Gumipor

Könnyed autós tartalmak a Totalcaron

Totalcar
2022.01.22. 13:43

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Idén lesz 75 éves a Ferrari, de nem csak ez jó alkalom megnézni pár szép, olasz sportautót. Az Instagram most dobta fel ezt a meglehetősen guszta csoportot a 288 GTO-val, az F40-essel és az F50-nel.

    De itt egy remek sorozat, melyben régi képeket illesztenek be a ma is létező helyszínekbe. A közös pont persze, mindig Enzo Ferrari.

    Ha pedig azt hitted, itt nem lesz fehér Testarossa, hatalmasat tévedtél, mert ez nem maradhat le:

    ferrari1
  • 310 lóerővel és 4,8 másodperces gyorsulással az Audi S3-as gyárilag is épp elég erős és gyors, de azért van ennél feljebb is. Az RS 3-asban nem csak az öthengeres turbómotor hangja, hanem a szélesítések és a 400 lóerős teljesítmény is csábítóbb, aztán ott a drift mód is, ha valakinek még ez sem volna elég.

    480 lóerejével és 3,2 másodperces gyorsulásával (RS 3 3,8 mp alatt futja a 0-100 km/órás sprintet) az MTM S3 Clubsportja rálicitál a csúcsmodellre. 10,7 másodperc kell neki ahhoz, hogy álló helyzetből 200 km/órára gyorsuljon.

    Inkább csak a matricázás teszi látványossá a sárga S3-ast, igazán a beltere lett ütős. Kipakolták belőle a felesleget, bukócsövet szereltek az S3 utasterébe és két karbon kagylóülést. Drift mód ugyan még ettől sincs benne, de az összkerékhajtás és a hó sosem volt rossz kombináció.

  • Sokan vágyunk arra, hogy egyszer milliókat érő különlegességet találunk egy kertvégi budi mögött, esetleg egy száraz pajtában. Ám ha van is szerencsénk így autót találni, akkor is csak szétrohadt Ladák, Skodák és egyéb értéktelen vackok szoktak előbukkanni a semmiből. 

    A The Late Brake Show videójában szereplő kert azonban nem a szokványos lerúgott családi szedánokat rejti: a leszakadt tető alatt 318is és MX-5 RS Limited is ácsorog, a vadszeder (?) indái alól Porsche 912-t, Lancia Deltát és egy 190-es Mercedest szabadítanak ki, de végül egy 924 Turbo és egy 124 Spider is előkerül. Az állapotuk nyilván szörnyű, de elég tőkével manapság bármit újjá lehet építeni. Néha érdemes is.

    barnfind912

    Nem egy Porsche, de a 104 km-t futott Ladát se felejtsük:

  • A Jimny és a G osztály rokonságát kár tagadni, de rá is lehet játszani: a Redditen bukkant fel egy Mercedesre fazonírozott Suzuki, amiről még a csillagos emblémákat sem spórolták le.

    Az építők kifogástalan munkát végeztek, csak néhány apró részlet nem stimmel a Jimnyn - vagy a Mercedesen, ugye - , a méretbeli különbség mindenesetre mellbevágó. Mint Schwarzenegger és Danny DeVito. Kár, hogy utóbbi nem japán.

    17gbwa27upb81
  • A napokban mutatkozott be az új, hibrid korszak szabályai szerint épült Yaris WRC, amivel a Toyota a Hyundai és a Ford ellenében fog küzdeni. Akio Toyoda, a japán cég vezérigazgatója autós körökben közkedvelt figura, mert nem csak a villanyautózás esztelen terjedését kritizálja élesen, de rendszeresen hajt is különböző versenyautókat. Most épp a Yaris WRC-vel csinálta a show-t a Tokiói Autószalonon. A videón a 11. percben érkezik meg, eleinte óvatosabb, de egy-két fánk után belelendül.

