Sok esetben úgy hivatkoznak a 21 kilométer hosszan kanyargó Nürburgringre, mint a világ legveszélyesebb versenypályája. Gyártók küzdenek itt a világelső köridőkért, lelkes amatőrök igyekeznek körbetalálni rajta és előfordulnak olyanok is, akiknek elképzelhetetlen a hétvége a pálya nélkül.
Balesetből sok akad, a napokban is történt egy hatalmas karambol, de ilyen gyorsan, közvetlen a bejárat után megtalálni a szalagkorlátot egy egészen új rekord. A videót Misha Charoudin töltötte fel az Instagramra (kövesd a Totalcart is!).
Népszerű autó a Toyota Supra, hiszen a sorhatos 2JZ-ben bőven akad még tartalék akár a hihetetlennél is több lóerőig. Mostanra azonban nem az 1000 lóerős Suprák kerültek előtérbe, hanem a gyári állapotban megmaradt darabok értéke szökik felfelé.
Galéria: Toyota Supra Twin Turbo Sport Roof 1993 - Gumipor
Nem egyszer és nem kétszer fordult már elő, de most ismét felbukkant egy valamivel több mint 30 ezer kilométert futott 1993-as autó, de ez most nem egy kupé, hanem egy Sport Roof nevű targa változat, kivehető keménytetővel.
Galéria: Toyota Supra Twin Turbo Sport Roof 1993 - Gumipor
Kézi váltós, piros színű és bézs bőrbelsős, tehát az egyik legkívánatosabb kombináció ez a Supra, melyet amerikai tulajdonosai rendszeresen szervizeltek. Ment már el 100 millió forint felett is keveset futott Supra, így jó eséllyel ez a szelesebb autó is megközelíti majd.
A Ford Pumával induló, 47 éves Sebastian Loeb nyerte a ralivilágbajnokság első, Monte-Carlóban tartott versenyét, ezzel ő a WRC történetének legidősebb futamgyőztese. A Toyota Yarisszal induló Sebastian Ogier az utolsó szakaszon veszítette el fél perces előnyét, miután egy balelső defekttel kellett célba érnie.
A versenyen sokan hibáztak, de az idény első nagy esésére sem kellett sokat várni, a pénteki baleset után az M-SPORT színeiben induló Adrien Fourmaux nem is tudta folytatni a versenyt.
Képen, álcafólia alatt már többször láthattuk a Volkswagen ID.Buzzt, de a március 9-i hivatalos bemutató előtt azért még megtolják a marketingszekeret: immár videón, mozgás közben is megmutatták az elektromos kisbuszt.
A felvételek a Volkswagen hanoveri, haszonjárműveket gyártó üzemében és környékén készültek, az ID.Buzzok a gyártósorok között és az utcán közlekednek, csak a minimális elektromos surrogást lehet hallani. Az autókon azonban már annyira elenyésző az álcázás, hogy minimális képzelőerővel is bele lehet látni a végleges dizájnt, így nagy meglepetésre már nem kell számítani.
Rossz napja volt annak a brit férfinek, aki a sövényben landolt egy Ferrarival. Miközben tanácstalanul ácsorgott, hogy mi legyen a következő lépés, arra gurult egy autó, aminek a sofőrje bár poénból, de be is szólt neki.
Az elgurulva videózó és humorizáló sofőr ennyit tett hozzá a kellemetlen helyzethez: You can't park that there mate – azaz Nem parkolhatsz itt azzal, haver. A válasz nem sokat váratott magára és talán az indulat is érthető: egy ízes Fuck off hangzott el, ami nagyjából annyit tesz, hogy Menj a fenébe.
Mivel a videó in medias res kezdődik és ugyanilyen hirtelen véget is ér, mást nem tudunk meg a szituációról.
Idén lesz 75 éves a Ferrari, de nem csak ez jó alkalom megnézni pár szép, olasz sportautót. Az Instagram most dobta fel ezt a meglehetősen guszta csoportot a 288 GTO-val, az F40-essel és az F50-nel.
