iránt. Ha minden igaz, az új Smartok eltávolodnak az elődeiktől, és egyenesen a Miniket veszik célba, a képen látható típust például a Countryman ellen szánják.
Az első Goodyear Airwheelt az ohiói Akronban, a cég székhelyén mutatták be 1929 nyarán. Az Airwheel egy magas oldalfalú, ballonos abroncs volt, amit Alvin J. Musselman tervezett, ezért is kapta a Musselman Type nevet. A kerekeket eleinte repülőkön alkalmazták, csak a harmincas évektől próbálkoztak a személyautós felhasználással.
Nem aprózták el a reklámozást, előbb egy utánfutó közepére szerelve hakniztak a városban, majd a Flxible Co. nevű céget kérték meg, hogy építsen nekik olyan buszokat, amelyekhez óriási lengőkarokkal hozzá lehetett kapcsolni az ötödik, 3,6 méter magas kereket. Két ilyen busz született, amelyek egy-egy meghosszabbított 1929-es Buick alvázra épültek, hogy aztán fel-alá utaztassák őket az Egyesült Államokban.
Először csak egy busz készült, azzal az Államok felét sikerült érinteni pár év alatt, nem sokkal később készült el a második, amellyel aztán párban folytatták a reklámtúrát a harmincas években. Ám mivel épp az első nagy gazdasági válság folyt, az Airwheel eleinte nem lett átütő siker.
Érdekesség, hogy az '50-es években szintén óriási, majd három méteres kerekeket szereltek a B-36 Peacemaker bombázókra, így legalább a legnagyobb, repülőn használt kerék címét megszerezte a Goodyear.
Július hónap „Milyen mélyre hajolnál lájkokért“ díjáért a Ford dolgozott meg a legkeményebben. A sajtóközlemény szerint egy neves parfümlaborral együttműködve megalkották a Régi Jó Világ Rendes Autóinak illatát, amit benzin, gumi és újautószagból kevertek ki.
Az eset előzménye, hogy megkutatták, mi hiányzik a reménybeli villanyautó-vásárlóknak a leginkább, és meglepően sokan említették a benzinszagot (a Tik-Tok generáció alulreprezentáltságát jelzi, hogy a kutatás legnépszerűbb illata a frissen nyomott könyvé volt). A szagászati készítmény a benzolgyűrűkön kívül füstös, gumis és animális jegyeket tartalmaz, utóbbiakat azért, mert a Mustang egy ló (tényleg!).
A parfümöt a Goodwood Festival of Speeden mutatták be, és természetesen nem árulják. Az üvegen a márkanév a Mach Eau. Azon már meg sem lepődünk, hogy a közleményt nem a cég dearborni, hanem a kölni központjából küldték ki.
Amíg csak kívülről nézzük ezt a Mercedest, azt mondanánk, hogy egész jó ízlése van Bonónak. A U2 frontembere a zenekar bemutatkozó albuma, a Boy megjelenése után vette magának ezt a 450 SEL-t. Az akkor húszéves ír zenész a W116-os kínálat felsőbb régiójából választott, bár nem a 6,9 literes csúcsmodellt, csak a 4,5-ös V8-ast vitte haza.
A beltérnél viszont úgy tűnik, elfogyott a jó ízlés, bár azt nem tudni, ezt a tehénbőr-mintázatot az ő megbízásából követte el egy ügyes kárpitos, vagy már valamelyik következő tulajdonosnak sikerült. Az viszont biztos, hogy az Alpine hangrendszerre nagyjából ötmillió forintnak megfelelő összeget adott ki. A közel sem makulátlan állapotú Mercit vasárnap árverezik el, az áráról még nincsenek információk.
Szívmelengető a tény, hogy a Porsche még mindig gondol azokra, akik a vezetés klasszikus élményét keresik egy autóban és erre az egyik legjobb a 911 GT3 Touring. Az a 911-es, amiben megvan a hegyes szívómotor és a kőkemény technika, de nincs rajta hatalmas szárny, csak az ikonikus forma.
Talán az egyik legstílusosabb autó most a Porschénál, de az egyedi kívánságokkal foglalkozó részleg, az Exclusive Manufaktur kihozta belőle az éjszaka erkölcstelen császára hangulatot a fekete fényezéssel, a fekete felnikkel és a rúzsvörös bőrbe kötött utastérrel.