     Az eseményen egyébként a Toyota versenyzői szakértették meg a motorsport jövőjét, ebbe érkezett meg vendégként Akio, aki végül nem csak a WRC-vel, de a Yaris GRMN-nel is ment néhány kört.

    akio wrc
  • A Range Rover igazi terepjáróként kezdte a pályafutását és ugyan ma is alkalmas ilyesmire, a vásárlók legnagyobb részénél ez már fel se merül. Ugyanakkor még mindig ott lehet a vásárlás indoklásánál az is, hogy jól jöhet majd a Range tudása, ha síelni megy a család.

    panda1

    A videóban szereplő Range Rover a havas közlekedést sajnos nem tudta résmentesen megugrani: a behavazott emelkedőn forgó kerekekkel áll egyhelyben. Mögötte azonban érkezett egy Panda 4x4, ami viszont váratlan könnyedséggel előzte meg az angol terepjárót.

    Gyanús, hogy nem a Range alapvető képességeivel van a probléma, hanem a gumiválasztás lehetett a szűk keresztmetszet.

  • Nemrég tűnt fel egy nagyon meredek videó, amin egy orosz vadállat hosszában átrepül egy Sprinteren. A Merci 80 km/h-val halad, a férfi pedig egy emelvényről rugaszkodik el, így ő tulajdonképpen nem halad, hanem a furgon megy el körülötte. A belső kamerán viszont úgy néz ki, mintha ágyúval lőtték volna át a Sprinteren.

     Az úr egyébként kaszkadőr és Jevgenyij Csebotarev a becsületes neve, a neten rengeteg elvetemült mutatványa megtalálható. A Sprinteres produkció előtt egyébként eltörte a gerincét, amiből a közelmúltban gyógyult fel. Ezzel kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy ettől csak erősebb lett.

    sprinter2
  • Az Enzo a 2000-es évek csúcs-Ferrarijaként töretlenül növeli az értékét, ma nagyjából 2-3 millió euróért szokott elkelni egy-egy példány. Ezen az értéknövekedésen mindig lök egy kicsit, ha a mindössze 400 legyártott példányból összetörnek egyet - most is ez történt a hollandiai Baarn közelében. 

    Mivel az autón egy kereskedés, a Kroymans Ferrari felségjelzése volt és az egyik alkalmazottat is látták a helyszínen, valószínű, hogy tesztúton következett be a baleset. Szemtanúk szerint az autó előbb megpördült, majd egy fának csapódott. Szemre nem menthetetlen az Enzo, mindenesetre az autó hátsó fele meglehetősen nyeglén áll, a légzsákok nyíltak, két kerék is kiszakadt, így még akkor sem lesz olcsó helyrehozni, ha a szénszálas monocoque és a motor nem sérült komolyabban.

    enzo
  • Első ránézésre olyan, mintha egy könyvelőiroda személyzete készített volna közös csoportképet valamikor a 80-as években. De tessék jobban megnézni az arcokat – lehet, hogy némelyik ismerős lesz.

    akep

    Akinek nem, annak itt egy kis segítség. A nevek balról jobbra: a felső sorban Vatanen, Kankkunen, Mouton, Mikkola, Waaldegard és Röhrl, alul Salonen, Biasion és Blomqvist látható. Ők azok, akik a raliversenyzés legvadabb korszakában ötszáz lóerő feletti a B csoportos autókat vezettek, és túlélték. Itt egy kis ízelítő abból, amikor dolgoztak:

  • Még mindig emlékszem arra a Totalcar adásra, amikor Karotta a V10-es BMW M5-nek keni, de nem csak ezért felejthetetlen ez az autó. Az utolsó szívómotoros nehézbombázójuk volt ez, ami nem gondtalan holmi, de annál nagyobbat él, amikor működik.

    Semmihez sem fogható hangja van az 5,0 literes, szívó V10-esnek és ez hatványozottan igaz, ha egy 14 ezer dolláros kipufogóból szólal meg az 500 lóerős S85-ös. Az igazán perverzek rámennek arra a kevés kombira, amit gyártottak belőle, esetleg a kézi váltós példányokra.