310 lóerővel és 4,8 másodperces gyorsulással az Audi S3-as gyárilag is épp elég erős és gyors, de azért van ennél feljebb is. Az RS 3-asban nem csak az öthengeres turbómotor hangja, hanem a szélesítések és a 400 lóerős teljesítmény is csábítóbb, aztán ott a drift mód is, ha valakinek még ez sem volna elég.
480 lóerejével és 3,2 másodperces gyorsulásával (RS 3 3,8 mp alatt futja a 0-100 km/órás sprintet) az MTM S3 Clubsportja rálicitál a csúcsmodellre. 10,7 másodperc kell neki ahhoz, hogy álló helyzetből 200 km/órára gyorsuljon.
Inkább csak a matricázás teszi látványossá a sárga S3-ast, igazán a beltere lett ütős. Kipakolták belőle a felesleget, bukócsövet szereltek az S3 utasterébe és két karbon kagylóülést. Drift mód ugyan még ettől sincs benne, de az összkerékhajtás és a hó sosem volt rossz kombináció.
Sokan vágyunk arra, hogy egyszer milliókat érő különlegességet találunk egy kertvégi budi mögött, esetleg egy száraz pajtában. Ám ha van is szerencsénk így autót találni, akkor is csak szétrohadt Ladák, Skodák és egyéb értéktelen vackok szoktak előbukkanni a semmiből.
A The Late Brake Show videójában szereplő kert azonban nem a szokványos lerúgott családi szedánokat rejti: a leszakadt tető alatt 318is és MX-5 RS Limited is ácsorog, a vadszeder (?) indái alól Porsche 912-t, Lancia Deltát és egy 190-es Mercedest szabadítanak ki, de végül egy 924 Turbo és egy 124 Spider is előkerül. Az állapotuk nyilván szörnyű, de elég tőkével manapság bármit újjá lehet építeni. Néha érdemes is.
Nem egy Porsche, de a 104 km-t futott Ladát se felejtsük:
A Jimny és a G osztály rokonságát kár tagadni, de rá is lehet játszani: a Redditen bukkant fel egy Mercedesre fazonírozott Suzuki, amiről még a csillagos emblémákat sem spórolták le.
Az építők kifogástalan munkát végeztek, csak néhány apró részlet nem stimmel a Jimnyn - vagy a Mercedesen, ugye - , a méretbeli különbség mindenesetre mellbevágó. Mint Schwarzenegger és Danny DeVito. Kár, hogy utóbbi nem japán.
A napokban mutatkozott be az új, hibrid korszak szabályai szerint épült Yaris WRC, amivel a Toyota a Hyundai és a Ford ellenében fog küzdeni. Akio Toyoda, a japán cég vezérigazgatója autós körökben közkedvelt figura, mert nem csak a villanyautózás esztelen terjedését kritizálja élesen, de rendszeresen hajt is különböző versenyautókat. Most épp a Yaris WRC-vel csinálta a show-t a Tokiói Autószalonon. A videón a 11. percben érkezik meg, eleinte óvatosabb, de egy-két fánk után belelendül.
Az eseményen egyébként a Toyota versenyzői szakértették meg a motorsport jövőjét, ebbe érkezett meg vendégként Akio, aki végül nem csak a WRC-vel, de a Yaris GRMN-nel is ment néhány kört.
A Range Rover igazi terepjáróként kezdte a pályafutását és ugyan ma is alkalmas ilyesmire, a vásárlók legnagyobb részénél ez már fel se merül. Ugyanakkor még mindig ott lehet a vásárlás indoklásánál az is, hogy jól jöhet majd a Range tudása, ha síelni megy a család.
A videóban szereplő Range Rover a havas közlekedést sajnos nem tudta résmentesen megugrani: a behavazott emelkedőn forgó kerekekkel áll egyhelyben. Mögötte azonban érkezett egy Panda 4x4, ami viszont váratlan könnyedséggel előzte meg az angol terepjárót.
Nemrég tűnt fel egy nagyon meredek videó, amin egy orosz vadállat hosszában átrepül egy Sprinteren. A Merci 80 km/h-val halad, a férfi pedig egy emelvényről rugaszkodik el, így ő tulajdonképpen nem halad, hanem a furgon megy el körülötte. A belső kamerán viszont úgy néz ki, mintha ágyúval lőtték volna át a Sprinteren.
