Gumipor

Könnyed autós tartalmak a Totalcaron

Totalcar
2021.09.22. 17:09

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Ha valaki igazán betalált a piaci résbe, akkor az ennek az Audi RS 6 Allroad-nak az alkotója. Az autó egy 2003-as évjáratú, 265 ezer kilométert futott A6 kombi volt, méghozzá a hírhedt 2.5 TDI-vel az orrában.

    Kihajították belőle a teljes hajtást és a helyére bekerült az RS 6 Avant 4,2-es biturbó V8-as motorja 450 lóerővel és 580 Nm nyomatékkal. Az automata helyett 6 sebességes kézi váltót pakoltak vissza, és nem hagyták ki az összkerékhajtást sem.

    Sárga fóliába húzták az egészet, aztán leültették, de ez utóbbi lépés szerintem megöli benne a mókát. Én inkább kiemelném, hogy veszett gyorsan lehessen vele veretni, mindenen át.

  • Nagyjából egy hét leforgása alatt háromszor kaptak el egy jogosítvány nélkül közlekedő 32 éves férfit Monoron. Először szeptember 10-én igazoltatták, de nem tudta átadni a vezetői engedélyét, mivel korábban már eltiltották a járművezetéstől. Előállították, kihallgatták, majd elengedték.

    Egy héttel később újra igazoltatták, kezdődhetett elölről a folyamat: előállítás, kihallgatás, szabadon engedés. De megint nem bírt magával, újra beült a volán mögé, nagy tempóval száguldozott a városban, mire a rendőrök utána eredtek. Hiába kapcsoltak azonban fény- és hangjelzéseket, és hiába szólították fel, nem állt meg. Belerongyolt egy álló autóba, de tovább is hajtott anélkül, hogy meggyőződött volna arról, van-e valakinek szüksége segítségre.

    rendoros

    Később megállt, és futva próbált menekülni, de elfogták. Az eltiltás hatálya alatt történő járművezetés mellett immár cserbenhagyás miatt is folyik vele szemben eljárás, a folytatást letartóztatásban várhatja.

    Forrás: police.hu

  • A pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve - szokták mondani. A jó szándék annál az autósnál is megvolt, akinek forgolódását a Magyar Közút kamerái rögzítették. Egy lerobbant, ezért a leállósávon veszteglő autó vezetőjének próbált segíteni a meggondolatlan jótevő, vélhetően be akarta bikázni a másik kocsit.

    Ehhez azonban orral kellett volna ráállnia, ami nem nagyon akart összejönni. A külső sávot is többször érintve - mit érintve, keresztben elállva - igyekezett megfordulni. Végül a lerobbant autó sofőrjét inkább felvette, és együtt elhajtottak. Fontos, hogy bármennyire is szeretnénk segíteni, azt ne így tegyük!

    kozut
  • Goodwoodban javában zajlik most a Revival, tehát az az esemény, ahol nem csak a milliárdot érő Ferrarikkal versenyeznek, hanem ott vannak a régi, lángokat okádó, repülőgépmotoros szörnyetegek is, körülöttük pedig korhű ruhába öltözött emberek mászkálnak és ünneplik a régimódi autózást. Itt bőven akadnak izgalmas versenyek, mint például a Minik futama, ahol az egyik versenyző akkora mentést mutatott, amekkorát ritkán lát az ember:

    hte
  • Nem sok hozzáfűznivaló lenne a felvételhez, hisz az attitűd sajnos hétköznapi: egy Kia Venga próbál felhajtani az M6-osra a lehajtón, de egy határozott autós megpróbálja ezt megakadályozni. Egy-két perc olaszos gesztikuláció és spagetti-westernes farkasszemnézés után az elszánt kiás megelégeli az akadályoztatást, és a meghagyott szűk helyen csak azért is felkanyarodik a pályára.

    Ekkor tűnik elő a videó pikantériája, a hátsó ülésen ugyanis ott csücsül egy gyerek. Az objektivitást kicsit félretéve gratulálunk a férjhez/feleséghez, egyben kitartást kívánunk a gyermeknek az elkövetkezendő évekhez.

    kiafel

    via Bp-i Autósok Közössége

  • Soha el nem dőlő vitának tűnik a villanyautó vs hagyományos hajtású autó. A gyorsulási versenyeknél már mindenkinek egyértelmű, hogy a villanymotorok instant nyomatéka szinte verhetetlen, de a szintén borzasztó relevanciával bíró kötélhúzásból még nem sokat láttunk.