Karbonbetétes a sportülések hátulján a betét és még a szellőzőrostélyok lamellái is bőrözöttek. A piros cérnával varrott kartámaszon pedig a Porsche Exclusive Manufaktur logója díszeleg.
Nem ez a legízlésesebb kombináció, de annyi egész biztos, hogy ezt mind elhomályosítja az 510 lóerős, 4,0 literes, hathengeres bokszermotor, ami simán beleforog a 9000-be.
Nyolc perc - ennyire volt szüksége egy sofőrnek, hogy Toyota Aurisát valahogy leparkolja. Nem arról van szó, hogy hosszas keresgélés után csupán egyetlen szűk helyet talált volna, ahova alig fér be a japán kompakt. Nem, a parkolóban kettesével álltak üresen a helyek, mégis megizzasztotta a manőver. Pechjére valaki videóra is vette, hogy aztán egy stoppert is odabiggyesszen a jobb alsó sarokba. A gyorsított felvétel indokolt, bár kissé rontja az élvezhetőséget.
Persze könnyen lehet, hogy eléggé kezdő vezetőről van szó, aki még csak most próbálkozik a parkolással éles körülmények között, mindenesetre van még mit gyakorolnia.
A Forza Horizon esetében pont úgy, ahogy gondolod: kiviszik az autókat egy elhagyott repülőtérre/lezárt versenypályára, és mikrofonok tömkelegével felaggatva vezetik őket fel és alá a legkülönbözőbb szcenáriókban: gyorsítás, visszaváltás, gumiégetés, drift, stb.
Sok olyan játék és szimulátor van, ami számítógép által generált hangokat használ, erről az eljárásról a BMW mesterséges kipufogó-hangja óta tudjuk, hogy nem menő, a Forza fejlesztői viszont a jó öreg mikrofonokhoz léptek vissza, dicsérik is a hamarosan debütáló játékot az autók élethű hangzása miatt. Nem tiszta, hogy a turbós Suprák és Lancia Fulvia Coupe HF-ek után mennyire kell feltekerni a mikrofonok érzékenységét mondjuk egy Teslához, mindenesetre biztos nem rossz munkanapok ezek a fejlesztőknek.
A V10-es Lamborghini Huracanból épített Jumpacan egy imádnivaló elmebetegség a B is for Build csapattól. Az ötlet megszületése után pedig rengeteg tervezés és munka árán már működőképes is lett néhány hete. Persze innen még messze a végleges állapot - már ha egyáltalán van ilyen egy efféle projektautónál. Most épp a hátsó futómű berugózását tesztelik:
Aditya Narayan dizájn-menedzser a Fordnál, a Mustang Mach-E tervezésében is részt vett, de most nem a kék-oválos minőségében ejtünk róla szót. Független formatervezőként alkotott egy homage-tanulmányt az Alfa Romeo 111. születésnapjára, amelyhez legtöbbet az 1967-es Tipo 33 Periscopicából merített.
A neve is egyszerűen Periscopica lett, és amellett, hogy hozza a szokásos tanulmányautós túlzásokat, átörökítette a híres Alfák dizájnelemeit: a nyitott tető fölé kinyúló légbeömlője a névadó modelltől származik, a középkonzol négyosztatú infotainmentje a márka négylevelű lóhere motívumát idézi. A sofőr előtti műszeregységen látható monoszkóp szintén a periszkópra húzott szellemes párhuzam.
A forma az ívekkel és domborulatokkal borzasztó erős kiállást kölcsönöz az autónak, és a kövér BBS-ek is jól állnak neki, kár, hogy nem megy gyártásba, de szemet legeltetni, nyálat csorgatni tökéletes.
Egészen agyament versenyt hozott össze a Red Bull Racing. A Formula-1-es világbajnokságot vezető pilótájukat, Max Verstappent eresztették össze néhány - általuk - jellegzetesen britnek tartott ellenféllel. A kihívók közt szerepel egy piros emeletes busz, egy londoni taxi, egy Ford Focus ST, a volánnál egy bojrészerrel, egy munkás-Transit, valamint egy fesztiváljáratként üzemelő Volkswagen Polo. Ja, és a lényeg: egy Spitfire vadászgép. Kérem, tegyék meg tétjeiket.