  • 1998-ban jelent meg a 206-os, ami minden idők egyik legsikeresebb Peugeot-ja és az autózás történetének egyik leghosszabb ideig gyártásban maradt autója volt. 2012-ig közel 8,4 millió darab készült belőle. Nem csak kisautóként volt sikeres, de a raliban is szép eredményeket hozott a 206-os.

    Richard Burns is kapott belőle, méghozzá egy 206 RC-t, mely a legjobb francia recept szerint készülő kis hot hatch, tehát a picike autóba pakoltak egy jó nagy motort. A 2,0 literes, szívó négyhengeres az RC-ben közel 180 lóerő, amivel 7,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre.

    Visszafogottan díszített autó ez, hiszen az ezüst fényezésű háromajtós első ránézésre nem sokat mutat. A 205 GTi piros csíkjai azért többet elárultak a sportosabb modellről. Itt szinte keresni kell az olyan jeleket, mint az ötküllős felnik vagy a dupla kipufogó.

    Belterében a sportülések és a műszerfal bőrözött árnyékolója árulkodó részlet. Burns autója nem véletlenül makulátlan, csak a gyűjtemény része volt, az órájában is 2003 óta 5 kilométer van.

  • Amikor az észt osztották, a videóban látható srác valószínűleg háttal állt a sorban, méghozzá nem is a megfelelőben. Vagy legalábbis nagyon unatkozhatott, amikor megfogant a fejében az ötlet, hogy fel kellene robbantani a szerelőaknát. Szerencsére nem állt meg az ötletnél, eljutott a megvalósításig, így most gyönyörködhetünk élete fő művében. Meg még egyszer, lassítva is.

    Igen, a biztonság kedvéért ott is ül rajta végig. A megemelkedő deszkákon kívül nem sérült meg senki és semmi, tehát akár azt is mondhatnánk, hajszálpontosan kigrammolt kísérlet volt. De inkább ne csinálja utána senki.

    robbantos
  • A Carwow új videójában összeeresztették a Dacia Dustert, a Lada Nivát és a Suzuki Jimny-t, hogy kiderüljön, melyik a terep királya: végigküldték őket egy sor akadályon, illetve egy hegynek felfelé tartó drag versenyen.

    Alapvetően egyik sem erőgép, a Jimny 1,5-ös szívómotorja 101 lóerőt tud, a Duster az 1,5-ös turbódízellel 115 lóerőt ad le, a Niva pedig az 1,7-es benzinesével szerény 85 lóerővel fegyverkezik fel a csatára. Szerencsére egy ilyen meccsben nem csak a nyers erő számít, hanem a gumi, a futómű, a hajtás és a tömeg is. Nem lövöm le a poént, hogy melyik nyert.

    terep
  • 2023-ra várható az új Volkswagen Amarok, amibe egy V6-os TDI kerül majd. Közel két éve ígérik az új modellt, melyet most egy hangulatos rajzzal harangoztak be.

    amarok1

    A kép félhátulról mutatja az autót, de a hangsúlyos kerékjárati íveken és a markáns műanyag burkolatokon kívül nem sokat látni rajta. Ezek alapján korai lenne bármilyen következtetést levonni - az biztos, hogy az ígéretek szerint az új Amarok nagyobb lesz az előzőnél. A Ford T6 platformjára épített pick up állítólag 10 centivel hosszabb és 4 centivel szélesebb lesz a korábbinál, de gyaníthatóan az utastér lesz tágasabb, nem a plató.

    A jövőre érkező új változatot különböző dízelmotorokkal fogják kínálni, a csúcsot várhatóan egy V6-os TDI jelenti majd, de bizonyos piacokon a Ford Rangerhöz hasonlóan 2,3 literes, benzines négyhengeressel is elérhető lesz.

