Sokaknak persze, a hosszában álló, háromhengeres, kétütemű motorral az igazi a Wartburg, amihez képest a '80-as évek végén piacra dobott 1.3-as szinte túl sok a jóból, de itt most nem is ez a lényeg.
Hanem a régi bemutató videó nyelvezete, szófordulatai és a narráció, mely valóban visszavisz azokba az időkbe, amikor még nem jött ki hetente egy új szabadidő-autó és nem kellett attól tartani, hogy a chiphiány miatt nem kerül vezeték nélküli töltő az autókba.
Egy lengyel hirdetőoldalon tűnt fel az igazi ritkaságnak számító Fiat 126 Bosmal Cabrio, ráadásul rögtön kettőt is kínál az eladó. A szép piros Kispolszki a képek alapján rozsdamentes, a belső tere is szép, látszólag valóban áll rá az újszerű kitétel. A hátra rögzített koffer mondjuk elég érdekes megoldás, de a farmotor segítségével legalább melegen tarthatjuk benne az ebédet.
A lengyel Bosmal egyébként 466 darab kabriót készített a Kispókból, tehát erősen limitált szériának számít ez a kivitel, még ha nem is gyári megoldásról van szó. Megerősítették a küszöböt, a tűzfalat, és bukókeretet is szerkesztettek rá. Kizárólag piros és fehér színben gyártották. Mondjuk, az árát is megkérik: az 52 ezer zloty közel négymillió forintnak felel meg.
Volt olyan terület is Franciaország déli részén, ahol pár óra alatt esett le kéthavi csapadék a hét elején. Ahogy az Időkép írja az okokról, a forró, párás légtömeg egyre instabilabbá tette a légkört, ami a Földközi-tenger felől érkező nedvességgel találkozva a déli részeken történelmi intenzitású csapadékot eredményezett. Több települést is elárasztott a víz, de ami szokatlan még egy ilyen vihar után is, hogy volt, ahol még az autópálya is úszott.
Az A9-es autópályát érte el hirtelen rengeteg víz a Montpellier közeli szakaszon. Az alábbi videón belülről lehet követni, milyen gyorsan változtak a viszonyok a viharban, és hogy milyen hirtelen kerültek autók mély vízbe a pályán. A híradások szerint több helyen a vízen felúszó autók, de még a kamionok is nekiringatóztak a szalagkorlátoknak, de az autópályákon csak az ijedtség volt nagy, az A9-esen komoly sérülésről, áldozatokról nem tudni.
Van az úgy, hogy megjelenik a Tulaj a pályán forgatáson egy driftbusszá alakított Nissan Serena, mi pedig hitetlenül, röhögve kapjuk elő a telefont, hogy ilyen állat márpedig nincs. Ezt látnod kell! És az Instagram albérletünkben lehet is!
Ma már döntő többségében a mélytengeri hal formájú Toyota Priusok lepik el az utcákat, ezért hajlamosak vagyunk megfeledkezni róla, hogy a nemzetközi piacon 2000-ben megjelent első generáció még milyen konzervatív szedán formájú volt. Mindig mondom Antinak, hogy tele van formai finomságokkal, hiszen eleve egy kedves, háromdobozos autó, aztán ott van a sportosságot sugalló szárny is a hátulján, de aztán mindig elnevetjük a végét.
Elegáns a sötétkék metál szín és a világos beltér kombinációja és ennek alapján az is tagadhatatlan, hogy a kevesebb mint 24 500 kilométert futott autóban nem sokszor kenték össze a kárpitot morzsával vagy csokidarabokkal. Mindenütt tökéletes állapotú és a szimmetrikusra rendezett műszerfal halványan megidézi a Mustangot.
1,5-ös Atkinson-ciklus szerint működő benzinmotorja 70 lovas, a nikkel-metál-hidrid akkumulátorból energiát nyerő villanymotor pedig valamivel több mint 40 lóerőt tesz hozzá a hajtáshoz.
Lehet a Priusszal viccelődni, de azt senki nem tudja elvenni tőle, hogy egészen új utat mutatott a takarékos autózásnak és az egész ipar jövőjének. A Toyotát pedig azóta nem csak a megbízhatósággal azonosítjuk, hanem a hibrid hajtással is. Nem véletlen bízik valaki abban, hogy más is meglátja a makulátlan állapotú példányban a mérföldkövet.