Az úr egyébként kaszkadőr és Jevgenyij Csebotarev a becsületes neve, a neten rengeteg elvetemült mutatványa megtalálható. A Sprinteres produkció előtt egyébként eltörte a gerincét, amiből a közelmúltban gyógyult fel. Ezzel kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy ettől csak erősebb lett.
Az Enzo a 2000-es évek csúcs-Ferrarijaként töretlenül növeli az értékét, ma nagyjából 2-3 millió euróért szokott elkelni egy-egy példány. Ezen az értéknövekedésen mindig lök egy kicsit, ha a mindössze 400 legyártott példányból összetörnek egyet - most is ez történt a hollandiai Baarn közelében.
Mivel az autón egy kereskedés, a Kroymans Ferrari felségjelzése volt és az egyik alkalmazottat is látták a helyszínen, valószínű, hogy tesztúton következett be a baleset. Szemtanúk szerint az autó előbb megpördült, majd egy fának csapódott. Szemre nem menthetetlen az Enzo, mindenesetre az autó hátsó fele meglehetősen nyeglén áll, a légzsákok nyíltak, két kerék is kiszakadt, így még akkor sem lesz olcsó helyrehozni, ha a szénszálas monocoque és a motor nem sérült komolyabban.
Első ránézésre olyan, mintha egy könyvelőiroda személyzete készített volna közös csoportképet valamikor a 80-as években. De tessék jobban megnézni az arcokat – lehet, hogy némelyik ismerős lesz.
Akinek nem, annak itt egy kis segítség. A nevek balról jobbra: a felső sorban Vatanen, Kankkunen, Mouton, Mikkola, Waaldegard és Röhrl, alul Salonen, Biasion és Blomqvist látható. Ők azok, akik a raliversenyzés legvadabb korszakában ötszáz lóerő feletti a B csoportos autókat vezettek, és túlélték. Itt egy kis ízelítő abból, amikor dolgoztak:
Még mindig emlékszem arra a Totalcar adásra, amikor Karotta a V10-es BMW M5-nek keni, de nem csak ezért felejthetetlen ez az autó. Az utolsó szívómotoros nehézbombázójuk volt ez, ami nem gondtalan holmi, de annál nagyobbat él, amikor működik.
Semmihez sem fogható hangja van az 5,0 literes, szívó V10-esnek és ez hatványozottan igaz, ha egy 14 ezer dolláros kipufogóból szólal meg az 500 lóerős S85-ös. Az igazán perverzek rámennek arra a kevés kombira, amit gyártottak belőle, esetleg a kézi váltós példányokra.
1998-ban jelent meg a 206-os, ami minden idők egyik legsikeresebb Peugeot-ja és az autózás történetének egyik leghosszabb ideig gyártásban maradt autója volt. 2012-ig közel 8,4 millió darab készült belőle. Nem csak kisautóként volt sikeres, de a raliban is szép eredményeket hozott a 206-os.
Richard Burns is kapott belőle, méghozzá egy 206 RC-t, mely a legjobb francia recept szerint készülő kis hot hatch, tehát a picike autóba pakoltak egy jó nagy motort. A 2,0 literes, szívó négyhengeres az RC-ben közel 180 lóerő, amivel 7,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre.
Visszafogottan díszített autó ez, hiszen az ezüst fényezésű háromajtós első ránézésre nem sokat mutat. A 205 GTi piros csíkjai azért többet elárultak a sportosabb modellről. Itt szinte keresni kell az olyan jeleket, mint az ötküllős felnik vagy a dupla kipufogó.
Belterében a sportülések és a műszerfal bőrözött árnyékolója árulkodó részlet. Burns autója nem véletlenül makulátlan, csak a gyűjtemény része volt, az órájában is 2003 óta 5 kilométer van.