  • A 2009-ben Formula-1-es bajnoki címet szerző Jenson Button jó ízléssel rendelkezik, legalábbis az 1970-es, finoman átépített Ford Bronco ezt tanúsítja: a ballonos gumikkal, a szélesítésekkel és a kék fényezéssel kimondottan látványos.

    A 4,9 literes blokk ereje egy háromgangos váltón keresztül jut el a kerekekhez - természetesen mind a négyhez. Ahhoz, hogy megbízhatóan üzemeljen, Fitech injektorokat, Edelbrock szűrőt és MSD gyújtást és nyomógombos indítást kapott az autó. Button Broncója kívánatos darab, ennek ellenére eddig mindössze két ajánlat érkezett rá, jelenleg 30 ezer dolláron áll a licit.

    via CollectingCars

  • A Fisker következő modellje egy elektromos sportautó lesz, amelyről az első kedvcsináló képet Twitteren tette közzé a szegény ember Elon Muskja, Henrik Fisker. Aztán törölte a bejegyzést, mondván, titok, amit csak 85 ezer követője tudhat.

    A szimulációs pillanatképen az autó aerodinamikai tesztje látszik, maga az autó sajnos kevéssé. Fisker szerint olyan szegmensbe érkezik majd a típus, ami eddig nem létezett, őszintén kíváncsiak vagyunk, mi lehet.  

    Elektromos sportautó-bingó

  • Aranyos kis autó a modern Fiat 500-as, aminek retrós formaterve a mai napig nem öregedett egy percet sem, még a legfrissebb elektromos változaton sem engedték el a klasszikus jegyeket. Az Abarth tuningos verziók mindezt megfejelik elképesztően jó hanggal és sportos karakterrel is.

    Készült már belőle hajózást idéző, jubileumi verzió, állítható hátsó szárnnyal és még ki tudja hány limitált kiadás, amik között lassan nagyítóval kell keresni a mezei Abarth 500-asokat. Most Belgium jelentkezik egy 150 darabos szériával, természetesen Spa-Francorchamps versenypályának címezve. Háromajtós és kabrió kivitelben is elérhető lesz.

    1,4 literes turbómotorja több mint 163 lóerős, amihez 5 fokozatú kézi vagy robozitált automatát lehet rendelni. A Spa-Francorchamps ebben a tekintetben nem ad újat, csupán néhány plakettet, piros színű biztonsági öveket és a műszerfalra helyezett Scorpio Mode gombot. A leghasznosabb kiegészítő a Record Monza Sovrapposto kipufogó.

  • Egy virtuáltuner képzelte el a Citroën 2CV modern, elektromos leszármazottját, és bár az eredmény bizonyára megosztó, az ötletre, mármint az olcsó villanyautóra biztos lenne kereslet. Nyugaton a Citroën Ami/Opel Rocks-e páros, Japánban a Toyota C+pod bizonyítja, hogy vannak azért határok, egyik sem jelent közülük valós alternatívát, túl kicsik egy családnak.

    A Dacia Spring viszont kiváló példa arra, hogy nagyon is lehet - hozzávetőleg - olcsó villanyautót gyártani, más kérdés, hogy a vásárlók hajlandóak-e manapság megkötni azokat a kompromisszumokat, amiket ez az árszabás megkövetel. A 2CV idejében nem volt választása a népnek, ma van.

    virtual-2022-citroen-2cve-seems-like-a-natural-addition-to-fashi

    És ha már szóba került:

  • A házi készítésű rámpaautó a GTA V Ramp Buggy-játől (videó) kölcsönözte a formáját, de a szélesebb közönség a Halálos iramban sorozat Flip Carja (videó) miatt ismerheti az alapelvet. Magyarázni talán nem kell, a lényeg, hogy valaki tényleg szánt rá időt, vasat és hegesztőpálcát, hogy megcsinálja.