A belsőégésű motoros járművek százegynéhány éves egyeduralma azzal ér véget, hogy napjaink vívmánya, minden tekintetben felsőbbrendű villanyautó porig alázza legjobbnak kikiáltott képviselőit.
Itt például egy zágrábi szupersportkocsi-összejövetelen jelent meg a Rimac Nevera, és úgy nyomta le a nagyhangú, citromsárga V12-es Ferrari F12 tdf-et, mint a bélyeget.
A Rimac persze csak átveszi a stafétát a Teslától, amely a villanyautós alázás műfaját megteremtette, de most egyértelműen a Nevera a király. Az 1900 lóerő feletti teljesítménnyel pillanatnyilag a Tesla sem tud versenyezni, a 2 millió eurós ár pedig csak növeli a presztízst.
Ki kell mondani, kicsit kínos már egy ilyen izzadva, üvöltve küszködő Ferrariban nyomorogni, na. Új világ jön itten, akinek nem telik rá, az meg húzzon haza, gyalog.
Nemrég a be nem kötött biztonsági öveknek szerveztek akcióhetet, most egy héten át a vezetés közben kézből telefont használó sofőröket keresi szervezetten a rendőrség az ország útjain. A magyar rendőrök az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózatának (ROADPOL) Focus on the road elnevezéssel hirdetett fokozott ellenőrzéséhez csatlakoznak szeptember 16-22. között.
Ahogy a Police.hu írja, a fokozott ellenőrzés alatt a rendőrség Magyarország egész területén elsősorban a menet közbeni mobiltelefon használatot ellenőrzi, de nagy hangsúlyt kap a személy- és vagyonbiztonságot a figyelem elvonásával veszélyeztető egyéb cselekmények, mint például a jármű vezetőjének menet közben bármilyen elektronikai eszköz működtetésének, ilyen eszközön képi vagy szöveges adatok megtekintésének felderítése is. Azaz nem csak azt figyelik, hogy ki beszél rajta, nyomkodni sem lehet a telefonokat vezetés közben - úgy általában sem ajánlott, de most még könnyű is lesz lebukni vele.
Nem sokkal azután, hogy világszinten nagy sajtóvisszhangot a Párizs nagy részére nemrég bevezetett 30 km/h-s sebességlimit, egy sportszereket forgalmazó cég máris csinált magának egy jó reklámot a helyzetből. Profi futókat kértek fel, hogy fussanak neki a párizsi utcáknak, és húzzanak egy erős sprintet az egyik traffipax előtt. Ebből születtek aztán az olyan bírságfotók, mint amilyen ez itt.
A szabályszegő futóknak sikerült bőven túllépni a sebességhatárt, ami egyes nézőpontok szerint akár a limit abszurditását is mutathatja, de nyilván erős balesetbiztonsági és levegőminőségi érvek szóltak a 30-as határ mellett. Mindegy is, a Distance nevű bolthálózat megcsinálta vele a maga reklámkampányát, majd a gyorsfutás fotóival kiplakátolta párizsi üzletének kirakatát.
Az a 36-38 km/h-s tempó egyébiránt, amit a felkért futók produkáltak, erős sprinteknek mondhatók. Usain Bolt ugyan 44,72 km/h-s csúcstempóra is képes volt világrekordja alatt, de ő mégiscsak a világ leggyorsabb embere, és ő is csak rövid ideig volt képes ilyen sebességre a legjobb 100 méteres síkfutása utolsó tíz méterein.
Jobb helyeken még egy jól működő szakszervezet sem kell, hogy a melósok megkapják a megbeszélt munkabért, máshol egy markoló is kevés hozzá. Törökország délkeleti vidékének egy szénbányájában készült ez a felvétel a bánya teherautóflottájáról és a markolókezelő bosszújáról.
Az előzmény állítólag annyi, hogy a hat Mercedes teherautót végigrongáló markolós - és kollégái - nem a megbeszélt összeget kapták munkájuk után, erre fel állt neki a srác használhatatlanra pofozni szerencsétlen teherautók fülkéit. Hogy a folytatás mi lett, nem tudni, azt viszont igen, hogy a bánya tulajdonosa a srác nagybátyja, így végül nem lett rendőrségi ügy a rongálásból, megoldják családon belül. Hogy az elmaradt fizetéseket hogyan kapják majd meg a melósok azután, hogy le lett zúzva a termelő eszközök jó része, az még érdekes kérdés.