Amikor az észt osztották, a videóban látható srác valószínűleg háttal állt a sorban, méghozzá nem is a megfelelőben. Vagy legalábbis nagyon unatkozhatott, amikor megfogant a fejében az ötlet, hogy fel kellene robbantani a szerelőaknát. Szerencsére nem állt meg az ötletnél, eljutott a megvalósításig, így most gyönyörködhetünk élete fő művében. Meg még egyszer, lassítva is.
Igen, a biztonság kedvéért ott is ül rajta végig. A megemelkedő deszkákon kívül nem sérült meg senki és semmi, tehát akár azt is mondhatnánk, hajszálpontosan kigrammolt kísérlet volt. De inkább ne csinálja utána senki.
A Carwow új videójában összeeresztették a Dacia Dustert, a Lada Nivát és a Suzuki Jimny-t, hogy kiderüljön, melyik a terep királya: végigküldték őket egy sor akadályon, illetve egy hegynek felfelé tartó drag versenyen.
Alapvetően egyik sem erőgép, a Jimny 1,5-ös szívómotorja 101 lóerőt tud, a Duster az 1,5-ös turbódízellel 115 lóerőt ad le, a Niva pedig az 1,7-es benzinesével szerény 85 lóerővel fegyverkezik fel a csatára. Szerencsére egy ilyen meccsben nem csak a nyers erő számít, hanem a gumi, a futómű, a hajtás és a tömeg is. Nem lövöm le a poént, hogy melyik nyert.
2023-ra várható az új Volkswagen Amarok, amibe egy V6-os TDI kerül majd. Közel két éve ígérik az új modellt, melyet most egy hangulatos rajzzal harangoztak be.
A kép félhátulról mutatja az autót, de a hangsúlyos kerékjárati íveken és a markáns műanyag burkolatokon kívül nem sokat látni rajta. Ezek alapján korai lenne bármilyen következtetést levonni - az biztos, hogy az ígéretek szerint az új Amarok nagyobb lesz az előzőnél. A Ford T6 platformjára épített pick up állítólag 10 centivel hosszabb és 4 centivel szélesebb lesz a korábbinál, de gyaníthatóan az utastér lesz tágasabb, nem a plató.
A jövőre érkező új változatot különböző dízelmotorokkal fogják kínálni, a csúcsot várhatóan egy V6-os TDI jelenti majd, de bizonyos piacokon a Ford Rangerhöz hasonlóan 2,3 literes, benzines négyhengeressel is elérhető lesz.
A 2009-ben Formula-1-es bajnoki címet szerző Jenson Button jó ízléssel rendelkezik, legalábbis az 1970-es, finoman átépített Ford Bronco ezt tanúsítja: a ballonos gumikkal, a szélesítésekkel és a kék fényezéssel kimondottan látványos.
A 4,9 literes blokk ereje egy háromgangos váltón keresztül jut el a kerekekhez - természetesen mind a négyhez. Ahhoz, hogy megbízhatóan üzemeljen, Fitech injektorokat, Edelbrock szűrőt és MSD gyújtást és nyomógombos indítást kapott az autó. Button Broncója kívánatos darab, ennek ellenére eddig mindössze két ajánlat érkezett rá, jelenleg 30 ezer dolláron áll a licit.
A Fisker következő modellje egy elektromos sportautó lesz, amelyről az első kedvcsináló képet Twitteren tette közzé a szegény ember Elon Muskja, Henrik Fisker. Aztán törölte a bejegyzést, mondván, titok, amit csak 85 ezer követője tudhat.
A szimulációs pillanatképen az autó aerodinamikai tesztje látszik, maga az autó sajnos kevéssé. Fisker szerint olyan szegmensbe érkezik majd a típus, ami eddig nem létezett, őszintén kíváncsiak vagyunk, mi lehet.
Aranyos kis autó a modern Fiat 500-as, aminek retrós formaterve a mai napig nem öregedett egy percet sem, még a legfrissebb elektromos változaton sem engedték el a klasszikus jegyeket. Az Abarth tuningos verziók mindezt megfejelik elképesztően jó hanggal és sportos karakterrel is.
