Mámorítóan szól az M3 CSL a mérőpadon
Az E46 M3-at sokan a valaha készült legjobb M-es BMW-nek tartják. A huszonegy éves modell számait már jócskán meghaladták az újabb modellek: 343 lóerő és az 5 másodperc körül százas sprint még ma is becsületes, de már olyan letaglózó adatok. Gondoljunk csak arra, hogy a közvetlen utódjának számító M4 már 500 lóerő fölött jár.
Az alapmodellként is csodás E46 M3 leghegyesebb verziója a CSL volt, ahol a frenetikus S54-es blokkból kisajtoltak ugyan még 17 extra lóerőt, de a lényege mégis egészen más volt. A CSL attól volt fantasztikus, hogy elvettek belőle: 110 kilóval könnyebb az alapmodellnél. A tető karbonból készült, vékonyabb üvegek kerültek bele, illetve a belsőből is kidobtak mindent, ami nem feltétlenül szükséges. A futómű se maradt érintetlen: keményebb gátlók, más rugók és nagyobb fék került bele, a CSL-hez készült felnikre pedig Michelin Pilot Sport Cup semislick gumikat húztak.
A végeredmény egy hegyes, versenypályás használatra fokozottan alkalmas célgép lett, amiből mindössze 1383 darab készült. Most az egyik ilyen ritkaság került a mérőpadra. A csodás, hengerenkénti pillangószelepes, 3,2 literes, soros hathengeres motor még mindig elképesztően szól és a számai se kevésbé jók: a gyári 360 lóerőből az összes megmaradt.