     Most viszont az autós tartalmak gyorsbüféje, a carwow eresztett egymás ellen két Land Rover Defendert, a küzdelem több szinten is folyik: gyári az átépített ellen, új a régi ellen, dízel a villany ellen. A piros sarokban tehát egy 570 Nm-es nyomatékú, 2,2 tonnás új Defender (tesztünk a hosszú verzióról itt), a kék sarokban pedig egy Tesla Model S technikával bélelt régi Defender, ami 450 Nm-t és 2 tonnát jelent.  

    defendervdefender

    Spoiler: a Tesla Típusú Defendernek sem a gumijai, sem az orrnehéz kialakítása nem segít, esélye sincs a felezővel induló, nehezebb gyári modell ellen. Az öröm viszont véges, mert a kék sarokban hirtelen feltűnik egy Spectre kiadású Land Rover, ami a megegyező című James Bond filmből lehet ismerős. Tipp: a 2,6 tonna már nem kérdez.

  • A Life OD YouTube-csatornán nem ismeretlen a hülyeség: készítettek már unikornis-felépítésű Civic-et, de azon még bicikli került a motorháztetőre, ellentétben a mostanival, amelyen már egy robogó trónol. Az új hajtás révén valamelyest gyorsult az autó, megvan a gyalogtempó, grátisz, hogy az üzemeltetéshez szükséges elülső ember sem fullad ki, csak a gyorsítással és lassítással kell foglalkoznia.

    Egy Connecticutban rendezett Honda-találkozón túráztatták meg a hibridet, ahol tuner-Type-R-ek és gyönyörű youngtimerek elől is ellopta a show-t. A hajtáslánc egyébként a motortól eltekintve érintetlen, a váltó szintén eredeti, még rükit is lehet kapcsolni. Értelme a szórakozáson kívül nyilván nincs, de nem is kell.

    moutó

    via Motor1

  • Az ízlés sokféle lehet, azonban az alábbi Porsche Cayenne láttán inkább azt kellene mondanunk: valakinek vagy van, vagy nincs. Annak, aki ezt tette az autójával, aligha jutott belőle sok. A matt strandkorlát kék fóliázás még csak-csak, ha valakinek ez jön be, ám legyen, a sötétítéssel és a krómdíszítéssel annyira nem is borzasztó. Oké, a szintén kékre színezett fényszórók már feszegetik a határt. Na de azok az arany malomkerekek!

    Porsche-Cayenne-2

    Nem tudni pontosan, hogy mekkorák a felnik, csak következtethetünk egy 30-32 col körüli méretre, ha megnézzük mondjuk ebben a cikkben, hogy néz ki egy Cayenne Turbo S a húszasokkal. Már maga a méret is viccesen buta megjelenést kölcsönöz a SUV-nak, de a szokatlan mintázat és az arany szín csak még inkább kiemeli az ismeretlen szerző életének fő művét.

    Őszintén meg lennék lepve, ha bármilyen szempontból lenne pozitív hozadéka ennek a borzalomnak, amit most látunk, jó eséllyel az úttartás és a vezethetőség is áldozatul esett a kifinomult ízlésnek.

  • Nagy eséllyel ez az 1960-as fotó a híradásokra és téli sportfotózásra szakosodott Hans Truöl leghíresebb munkája. A fekete-fehér képen az látható, ahogyan egy piros Porsche 356B-t ugrik át az osztrák Zürs síparadicsom közelében a síelő, Egon Zimmermann. A Flexen Passon található utat nem sokkal előtte tisztították meg egy lavina után.

    Ezt a több mint hatvanéves képet alkották újra egy kék Porsche Taycannal és Aksel Lund Svindal többszörös olimpiai- és világbajnok síversenyzővel. Szerencsére még mindig akadt akkora hófal az út mellett, hogy sikerüljön a modern kori változat.

  • Drónos-motoros összehangolt akciót tartott a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság 13-án a 8-as úton. Nem újdonság a földi-légi vegyes munka, Somogyból láttunk már több ilyet is, most pedig a 8-as út városlődi szakaszán dolgozott össze a rendőrmotoros és a hatósági drónos, amiből lett például ez a fogás is.