Egy részeg utas okozott nem mindennapi balesetet kedden az M6-oson, Paks közelében. A Police.hu írta meg a pályán lógó orral megpihent Ford történetét, amit részegen törtek össze, de furcsamód nem a sofőr által: az ittas utas nyúlt át és húzta meg a kéziféket, abból lett a baj.
Az utas húzására a vezető elvesztette a kontrollt az autó felett, ami így jobbra sodródva letért a leállósávba, majd a jobb oldali szalagkorlátnak csapódva visszatért az úttest közepére, ahol megállt. Sérültekről nem írnak, de az ittas utast a szondáztatás után kórházba szállították, a Paksi Rendőrkapitányságon pedig büntetőeljárást indítottak ellene.
Az elkövetők ezúttal szintet léptek: nem a nyílt utcán, hanem egy esztergomi cég telephelyén vágták le a katalizátort Skodákról és Renault-król. Azzal valamiért nem számoltak, hogy ezt kamerák előtt teszik, ezzel is megkönnyítve a rendőrök dolgát. Mindössze egy nap alatt elfogták őket.
A kép természetesen csak illusztráció
Bár az eset még szeptember elején történt, a feljelentést a sértettek csak most hétfőn tették meg. Az adatgyűjtés és a kamerafelvételek alapján kedden már meg is volt a három elkövető: P. Rudolf és fia, valamint K. Sándor. Velük szemben lopás miatt indult eljárás, a kihallgatás során mindhárman beismerték a bűncselekmény elkövetését. Állításuk szerint a katalizátorokat eladták, a pénzen osztoztak.
Sturcz Anti kollégánk készített egy videót a témában:
Még mindig csak 53 éves lenne, de ma éppen 14 éve annak, hogy nincs már közöttünk Colin McRae. A skót ralilegenda, 1995 világbajnoka helikopter-balesetben vesztette életét, azonban a rajongók és a sportbarátok emlékezetében mindörökké ott lesz. Az FIA WRC korábbi videójában valódi, hamisítatlan McRae-pillanatokat gyűjtött össze.
És hogy miért lett Colin McRae igazi ikon? Nemcsak tudása, tehetsége miatt. Hanem azért is, mert hozzáállása, elszántsága lenyűgözte a ralifanatikusokat a pálya szélén és a képernyők előtt egyaránt. Nem ismert spórolást, óvatoskodást, híres jelmondata is erről tanúskodott: If in doubt, flat out! (azaz kb.: Ha kétségeid vannak, csak padlózd le!). Hogy mire is gondolunk, amikor azt mondjuk, nem tűrt megalkuvást, ebből a cikkből egész jól kiderül.
Közúton versenyezni eleve nem jó ötlet. Meg akarod mutatni másoknak, mennyire vagány vagy, ilyenkor az adrenalin, meg a verseny heve elveszi a józan eszedet. Veszélybe sodrod magadat és a körülötted lévőket is. A baj pedig gyorsan megvan. Ezt illusztrálja kiválóan az alábbi videó.
A negyedik generációs Chevy Camaro sofőrje egy Tesla mellé gurul, és megpróbálja rávenni a villanyautó vezetőjét, hogy mérjék össze autóik tudását. Állítólag a teslás megpróbálja lerázni, de hősünk nem fogad el nemleges választ. Egyszer csak letiporja a gázpedált, aztán... Aztán talán erős jóindulattal sem lehetne néhány másodpercnek nevezni azt az időt, míg el nem veszti uralmát a Camaro fölött.
Noha a videó címe azt sugallja, hogy a vereség után csukta össze a Chevyt, valójában azonban itt nem történt összecsapás.
A brit közlekedési hatóságtól nem szokatlan húzás a különféle lefoglalt járművek megsemmisítése. Az ilyen-olyan okokból zúzdába került autók egyike volt nemrég ez a zöld BMW M3 Touring, amiért vélhetően sokan mozdultak volna, ha a hatóság nem a zúzdába, hanem egy árverésre küldi, de a brit bürokrácia nem kegyelmezett.