    A videó nagy része az építésnek van szentelve, de a gyakorlat sem marad el. A hátsó havas udvar nyilván rövid ahhoz, hogy látványosan elrepüljön az áldozati jármű, amit végül ki is kellett kötni, hogy ne csak eltolja a Rámpaautó. Magasabb sebességnél, mondjuk 140-nél biztos rendeltetésszerű(bb)en működik, szívesen megnéznénk, mennyire.

    rampbuggy
  • A tervezés során sokszor több csapat is dolgozik ugyanazon az autón, tehát nem egyetlen egy formaterv születik. Ezzel párhuzamosan dizájntanulmányok is készülnek, amelyekkel a közönséget lehet szondáztatni, vajon helyes-e az irány. Nem mindig az.

    Néhány rajz és egy prototípus árulkodik arról, hogy az Alfa 147-es utódjának szánt Giulietta milyen fázisokon ment keresztül, mire megérett a gyártásra. Tanulmányként ki is állították a Genfi Autószalonon, de végül elvetették a formát: nem illett az Alfa akkori arculatába, és igazából nem is egy kellemes látvány. Az emelkedő övvonal a 145-ösről és a 147-esről lehet ismerős, a kerek, beágyazott lámpákra építő orr rész pedig, nem is tudom, mintha a 159-es nyelvezetét próbálná továbbfejleszteni. Csak nem sikerül neki.

    268f84167918e43abf31c1953d035f45

  • A Ford tavaly küldte gyártásba a valódi terepjáróját, a Broncót, amit a szegmensben uralkodó Jeep Wrangler ellenfelének szánnak. A terepen szerzett tapasztalatai miatt nem könnyű utolérni a riválist, de a biztonság terén egyértelműen a Ford van fölényben.

    Az IIHS (Amerikai Közlekedésbiztonsági Intézet) alig egy hónapja tesztelte a Broncót - a Wranglert már évekkel korábban - , de az egymás mellé tett videókon látványos a különbség. A 60 km/h-s tesztnél a Jeep kereke az autó alá fordulva rámpaként dobja meg a kocsitestet, ami így az oldalára is borul. A Bronco jó eredménnyel zárta a tesztet, bár a fejtámla és a fényszórók miatt nem kapta meg a kitűnő plecsnit.

    broncowrangler
  • A biztonságos közlekedési eszköz tökéletes ellentétét építette meg egy igazi őrült: egy gokartba pakolt egy Hayabusa-motort, ami bónuszban úgy lett megfújva egy turbóval, mintha muszáj lenne.

    Az üzemanyag metanol, ami egy kis nitróval kiegészítve összesen izzadtságmentes 400 lóerőt ad ki. Már belegondolni is életveszélyes, ahogy a pici gumikra hirtelen rászabadul akkora teljesítmény, ami egy közepes méretű autót is elég állatul vinne.

    Az építésnek valódi értelme nincs, mert ekkora teljesítményt esélytelen rendesen kihasználni egy ilyen adottságokkal rendelkező tárggyal. Egy kicsi, gokartba való blokkhoz képest a Hayabusa nagy négyhengerese reménytelenül nehéz, ahogy a teljesítmény is erősen túlzó. Ugyanakkor, ha valaki ezt le meri padlózni, akkor elmondhatja magáról, hogy a legbátrabb emberek között van.

  • Xbox vagy PlayStation? Nikon vagy Canon? Rántott hús vagy pörkölt? A Mitsubishi és a Subaru rali-kompatibilis szedánjai is illenek a sormintába, de valaki nemrég megpróbálta feloldani a rivalizálást:

    @shoodbgood Still have some things to do but here ya go 😊 Subaru wrx with evo front end #fyp #foryou #viral #jdm #cars #subi #wrx #sti #evo #carsoftiktok #tiktok ♬ Who Want Smoke? - Nardo Wick

    A tulajdonos leírása szerint a két autó vonalai nem is állnak olyan távol egymástól, de így is kellett vágni és hegeszteni rajtuk eleget ahhoz, hogy ne legyen túl suta a végeredmény. Ja, és hogy teljes legyen a keverék, Soul Red színre van fóliázva. Ami meg Mazda.

    evo sti

  • Évekig állt a szabad ég alatt a zöld Aston Martin DB7-es, majd a felfedezés és a vásárlás után további két évig tartott mire büszkén viselheti a francia rendszámot és újra falja a kilométereket. A '90-es évek közepén megjelent DB7-es közeli rokona a Jaguar XK8-asnak is, de a 12 hengeres modell azért már megmutatta, hogy mi az igazi rangsor.