    A sofőrrel szemben az elsőbbség és az előzés szabályainak megsértése, illetve közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértésének elkövetése miatt indult eljárás. A köz számára legfontosabb infót, az ezért kapható bírság mértékét sajnos nem tette a videó a mellé a rendőrség, így csak sejthetjük, hogy nagyon drága lesz neki a felvétel.

    th
  • Egy lengyel hirdetőoldalon tűnt fel az igazi ritkaságnak számító Fiat 126 Bosmal Cabrio, ráadásul rögtön kettőt is kínál az eladó. A szép piros Kispolszki a képek alapján rozsdamentes, a belső tere is szép, látszólag valóban áll rá az újszerű kitétel. A hátra rögzített koffer mondjuk elég érdekes megoldás, de a farmotor segítségével legalább melegen tarthatjuk benne az ebédet.

    A lengyel Bosmal egyébként 466 darab kabriót készített a Kispókból, tehát erősen limitált szériának számít ez a kivitel, még ha nem is gyári megoldásról van szó. Megerősítették a küszöböt, a tűzfalat, és bukókeretet is szerkesztettek rá. Kizárólag piros és fehér színben gyártották. Mondjuk, az árát is megkérik: az 52 ezer zloty közel négymillió forintnak felel meg.

  • Volt olyan terület is Franciaország déli részén, ahol pár óra alatt esett le kéthavi csapadék a hét elején. Ahogy az Időkép írja az okokról, a forró, párás légtömeg egyre instabilabbá tette a légkört, ami a Földközi-tenger felől érkező nedvességgel találkozva a déli részeken történelmi intenzitású csapadékot eredményezett. Több települést is elárasztott a víz, de ami szokatlan még egy ilyen vihar után is, hogy volt, ahol még az autópálya is úszott. 

    Az A9-es autópályát érte el hirtelen rengeteg víz a Montpellier közeli szakaszon. Az alábbi videón belülről lehet követni, milyen gyorsan változtak a viszonyok a viharban, és hogy milyen hirtelen kerültek autók mély vízbe a pályán. A híradások szerint több helyen a vízen felúszó autók, de még a kamionok is nekiringatóztak a szalagkorlátoknak, de az autópályákon csak az ijedtség volt nagy, az A9-esen komoly sérülésről, áldozatokról nem tudni. 

    iktu
  • Van az úgy, hogy megjelenik a Tulaj a pályán forgatáson egy driftbusszá alakított Nissan Serena, mi pedig hitetlenül, röhögve kapjuk elő a telefont, hogy ilyen állat márpedig nincs. Ezt látnod kell! És az Instagram albérletünkben lehet is!

    De van olyan is, hogy Bolla Gyuri kertjében elszabadult a brainstorming, beüt Anti csilisbabja és Karotta mellbedobással villantja a sorhatot.

    Nem maradhatnak ki a Parkoló Parádé remek pillanatai sem, mint amikor DeLorean szárnyán érkezik a kézfogás.

    Többek közt az ilyen apróságok miatt is érdemes a Totalcart követni nem csak interneten, Youtube-on, hanem Instagramon is!

  • Ma már döntő többségében a mélytengeri hal formájú Toyota Priusok lepik el az utcákat, ezért hajlamosak vagyunk megfeledkezni róla, hogy a nemzetközi piacon 2000-ben megjelent első generáció még milyen konzervatív szedán formájú volt. Mindig mondom Antinak, hogy tele van formai finomságokkal, hiszen eleve egy kedves, háromdobozos autó, aztán ott van a sportosságot sugalló szárny is a hátulján, de aztán mindig elnevetjük a végét.

    Elegáns a sötétkék metál szín és a világos beltér kombinációja és ennek alapján az is tagadhatatlan, hogy a kevesebb mint 24 500 kilométert futott autóban nem sokszor kenték össze a kárpitot morzsával vagy csokidarabokkal. Mindenütt tökéletes állapotú és a szimmetrikusra rendezett műszerfal halványan megidézi a Mustangot.

    1,5-ös Atkinson-ciklus szerint működő benzinmotorja 70 lovas, a nikkel-metál-hidrid akkumulátorból energiát nyerő villanymotor pedig valamivel több mint 40 lóerőt tesz hozzá a hajtáshoz. 