Az autót még tavaly novemberben állították meg a rendőrök, miután a járőröknek gyanús volt a kombi forma, ami ugye korábban nem készült az M3 Touringból. Aztán ahogy elkezdték vizsgálni, kiderült, hogy szinte semmi sem passzol rajta ahhoz, amit a papírjai mutatnak; többek között nem dízeles volt, ahogy azt a forgalmijában írták, hanem egy háromliteres benzinest szereltek bele. A múltja sem akármilyen: két kombiból tették össze a bódét, a hajtását pedig több M3-asból lopták össze.
Miután a brit hatóságok műszakilag veszélyesnek tartották, már nem volt kérdés, hogy a zúzda vár rá. Arrafelé könnyen ez lesz a sorsa a bürokrácia torkán akadt járműveknek, viszont a britek nem csinálnak show-t a megsemmisítésből, ahogy azt a Fülöp-szigeteken szokás. A brit bezúzás nem is lehetne profánabb annál, mint amit a videón látni.
Nyugat-India egy hegyvidéki útjáról jött egy videó, amit simán odatehetnének a tapadásvesztés szócikkek mellé az enciklopédiákban. A Mumbai-Pune közötti úton történt nemrég, hogy felborult egy olajszállító, beterítve a hegyi utat, ami ezen a szakaszon olyan széles, hogy nagyobb teherautók is pazar oldalazásokat mutathattak be rajta az olajra hajtva.
Bár a videót látva nehezen jön át a tanulság, kis képzelőerővel sejthető, mekkora veszélyforrás lehet ennél jóval kevesebb olaj is az úton, ha nagyobb a tempó.
Nincs nagyon mit hozzáfűzni pont az és épp annyi történik az alábbi videóban, amit a cím ígér: egy kamion megadja magát és oldalra dől a tornádóban. A videó a hónap elején készült a pennsylvaniai Horshamben, ennél többet sajnos nem köt hozzá az internet.
Nem emlékszem, hogy valaha hallottam egyetlen videóban ennyiszer a so cool, és a super cool – kb. annyira klassz, szupermenő – kifejezéseket, mint itt. Supercar Blondie pedig garancia rá, hogy nem történik semmi váratlan az Audi csoda-tanulmányával, a Skysphere-rel. A híres youtuber is azt csinálja, amihez olyan nagyszerűen ért: egy elvileg gyors autóval megy szép lassan, és rácsodálkozik, hogy milyen csodákra képes a modern autógyártás.
Nem lőném le a poént, nézzék meg itt alant. Aki nem ért angolul, kapcsolja be a feliratozást (CC) és az automata fordítást (fogaskerék alatt) az alábbi videóban, általában egész jól működik.
A gyalázatos szintű közlekedési kultúra és a mindent látó fedélzeti kamerák hazájából jött egy érdekes, a látottakon túlmutató videó. Épp a nagyon elterjedt fedélzeti kamerákra alakult ugyanis ki a tahó sofőrökben immunválaszként az itt látható jelenség Oroszországban: sokan már részben álcázott rendszámtáblával mennek ki az utakra, és a mindent látó kamerákra készülve még olyan is akad, aki a szabálytalanságra bemelegítésként inkább le is veszi a táblákat.
A moszkvai felvételen látható Mercedes-sofőr ugyan kikerülte a dugót a rendszám nélküli E-osztállyal, csak vesztére a rendszámot is egy olyan autó előtt vette le, amiben ment a kamera, aminek a gazdája pedig volt annyira szorgalmas, hogy megossza ezt a videót a neten.
Az orosz rendszámos trükközés már sokéves jelenség. A neten találni hét évvel korábbról is olyan tematikus gyűjtést, ami a legkreatívabbakat szedi össze - ez a pár itt lent például egész ügyes darab:
Májusban már minden fontosat elmondtak róla, most pedig bejelentették, hogy nem vicc volt, el is készültek a Bugatti első biliárdasztalai. A 250 ezer eurós asztalban nem csak az a pláne, hogy a Bugatti neve alatt árulják a márka arculatával, hanem hogy egy extrém szűk réteg igényét is kielégíti azzal, hogy a tengeren ringatózó jachtokon is lehet rajta játszani.
Hogy tengeri viszonyok mellett is kiegyenlített legyen a játék az asztalon, azért azok a giroszkóphoz kapcsolt Siemens szervomotorok a felelősek, amik az asztallábak magasságát öt ezredmásodpercenként állítják. Mindezt teljesen zaj- és rezgésmentesen.