    Mióta két napot töltöttem a Vantage Roadsterrel, azóta a Youtube algoritmusa is előszeretettel kínál Aston Martin tartalmakat, amik közül megragadott a kétéves folyamat a DB7-es talpra állításáról.

    Hosszadalmas, estébe nyúló szerelések, váratlan nehézségek minden hasonló esetben akadnak, de ezek után igazi jutalom az első indítás, amikor bedörren a 420 lovas 12 hengeres. A francia csatornán egyébként részletesen, több videóban mennek végig az Aston Martin felújításán.

  • Tavaly vált hivatalossá, hogy érkezik a Nissan Z, a 370Z és a 350Z közvetlen utódja. A 400 lóerős, ikerturbós kupé nem sokat változott az alapjául szolgáló Z Protóhoz képest, így akiknek már az is nagyon bejött, örülhettek, hogy a kész változat szinte ugyanolyan lett.

    nissanz2

    Úgy tűnik, hogy Európa egyáltalán nem kap a Z-ből, de egyelőre az Egyesült Államokban se indult meg az értékesítés. Most mégis kameravégre kaptak egy szemre kicsit félkész példányt, amint épp egy Subaru Imprezával méri össze a tudását.

    A rögtönzött erőfitogtatást a Nissan nyerte, szépen elnyúlt az Imprezától az autópályán. A leírás szerint a Subaru egy Impreza WRX STI, ami ráadásul nem is gyári, hanem tuningolt. A videóban szereplő Z vélhetően egy késői, fejlesztői prototípus, amivel már élesben tesztelik az autó viselkedését közúton.

  • Jay Leno nem csak Amerika egyik legismertebb showmanje - és markáns álla -, hanem igazi autóbolond is. Illetve Leno nagyjából mindent imád, ami mozog, és ez a garázsán is látszik, ahol a Bugattiktól a Citroen SM-en át a hátsókerekessé alakított Toronadóig minden van. Különösen kedveli a gőzgépeket, most pedig megmutatja, hogyan indul egy 1909-es White Model M.

    Videójában végigmegy a hosszadalmas procedúrán a felfűtéstől a mozdonyhanggal közlekedő autózásig és közben az egészből árad, hogy mennyire szerethetőek ezek az öreg gépek az autózás hajnaláról.

  • Izraeli tudósok tanítottak meg egy aranyhalat, hogy ha nem is pedálokkal és kormánnyal, de elvezesse a guruló akváriumát. A különleges jármű neve FOV és LiDAR szenzorok segítségével követte nyomon a halat, aminek az akváriuma erre a speciális járműre volt felerősítve. Amerre az aranyhal úszott, a jármű arra mozgott.

    41355591 2d8a2a8c1c6d58fb61e179548ee241fc wm.png

    A hal feladata az volt, hogy egy szobában egy kijelölt pontig eljusson. Ha sikeresen teljesítette a feladatot, jutalmat kapott. Ezt az aranyhal ügyesen teljesítette még úgy is, hogy az akvárium üvegén és a vízen keresztül a fény máshogy törik.

    A kísérletet két hallgató végezte, két professzor felügyelete mellett. A tanulmányról készült összefoglalóban elmondták:

    A halaknak azt a feladatot adták, hogy "vezessék" a FOV-ot egy vizuális célpont felé a földi környezetben, amely a tartály falain keresztül megfigyelhető volt. Mint azt a kutatás is bizonyítja a halak valóban képesek voltak a járművet működtetni, felfedezni az új környezetet és elérni a célpontot a kiindulási ponttól függetlenül, miközben elkerülték a zsákutcákat és korrigálták a helymeghatározási pontatlanságokat.