    Lehet a Priusszal viccelődni, de azt senki nem tudja elvenni tőle, hogy egészen új utat mutatott a takarékos autózásnak és az egész ipar jövőjének. A Toyotát pedig azóta nem csak a megbízhatósággal azonosítjuk, hanem a hibrid hajtással is. Nem véletlen bízik valaki abban, hogy más is meglátja a makulátlan állapotú példányban a mérföldkövet.

  • A belsőégésű motoros járművek százegynéhány éves egyeduralma azzal ér véget, hogy napjaink vívmánya, minden tekintetben felsőbbrendű villanyautó porig alázza legjobbnak kikiáltott képviselőit.

    Itt például egy zágrábi szupersportkocsi-összejövetelen jelent meg a Rimac Nevera, és úgy nyomta le a nagyhangú, citromsárga V12-es Ferrari F12 tdf-et, mint a bélyeget.

    A Rimac persze csak átveszi a stafétát a Teslától, amely a villanyautós alázás műfaját megteremtette, de most egyértelműen a Nevera a király. Az 1900 lóerő feletti teljesítménnyel pillanatnyilag a Tesla sem tud versenyezni, a 2 millió eurós ár pedig csak növeli a presztízst.

    Ki kell mondani, kicsit kínos már egy ilyen izzadva, üvöltve küszködő Ferrariban nyomorogni, na. Új világ jön itten, akinek nem telik rá, az meg húzzon haza, gyalog.

    kbh
  • Nemrég a be nem kötött biztonsági öveknek szerveztek akcióhetet, most egy héten át a vezetés közben kézből telefont használó sofőröket keresi szervezetten a rendőrség az ország útjain. A magyar rendőrök az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózatának (ROADPOL) Focus on the road elnevezéssel hirdetett fokozott ellenőrzéséhez csatlakoznak szeptember 16-22. között.

    zjr

    Ahogy a Police.hu írja, a fokozott ellenőrzés alatt a rendőrség Magyarország egész területén elsősorban a menet közbeni mobiltelefon használatot ellenőrzi, de nagy hangsúlyt kap a személy- és vagyonbiztonságot a figyelem elvonásával veszélyeztető egyéb cselekmények, mint például a jármű vezetőjének menet közben bármilyen elektronikai eszköz működtetésének, ilyen eszközön képi vagy szöveges adatok megtekintésének felderítése is. Azaz nem csak azt figyelik, hogy ki beszél rajta, nyomkodni sem lehet a telefonokat vezetés közben - úgy általában sem ajánlott, de most még könnyű is lesz lebukni vele.

  • Nem sokkal azután, hogy világszinten nagy sajtóvisszhangot a Párizs nagy részére nemrég bevezetett 30 km/h-s sebességlimit, egy sportszereket forgalmazó cég máris csinált magának egy jó reklámot a helyzetből. Profi futókat kértek fel, hogy fussanak neki a párizsi utcáknak, és húzzanak egy erős sprintet az egyik traffipax előtt. Ebből születtek aztán az olyan bírságfotók, mint amilyen ez itt.

    vre

    A szabályszegő futóknak sikerült bőven túllépni a sebességhatárt, ami egyes nézőpontok szerint akár a limit abszurditását is mutathatja, de nyilván erős balesetbiztonsági és levegőminőségi érvek szóltak a 30-as határ mellett. Mindegy is, a Distance nevű bolthálózat megcsinálta vele a maga reklámkampányát, majd a gyorsfutás fotóival kiplakátolta párizsi üzletének kirakatát.

    Az a 36-38  km/h-s tempó egyébiránt, amit a felkért futók produkáltak, erős sprinteknek mondhatók. Usain Bolt ugyan 44,72 km/h-s csúcstempóra is képes volt világrekordja alatt, de ő mégiscsak a világ leggyorsabb embere, és ő is csak rövid ideig volt képes ilyen sebességre a legjobb 100 méteres síkfutása utolsó tíz méterein.

    Forrás: kreativ.hu

  • Jobb helyeken még egy jól működő szakszervezet sem kell, hogy a melósok megkapják a megbeszélt munkabért, máshol egy markoló is kevés hozzá. Törökország délkeleti vidékének egy szénbányájában készült ez a felvétel a bánya teherautóflottájáról és a markolókezelő bosszújáról.