Az alumínium és titán kerettel készülő, nem kevés szénszálat tartalmazó asztal stílusában a Chiron és a Divo világát hozza, amivel biztos lesz sikere a sznob gazdagok között. Kicsit gazdagnak persze nem elég lenni hozzá, az extrém gazdagok kiváltsága lesz, hogy övék legyen egy gyűjtői darab. A harminc asztalosra limitált széria darabja ugyanis 250 ezer dollár, és ha nagy lesz érte a tülekedés, vélhetően előre kerülnek a várólistán a Bugatti korábbi ügyfelei. Az első példány mindenesetre az USA-ba kerül, de hogy kihez és hova, arról nincs hír.
Váratlanul nagy büntetést kapott Angliában egy felelőtlen autós, aki még májusban játszott vonatot Pajerójával egy birminghami vasútállomáson. Aaron O’Halloran fél mérföldet autózott a síneken, mielőtt hátra hagyta volna az autóját, benne a telefonjával, ami alapján gyorsan elfogta a helyi rendőrség.
Nem ritka jelenség a sínekre tévedt autóké, de O’Halloran esetén nem véletlenről volt szó, valami okból szándékosan hajtott a sínekre, de a bíróságon sem volt hajlandó elmondani, mi vette rá. Ettől függetlenül a napokban döntöttek az ügyében, és miután közel tízmillió forintnyi fontos kárt okozott a vasúti berendezésekben, több órás késést okozott az utasoknak a vonalon és veszélyeztette a vasúton közlekedők biztonságát, a bíróság 15 hónap letöltendő börtönbüntetésre ítélte. Példátlanul szigorú ítélet, de vélhetően az sem javított O’Halloran helyzetén, hogy a mutatvány idején el volt tiltva a vezetéstől.
A márka stratégái úgy látják, felesleges egy köztes megoldásra fecsérelni a fejlesztési pénzeket, ezért inkább teljes mellszélességgel az egyszerűbb és költséghatékonyabb villanyautózás mögé állnak be.
A Mercedes fejlesztési vezetője szerint nem éri meg egyszerre két hajtásrendszerre és az összehangolásukra fókuszálni, ami ráadásul az autó árában is pluszt jelent. Logika szintjén nehéz vitatni az állítást. Ez viszont nem azt jelenti, hogy nem látunk több új hibrid Mercedest, hiszen évekbe telik mire a megkezdett fejlesztések forgalomba kerülnek, főleg, ha olyan extremitásokra gondolunk, amilyen a Mercedes Project One.
A döntés egyébként összecseng például az Egyesült Királyság által belengetett szigorításokkal: a szigetországban a belső égésű motorral szerelt autók tiltását nem sokkal később követi a hibridek forgalmazásának betiltása is.
Kisebb közfelháborodást váltott ki az amerikai Prescott Valley rendőrségének akciója a helyiek körében: a GOHS (Kormányzói Hivatal Közúti Biztonsági Támogatási Programja) keretében kapott 130 ezer dollárból (38,5 millió forint) két, rendőrségi feladatokra felkészített Dodge Challenger R/T-t vásároltak, amelyek a veszélyes sofőröket hivatottak "agresszív módon feltartóztatni". A döntést az egyre sokasodó közlekedési kihágásokkal indokolták, az extrém gyorshajtások száma 290 százalékkal nőtt a városban 2019-hez képest.
A civilek szerint lett volna jobb helye is a pénznek, költhették volna különböző tanfolyamokra, mentálhigiéniás képzésekre is, amelyeken a rendőrök megtanulhatták volna, hogyan kezeljék a érzelmileg megterhelő szituációkat, a mentális betegségben szenvedő gyanúsítottakat, de akár közelharcos továbbképzésekre is.
Kép: thedrive.com
A Challengereket egyébként nem módosították látványosan, így könnyebben beolvadnak a civil forgalomba, a megkülönböztető fényjelzések szintén rejtve vannak: a hűtőrács mögött, a küszöbökben és stílusosan a motorháztető légbeömlőjében.
