Mérges F40 LM a mérőpadon
A Ferrari 1987-ben mutatta be a világ egyik legjellegzetesebb sportautóját, az F40-et. Később, 1989-ben készült az LM, az amúgy se túl puhány F40 versenyváltozata. Összesen 19 darab készült a forrástól függően körülbelül 700 lóerős szörnyetegből. A 2,9 literes, ikerturbós V8-as teljesítménye 3,1 másodperces nullaszázhoz és elképesztő, 229 mérföld per órás, azaz nagyjából 369 km/h-s végsebességhez volt elég.
És mindez hogy néz ki a gyakorlatban? Váratlanul dühös és zabolátlan a padra rakott F40 LM, mintha csak idegesítené, hogy megkötözve, egyhelyben kell kiadni magából mindent. De azért nagy duzzogva kiadja, nem is akárhogy: a végeredményről azt írják, hogy épp 600 lóerő alatt maradt, ami úgy tűnhet, hogy nem éri el a gyári adatot, de ez egy keréken mért adat. Ez a teljesítmény egy kéttonnás, tankszerű modern autóban is rengeteg, de egy ilyen filigrán versenyautóban igazán pusztító lehet.