    Az előzmény állítólag annyi, hogy a hat Mercedes teherautót végigrongáló markolós - és kollégái - nem a megbeszélt összeget kapták munkájuk után, erre fel állt neki a srác használhatatlanra pofozni szerencsétlen teherautók fülkéit. Hogy a folytatás mi lett, nem tudni, azt viszont igen, hogy a bánya tulajdonosa a srác nagybátyja, így végül nem lett rendőrségi ügy a rongálásból, megoldják családon belül. Hogy az elmaradt fizetéseket hogyan kapják majd meg a melósok azután, hogy le lett zúzva a termelő eszközök jó része, az még érdekes kérdés.

    gt
  • Egy részeg utas okozott nem mindennapi balesetet kedden az M6-oson, Paks közelében. A Police.hu írta meg a pályán lógó orral megpihent Ford történetét, amit részegen törtek össze, de furcsamód nem a sofőr által: az ittas utas nyúlt át és húzta meg a kéziféket, abból lett a baj.

    09.15. baleset1

    Az utas húzására a vezető elvesztette a kontrollt az autó felett, ami így jobbra sodródva letért a leállósávba, majd a jobb oldali szalagkorlátnak csapódva visszatért az úttest közepére, ahol megállt. Sérültekről nem írnak, de az ittas utast a szondáztatás után kórházba szállították, a Paksi Rendőrkapitányságon pedig büntetőeljárást indítottak ellene.

    09.15. baleset

    Forrás: Police.hu

  • Az elkövetők ezúttal szintet léptek: nem a nyílt utcán, hanem egy esztergomi cég telephelyén vágták le a katalizátort Skodákról és Renault-król. Azzal valamiért nem számoltak, hogy ezt kamerák előtt teszik, ezzel is megkönnyítve a rendőrök dolgát. Mindössze egy nap alatt elfogták őket.

    A kép természetesen csak illusztráció
    A kép természetesen csak illusztráció

    Bár az eset még szeptember elején történt, a feljelentést a sértettek csak most hétfőn tették meg. Az adatgyűjtés és a kamerafelvételek alapján kedden már meg is volt a három elkövető: P. Rudolf és fia, valamint K. Sándor. Velük szemben lopás miatt indult eljárás, a kihallgatás során mindhárman beismerték a bűncselekmény elkövetését. Állításuk szerint a katalizátorokat eladták, a pénzen osztoztak.

    Sturcz Anti kollégánk készített egy videót a témában:

  • Még mindig csak 53 éves lenne, de ma éppen 14 éve annak, hogy nincs már közöttünk Colin McRae. A skót ralilegenda, 1995 világbajnoka helikopter-balesetben vesztette életét, azonban a rajongók és a sportbarátok emlékezetében mindörökké ott lesz. Az FIA WRC korábbi videójában valódi, hamisítatlan McRae-pillanatokat gyűjtött össze.

    És hogy miért lett Colin McRae igazi ikon? Nemcsak tudása, tehetsége miatt. Hanem azért is, mert hozzáállása, elszántsága lenyűgözte a ralifanatikusokat a pálya szélén és a képernyők előtt egyaránt. Nem ismert spórolást, óvatoskodást, híres jelmondata is erről tanúskodott: If in doubt, flat out! (azaz kb.: Ha kétségeid vannak, csak padlózd le!). Hogy mire is gondolunk, amikor azt mondjuk, nem tűrt megalkuvást, ebből a cikkből egész jól kiderül.

    WRC-McRae 175db64bc6b medium-cvWt7f
  • Közúton versenyezni eleve nem jó ötlet. Meg akarod mutatni másoknak, mennyire vagány vagy, ilyenkor az adrenalin, meg a verseny heve elveszi a józan eszedet. Veszélybe sodrod magadat és a körülötted lévőket is. A baj pedig gyorsan megvan. Ezt illusztrálja kiválóan az alábbi videó.

    A negyedik generációs Chevy Camaro sofőrje egy Tesla mellé gurul, és megpróbálja rávenni a villanyautó vezetőjét, hogy mérjék össze autóik tudását. Állítólag a teslás megpróbálja lerázni, de hősünk nem fogad el nemleges választ. Egyszer csak letiporja a gázpedált, aztán... Aztán talán erős jóindulattal sem lehetne néhány másodpercnek nevezni azt az időt, míg el nem veszti uralmát a Camaro fölött.

    camtesla

    Noha a videó címe azt sugallja, hogy a vereség után csukta össze a Chevyt, valójában azonban itt nem történt összecsapás.