Szűk fél év múlva érkezik az 1992-ben indult Gran Turismo videójáték/szimulátor-sorozat újabb része, ami azóta is a zsáner meghatározó szereplője. Hogy mekkora jelentőséggel bír, az is mutatja, hogy az autógyártók kizárólag a játékban létező, exkluzív koncepciókat is bemutattak az évek során. Ezen felül az idei e-sport olimpián is jegyzik a GT-t, amelyen Magyarországot Blazsán Patrik képviselte.
Az autófelhozatal várhatóan különlegességekkel/legendákkal tűzdelt lesz - lásd a trailer nyitóképén feltűnő Porsche 917 Living Legend koncepciót vagy a szintén felbukkanó CLK GTR-t, az előzetes szerint az autó átalakításra is lesz lehetőség, a'la Underground.
Érdekesség, hogy a trailer felépítése a Gran Turismo 4-et idézi, a kivitelezés profi, így a videót akkor is érdemes végignézni, ha valakit egyébként hidegen hagy a szimulátorozás.
Az eladósorba került 06-os sorszámú MP4-17 - amelyet Adrian Newey tervezett - a 2002-es szezonban versenyzett, majd továbbfejlesztett, MP4-17D formában 2003-ban. Az autó a Nürburgrinen rendezett európai nagydíjon debütált, ahol Kimi a harmadik helyet szerezte meg vele. Összesen 12 alkalommal állt rajthoz az eladásra kínált darab, ezekből három második helyezést a finn hozott össze, egy elsőt pedig Coulthard, az ausztrál nagydíjon.
Az autó az eredeti "A" specifikációjú, a Mercedestől származó 3 literes FO110M kódú V10-es hajtja, ami 845 lóerőt tudott, és egészen 18,500-ig elforgott, innen az ikonikus F1-hang - amit a mai turbómotorok már nem tudnak nyújtani.
Az RM Sotheby's bocsátja árverésre az autót egy Svájcban, szeptember 17-én megrendezésre kerülő rendezvényen, az árát pedig előzetesen 2,5 millió euróra becsülik, kíváncsiak leszünk, hogy Kimi nemrég bejelentett visszavonulása befolyásolja-e a vásárlási kedvet.
A chicagói Craigslisten bukkant fel a 2011 Mercedes-Benz AMG C8 GTR-re keresztelt autó, amelyet a Sauber C8, C9, C11 és a C-csoportos Mercedes-ek ihlettek. Képek alapján egy tücsöknek tűnik a C8 GTR, valójában viszont 16-18 centivel szélesebb, mint egy átlagos személyautó. Közúti forgalomban is részt vehet, a hirdetés büszkén sorolja is a vonatkozó extrákat: duda, fűtés, ablaktörlő, fényszórók.
Az építőnek láthatóan volt humora, a légbeömlőre a BMW M csíkjait festette fel, a hűtőrács valószínűleg egy M-osztályos SUV-ról származik, oldalt pedig egy GT-R embléma is helyet kapott - mindezt úgy, hogy maga az autó GM és Volkswagen alkatrészekből áll. A motor egy 350 köbhüvelykes Chevy small block, amihez egy négysebességes Volkswagen váltó kapcsolódik.
Nem egy klasszikus horrorkaraván, de az M5-ös aszfaltjában alighanem nagyobb kárt okozott ez a román szerelvény, mint egy enyhén túlsúlyos szállítmány. A lógó seggű Mercedest és vontatmányát szerdán fogták meg az M5-ösön Szeged felé, a 114-es kilométernél.
A román sofőr elmondta, hogy a vontató autó hátsó lengéscsillapítói már korábban meghibásodtak, ennek ellenére továbbindult a lajosmizsei pihenőhelyről vontatmányával. A tréler így súrlódott az aszfalton, amit egyrészt megrongálhatott, másrészt a sofőr balesetveszélyes helyzetet teremtett. Ettől teljesen függetlenül volt még egy szabálytalanság a fogáson: a rakomány szélessége oldalirányban meghaladta a 2,5 métert.
A Police.hu szerint a rendőrök megakadályozták a román sofőr továbbhaladását, valamint vele szemben helyszíni bírságot szabtak ki. Hogy mennyit, arról nem ír a közlemény.
Egész konkrétan jelenleg 35 808 zöld rendszámos jármű van forgalomban a hazai utakon a villanyautosok.hu friss cikke szerint. Ez körülbelül hatvan százalékos növekedés az egy évvel korábbi értékekhez képest, viszont nem mellékes részlet, hogy ebből a 35 ezerből csupán 16 901 darab tisztán elektromos, azaz a zöld rendszámos járművek több mint fele belső égésű motorral is bír a hajtásában.