Készült már belőle hajózást idéző, jubileumi verzió, állítható hátsó szárnnyal és még ki tudja hány limitált kiadás, amik között lassan nagyítóval kell keresni a mezei Abarth 500-asokat. Most Belgium jelentkezik egy 150 darabos szériával, természetesen Spa-Francorchamps versenypályának címezve. Háromajtós és kabrió kivitelben is elérhető lesz.
1,4 literes turbómotorja több mint 163 lóerős, amihez 5 fokozatú kézi vagy robozitált automatát lehet rendelni. A Spa-Francorchamps ebben a tekintetben nem ad újat, csupán néhány plakettet, piros színű biztonsági öveket és a műszerfalra helyezett Scorpio Mode gombot. A leghasznosabb kiegészítő a Record Monza Sovrapposto kipufogó.
Egy virtuáltuner képzelte el a Citroën 2CV modern, elektromos leszármazottját, és bár az eredmény bizonyára megosztó, az ötletre, mármint az olcsó villanyautóra biztos lenne kereslet. Nyugaton a Citroën Ami/Opel Rocks-e páros, Japánban a Toyota C+pod bizonyítja, hogy vannak azért határok, egyik sem jelent közülük valós alternatívát, túl kicsik egy családnak.
A Dacia Spring viszont kiváló példa arra, hogy nagyon is lehet - hozzávetőleg - olcsó villanyautót gyártani, más kérdés, hogy a vásárlók hajlandóak-e manapság megkötni azokat a kompromisszumokat, amiket ez az árszabás megkövetel. A 2CV idejében nem volt választása a népnek, ma van.
A házi készítésű rámpaautó a GTA V Ramp Buggy-játől (videó) kölcsönözte a formáját, de a szélesebb közönség a Halálos iramban sorozat Flip Carja (videó) miatt ismerheti az alapelvet. Magyarázni talán nem kell, a lényeg, hogy valaki tényleg szánt rá időt, vasat és hegesztőpálcát, hogy megcsinálja.
A videó nagy része az építésnek van szentelve, de a gyakorlat sem marad el. A hátsó havas udvar nyilván rövid ahhoz, hogy látványosan elrepüljön az áldozati jármű, amit végül ki is kellett kötni, hogy ne csak eltolja a Rámpaautó. Magasabb sebességnél, mondjuk 140-nél biztos rendeltetésszerű(bb)en működik, szívesen megnéznénk, mennyire.
A tervezés során sokszor több csapat is dolgozik ugyanazon az autón, tehát nem egyetlen egy formaterv születik. Ezzel párhuzamosan dizájntanulmányok is készülnek, amelyekkel a közönséget lehet szondáztatni, vajon helyes-e az irány. Nem mindig az.
Néhány rajz és egy prototípus árulkodik arról, hogy az Alfa 147-es utódjának szánt Giulietta milyen fázisokon ment keresztül, mire megérett a gyártásra. Tanulmányként ki is állították a Genfi Autószalonon, de végül elvetették a formát: nem illett az Alfa akkori arculatába, és igazából nem is egy kellemes látvány. Az emelkedő övvonal a 145-ösről és a 147-esről lehet ismerős, a kerek, beágyazott lámpákra építő orr rész pedig, nem is tudom, mintha a 159-es nyelvezetét próbálná továbbfejleszteni. Csak nem sikerül neki.
A Ford tavaly küldte gyártásba a valódi terepjáróját, a Broncót, amit a szegmensben uralkodó Jeep Wrangler ellenfelének szánnak. A terepen szerzett tapasztalatai miatt nem könnyű utolérni a riválist, de a biztonság terén egyértelműen a Ford van fölényben.
Az IIHS (Amerikai Közlekedésbiztonsági Intézet) alig egy hónapja tesztelte a Broncót - a Wranglert már évekkel korábban - , de az egymás mellé tett videókon látványos a különbség. A 60 km/h-s tesztnél a Jeep kereke az autó alá fordulva rámpaként dobja meg a kocsitestet, ami így az oldalára is borul. A Bronco jó eredménnyel zárta a tesztet, bár a fejtámla és a fényszórók miatt nem kapta meg a kitűnő plecsnit.
A biztonságos közlekedési eszköz tökéletes ellentétét építette meg egy igazi őrült: egy gokartba pakolt egy Hayabusa-motort, ami bónuszban úgy lett megfújva egy turbóval, mintha muszáj lenne.