  • A brit közlekedési hatóságtól nem szokatlan húzás a különféle lefoglalt járművek megsemmisítése. Az ilyen-olyan okokból zúzdába került autók egyike volt nemrég ez a zöld BMW M3 Touring, amiért vélhetően sokan mozdultak volna, ha a hatóság nem a zúzdába, hanem egy árverésre küldi, de a brit bürokrácia nem kegyelmezett.

    Az autót még tavaly novemberben állították meg a rendőrök, miután a járőröknek gyanús volt a kombi forma, ami ugye korábban nem készült az M3 Touringból. Aztán ahogy elkezdték vizsgálni, kiderült, hogy szinte semmi sem passzol rajta ahhoz, amit a papírjai mutatnak; többek között nem dízeles volt, ahogy azt a forgalmijában írták, hanem egy háromliteres benzinest szereltek bele. A  múltja sem akármilyen: két kombiból tették össze a bódét, a hajtását pedig több M3-asból lopták össze. 

    nhmfm

    Miután a brit hatóságok műszakilag veszélyesnek tartották, már nem volt kérdés, hogy a zúzda vár rá. Arrafelé könnyen ez lesz a sorsa a bürokrácia torkán akadt járműveknek, viszont a britek nem csinálnak show-t a megsemmisítésből, ahogy azt a Fülöp-szigeteken szokás. A brit bezúzás nem is lehetne profánabb annál, mint amit a videón látni. 

  • Nyugat-India egy hegyvidéki útjáról jött egy videó, amit simán odatehetnének a tapadásvesztés szócikkek mellé az enciklopédiákban. A Mumbai-Pune közötti úton történt nemrég, hogy felborult egy olajszállító, beterítve a hegyi utat, ami ezen a szakaszon olyan széles, hogy nagyobb teherautók is pazar oldalazásokat mutathattak be rajta az olajra hajtva. 

    Bár a videót látva nehezen jön át a tanulság, kis képzelőerővel sejthető, mekkora veszélyforrás lehet ennél jóval kevesebb olaj is az úton, ha nagyobb a tempó.

    zuj
  • Nincs nagyon mit hozzáfűzni pont az és épp annyi történik az alábbi videóban, amit a cím ígér: egy kamion megadja magát és oldalra dől a tornádóban. A videó a hónap elején készült a pennsylvaniai Horshamben, ennél többet sajnos nem köt hozzá az internet.

    li
  • Nem emlékszem, hogy valaha hallottam egyetlen videóban ennyiszer a so cool, és a super cool – kb. annyira klassz, szupermenő – kifejezéseket, mint itt. Supercar Blondie pedig garancia rá, hogy nem történik semmi váratlan az Audi csoda-tanulmányával, a Skysphere-rel. A híres youtuber is azt csinálja, amihez olyan nagyszerűen ért: egy elvileg gyors autóval megy szép lassan, és rácsodálkozik, hogy milyen csodákra képes a modern autógyártás.

    Nem lőném le a poént, nézzék meg itt alant. Aki nem ért angolul, kapcsolja be a feliratozást (CC) és az automata fordítást (fogaskerék alatt) az alábbi videóban, általában egész jól működik.

    2021-09-13 15 06 25-Window
  • A gyalázatos szintű közlekedési kultúra és a mindent látó fedélzeti kamerák hazájából jött egy érdekes, a látottakon túlmutató videó. Épp a nagyon elterjedt fedélzeti kamerákra alakult ugyanis ki a tahó sofőrökben immunválaszként az itt látható jelenség Oroszországban: sokan már részben álcázott rendszámtáblával mennek ki az utakra, és a mindent látó kamerákra készülve még olyan is akad, aki a szabálytalanságra bemelegítésként inkább le is veszi a táblákat. 

