Ezért ne kérj kölcsön pótkereket az Imprezádhoz
Defektet kapsz az Impreza WRX STI-ddel, de nincs nálad pótkerék. Semmi gond, van a környéken olyan, aki segítőkészen felajánlja, hogy odaadja az övét. Látszólag minden stimmel: megfelelő az osztókör, felmegy a helyére a kerék, meg különben is egy Subaruról származik. Mégis mi baj történhet?
Például az, hogy a WRX STI más dimenziókkal rendelkezik, mint a többi Impreza. Egy szerelőhöz gurult be ez a tanácstalan Imprezás srác is, hogy valami nem oké a kölcsön-pótkerékkel. Levétel után kiderült, hogy a nem oké egy kicsit enyhe kifejezés. A WRX STI hatalmas féknyergébe beleért a mérethelytelen mankókerék, fém és fém súrlódott. A végeredményt könnyű kitalálni: a féknyereg külső fele a felismerhetetlenségig darálódott, így a nagyjából ezer dolláros alkatrész erőltetett menetben jutott el az életciklusa végére.
Arra mondjuk kíváncsiak lennénk, hogy mindez az első méterek után miért nem tűnt fel a Subaru tulajának, mert valószínűleg jelentős ellenállás és komolyabb hanghatások is kísérhették a gyorsított ütemű nyereg-koptatást. Tanulság: ne kérj kölcsön pótkereket, vagy ha mégis, győződj meg róla, hogy az tényleg jó az autódra.