Az üzemanyag metanol, ami egy kis nitróval kiegészítve összesen izzadtságmentes 400 lóerőt ad ki. Már belegondolni is életveszélyes, ahogy a pici gumikra hirtelen rászabadul akkora teljesítmény, ami egy közepes méretű autót is elég állatul vinne.
Az építésnek valódi értelme nincs, mert ekkora teljesítményt esélytelen rendesen kihasználni egy ilyen adottságokkal rendelkező tárggyal. Egy kicsi, gokartba való blokkhoz képest a Hayabusa nagy négyhengerese reménytelenül nehéz, ahogy a teljesítmény is erősen túlzó. Ugyanakkor, ha valaki ezt le meri padlózni, akkor elmondhatja magáról, hogy a legbátrabb emberek között van.
Xbox vagy PlayStation? Nikon vagy Canon? Rántott hús vagy pörkölt? A Mitsubishi és a Subaru rali-kompatibilis szedánjai is illenek a sormintába, de valaki nemrég megpróbálta feloldani a rivalizálást:
A tulajdonos leírása szerint a két autó vonalai nem is állnak olyan távol egymástól, de így is kellett vágni és hegeszteni rajtuk eleget ahhoz, hogy ne legyen túl suta a végeredmény. Ja, és hogy teljes legyen a keverék, Soul Red színre van fóliázva. Ami meg Mazda.
Évekig állt a szabad ég alatt a zöld Aston Martin DB7-es, majd a felfedezés és a vásárlás után további két évig tartott mire büszkén viselheti a francia rendszámot és újra falja a kilométereket. A '90-es évek közepén megjelent DB7-es közeli rokona a Jaguar XK8-asnak is, de a 12 hengeres modell azért már megmutatta, hogy mi az igazi rangsor.
Mióta két napot töltöttem a Vantage Roadsterrel, azóta a Youtube algoritmusa is előszeretettel kínál Aston Martin tartalmakat, amik közül megragadott a kétéves folyamat a DB7-es talpra állításáról.
Hosszadalmas, estébe nyúló szerelések, váratlan nehézségek minden hasonló esetben akadnak, de ezek után igazi jutalom az első indítás, amikor bedörren a 420 lovas 12 hengeres. A francia csatornán egyébként részletesen, több videóban mennek végig az Aston Martin felújításán.
Tavaly vált hivatalossá, hogy érkezik a Nissan Z, a 370Z és a 350Z közvetlen utódja. A 400 lóerős, ikerturbós kupé nem sokat változott az alapjául szolgáló Z Protóhoz képest, így akiknek már az is nagyon bejött, örülhettek, hogy a kész változat szinte ugyanolyan lett.
Úgy tűnik, hogy Európa egyáltalán nem kap a Z-ből, de egyelőre az Egyesült Államokban se indult meg az értékesítés. Most mégis kameravégre kaptak egy szemre kicsit félkész példányt, amint épp egy Subaru Imprezával méri össze a tudását.
A rögtönzött erőfitogtatást a Nissan nyerte, szépen elnyúlt az Imprezától az autópályán. A leírás szerint a Subaru egy Impreza WRX STI, ami ráadásul nem is gyári, hanem tuningolt. A videóban szereplő Z vélhetően egy késői, fejlesztői prototípus, amivel már élesben tesztelik az autó viselkedését közúton.
Jay Leno nem csak Amerika egyik legismertebb showmanje - és markáns álla -, hanem igazi autóbolond is. Illetve Leno nagyjából mindent imád, ami mozog, és ez a garázsán is látszik, ahol a Bugattiktól a Citroen SM-en át a hátsókerekessé alakított Toronadóig minden van. Különösen kedveli a gőzgépeket, most pedig megmutatja, hogyan indul egy 1909-es White Model M.
Videójában végigmegy a hosszadalmas procedúrán a felfűtéstől a mozdonyhanggal közlekedő autózásig és közben az egészből árad, hogy mennyire szerethetőek ezek az öreg gépek az autózás hajnaláról.