    A moszkvai felvételen látható Mercedes-sofőr ugyan kikerülte a dugót a rendszám nélküli E-osztállyal, csak vesztére a rendszámot is egy olyan autó előtt vette le, amiben ment a kamera, aminek a gazdája pedig volt annyira szorgalmas, hogy megossza ezt a videót a neten.

    hzr

    Az orosz rendszámos trükközés már sokéves jelenség. A neten találni hét évvel korábbról is olyan tematikus gyűjtést, ami a legkreatívabbakat szedi össze - ez a pár itt lent például egész ügyes darab:

    covering-up-license-plates5
    2021-09-13 12 57 25-Window
    2021-09-13 12 57 15-Window
    2021-09-13 12 58 14-Window
  • Májusban már minden fontosat elmondtak róla, most pedig bejelentették, hogy nem vicc volt, el is készültek a Bugatti első biliárdasztalai. A 250 ezer eurós asztalban nem csak az a pláne, hogy a Bugatti neve alatt árulják a márka arculatával, hanem hogy egy extrém szűk réteg igényét is kielégíti azzal, hogy a tengeren ringatózó jachtokon is lehet rajta játszani. 

    this-is-the-first-bugatti-pool-table-and-it-costs-new-lamborghin

    Hogy tengeri viszonyok mellett is kiegyenlített legyen a játék az asztalon, azért azok a giroszkóphoz kapcsolt Siemens szervomotorok a felelősek, amik az asztallábak magasságát öt ezredmásodpercenként állítják. Mindezt teljesen zaj- és rezgésmentesen.

    this-is-the-first-bugatti-pool-table-and-it-costs-new-lamborghin

    Az alumínium és titán kerettel készülő, nem kevés szénszálat tartalmazó asztal stílusában a Chiron és a Divo világát hozza, amivel biztos lesz sikere a sznob gazdagok között. Kicsit gazdagnak persze nem elég lenni hozzá, az extrém gazdagok kiváltsága lesz, hogy övék legyen egy gyűjtői darab. A harminc asztalosra limitált széria darabja ugyanis 250 ezer dollár, és ha nagy lesz érte a tülekedés, vélhetően előre kerülnek a várólistán a Bugatti korábbi ügyfelei. Az első példány mindenesetre az USA-ba kerül, de hogy kihez és hova, arról nincs hír.

    this-is-the-first-bugatti-pool-table-and-it-costs-new-lamborghin
  • Váratlanul nagy büntetést kapott Angliában egy felelőtlen autós, aki még májusban játszott vonatot Pajerójával egy birminghami vasútállomáson. Aaron O’Halloran fél mérföldet autózott a síneken, mielőtt hátra hagyta volna az autóját, benne a telefonjával, ami alapján gyorsan elfogta a helyi rendőrség. 

    Nem ritka jelenség a sínekre tévedt autóké, de O’Halloran esetén nem véletlenről volt szó, valami okból szándékosan hajtott a sínekre, de a bíróságon sem volt hajlandó elmondani, mi vette rá. Ettől függetlenül a napokban döntöttek az ügyében, és miután közel tízmillió forintnyi fontos kárt okozott a vasúti berendezésekben, több órás késést okozott az utasoknak a vonalon és veszélyeztette a vasúton közlekedők biztonságát, a bíróság 15 hónap letöltendő börtönbüntetésre ítélte. Példátlanul szigorú ítélet, de vélhetően az sem javított O’Halloran helyzetén, hogy a mutatvány idején el volt tiltva a vezetéstől.    

    2021-09-12 09 15 42-Window
  • A márka stratégái úgy látják, felesleges egy köztes megoldásra fecsérelni a fejlesztési pénzeket, ezért inkább teljes mellszélességgel az egyszerűbb és költséghatékonyabb villanyautózás mögé állnak be. 

    6

    A Mercedes fejlesztési vezetője szerint nem éri meg egyszerre két hajtásrendszerre és az összehangolásukra fókuszálni, ami ráadásul az autó árában is pluszt jelent. Logika szintjén nehéz vitatni az állítást. Ez viszont nem azt jelenti, hogy nem látunk több új hibrid Mercedest, hiszen évekbe telik mire a megkezdett fejlesztések forgalomba kerülnek, főleg, ha olyan extremitásokra gondolunk, amilyen a Mercedes Project One.

    A döntés egyébként összecseng például az Egyesült Királyság által belengetett szigorításokkal: a szigetországban a belső égésű motorral szerelt autók tiltását nem sokkal később követi a hibridek forgalmazásának betiltása is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.