A 35 808 zöld rendszámos autó konkrét elosztása hajtás szerint úgy néz ki, hogy a 16 901 tisztán villanyos mellett van 11 612 hatótávnövelő motorral szerelt elektromos autó és 7293 tölthető hibrid. Ez alapján nehéz zöldnek látni az összképet, viszont az elemzés szerint nő a tisztán villanyosak aránya: ez most 47,2 százalék, és még sosem volt ilyen magas.
Érdekes tételek tűntek fel a NAV egy keddi Facebook-bejegyzésében: egy csokor luxusautó, egész konkrétan egy Lamborghini Aventador, egy Bentley Continental, egy Porsche Panamera 971 és egy Panamera 971 Turbo kerülnek árverésre szeptember 10-én. Már önmagában ez a névsor sem gyakori a hazai hivatali árveréseken, de külön érdekes, hogy a négy autóból legalább kettő nem ismeretlen a nyilvánosságban.
A NAV bejegyzésében látható fekete Continental volt az a Bentley, amiből egy bizonyos István tavaly áprilisban egy telepakolt csomagtartóval vitt arcmaszkokat a győri Petz kórházba. A furcsa húzás történetét előbb a helyi sajtó írta meg, aztán országos visszhangot kapott, és kiderült, hogy ez nem az első fura akciója volt a győri gyökerű vállalkozóként bemutatott maszkos embernek, mert korábban már tett hasonlót a rózsabogárszínű Aventadorjával is.
Hogy a két Porsche kihez tartozik, nem derült ki, de úgy tudni, az érintett autók tulajdonosai több milliárd forintnyi áfát csaltak el. Ebből pármillió visszajöhet majd a 10-ei árverésen: a legolcsóbb tételre 15 millió forintról, a legdrágábbra 47 millió forintról indul majd a licit.
Egészen valószerűtlen jelenetet rögzített a Budapesti Autósok Közösségének egyik olvasója Budakeszin. A felvételen látható suzukisnak valószínűleg nehézségei akadtak a logisztikával, a bicikli ugyanis nem fért be a kocsiba, de valahogy meg kellett oldani a szállítást.
Igen, jól látták: a sofőr az ablakon kinyúlva fogta a bringa kormányát, és szépen terelgette az autó mellett a kerékpárt. Nem az utas, a sofőr, vezetés közben. Ennél meglepőbb őrültséget szerintem idén még nem láttunk, pedig már szeptember van.
Néha azért a Tiktokon is feltűnnek érdekes dolgok, így például ez a videó, amelynek készítője - persze álló formátumban rögzítve - körüljárt egy Wankel-motoros Ladát. A különös kocka a 21059-es jelzést kapta a keresztségben.
Noha a Wankelt a legtöbben a Mazdákkal, esetleg az NSU-val kapcsolják össze, a nyolcvanas évek elején a Ladánál is zajlottak kísérletek a bolygódugattyús motorokkal. Az első próbálkozás a 311 kódnevű, egytárcsás Wankel volt, kereklámpás kaszniba szerelve, majd viszonylag hosszú hallgatást követően, a nyolcvanas évek végén elkészítették a 411-est. Ez került a 21059-esekbe is.
Ez az 1308 köbcentis egység már kéttárcsás volt, 120 lóerőt és 160 newtonmétert tudott, de később 413-2 kóddal még erősebb, 140 lovas is készült. Utóbbi, fickósabb verziót rejti a videóban megmutatott autó orra az adattábla szerint. Csak összehasonlításképpen: az Otto-motoros 1500-asok 75-öt tudtak. Mondjuk, a wankelesekből soha nem lett tömegtermék, megrekedtek a kísérleti jellegnél.
Kijött a legújabb helyzetjelentő videó az M3-as metróvonal felújítási munkájáról. Amíg a felszínen a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között metrópótló buszok szállítják az utasokat, addig a videón látható területeken megy a munka a mélyben.
A korszerűsítés harmadik üteme várhatóan 2023 első negyedévében fejeződik be, de a Kálvin tér, Corvin-negyed, Semmelweis Klinikák állomások már jövőre megnyílnak a forgalom előtt.