    Via index.hu

  • Már írtunk a Rich Rebuilds V8-assá alakított Tesla Model S-éről, ami nem is olyan rég készült el. Az árvízkáros P85D-be egy szinte már közhelyes, Chevy LS3 V8 került, amivel az autó nagyon hangos és a gyári változathoz képest lassabb lett.

    tesla2

    Ugyanakkor volt az átalakításnak valós előnye is: azzal, hogy eltűnt a nehéz akkumulátor-csomag az autóból, jelentősen könnyebb lett. A gyári 2,2 tonnás önsúly 1,6 tonna alá csökkent, így a Tesla nagyjából 750 kilót dobott le, ami pár évtizede még egy komplett kisautó súlya volt.

    A V8-as Model S teljesítményét is lemérték, ami ha csak egy kicsivel is, de elmarad a gyári, elektromos változattól. A padon 444 lóerőt mértek, ezzel szemben a gyári adatok szerint a Tesla Model S P85D 463 lóerőt tud.

  • 1978 októberében az Alfa Romeo, a Fiat, a Lancia és a Saab közösen megállapodtak abban, hogy közös platformra építenek nagy méretű limuzint. Ezek közül az Alfa Romeo a 164-est az 1987-es Frankfurti Autószalonon mutatta be. Szinte hitvallásom, hogy egy Alfa Romeo úgy szép, ahogy van, de azért ehhez sikerült ízléssel hozzátenni.

    Karbon külső elemekkel és a jellegzetes telefontárcsás felnikkel dobta fel az autót a BTS Creativity, amihez nem egy eleve jó állapotú alapot használtak. Ezt a 164 QV-t egy vidéki parasztházban találták, majd újították fel. Fényezése a híres Rosso Competizione, a belteret pedig Ferrari stílusban barna bőrrel és alcantarával kárpitozták.

    3,0 literes V6-os motorja már nem volt az autóban, de helyére került egy szintén hathengeres, de turbós 2,0 literes blokk bő 200 lóerővel és 300 Nm nyomatékkal. Feltűnőek a mart féktárcsákba harapó piros Brembo féknyergek is.

  • Amerikában egy viszonylag szűk réteg számára a mai napig népszerű a Donk nevű tuning irányzat. A lényege, hogy főleg régebbi, amerikai autókra raknak hatalmas kerekeket. Mármint tényleg hatalmasat: léteznek 30 colosnál is nagyobb felnik is, kimondottan ilyen apropóból.

    Donk-culture-big-wheels-color-schemes-bubble-box

    Ahhoz, hogy ezek elférjenek, természetesen jócskán meg kell emelni az autót, viszont, mivel ezek a felnik relatíve keskenyek, a végeredmény általában úgy néz ki, mint egy toronyház és egy szekér rendkívül faramuci szerelemgyereke.

    A helyzetet általában tuningolt V8-asokkal szokták súlyosbítani. Ezek hiába nagyon erősek, az autó annyira instabil és magas, hogy még az egyenes vonalú tempós haladás is vakmerő feladatnak számít. Azonban amikor valakinél ez még egy kis magamutogatási hajlammal is párosul és elkezd farolgatva gumit égetni, könnyen megtörténhet az, ami a videóban is szereplő sráccal is.

    6f6a146ee199be0dff4a7e921f92425f

    Valószínűleg nem gondolt bele, hogy ezzel átmérővel nem ez a legjobb ötlet, ugyanis a Monte Carlo SS-e alól egyszerűen kiszakadt a hátsó kerék. A sérülés nem tűnik javíthatatlannak, abban pedig reménykedünk, hogy egy kicsit legalább tanult az esetből.

    Szerencse, hogy egy ilyen nem járt a környéken:

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.