Messze van ez egy pár százezres Citroën ZX-től
Nagy siker volt a Citroën GS, ami ötletes megoldásaival a vásárlókat és az Év Autója akkori zsűrijét is megnyerte magának. Utódja, a ZX kompakt népszerűsége messze nem érte el ezt a szintet, akkoriban inkább a testvérmodell Peugeot 306 volt sikeresebb. Pedig a ZX hírnevét olyan versenyautóval is megsegítették, mint ez itt.
1990-ben vetették be először a C05-ös számú gépet az egyiptomi Pharaohs Rally-n, ahol Ari Vatanen és Bruno Berglund a negyedik helyet szerezte meg vele. Következő nagy futama a '91-es Párizs-Tripoli-Dakar, ahol Franciaországtól többek között Líbián, Mauritánián és Szenegálon át Dakarig húzott le vele 9 186 km-t Alain de Ambrosino és Alain Guéhennec.
Miközben ezzel az autóval a hatodik helyet szerezték meg összetettben, addig Vatanen a dobogó tetejére állhatott egy ZX-szel. Miután versenykarrierje véget ért, a gyár műszaki fejlesztések tesztelésére használta az autót, később pedig Philippe Gache és csapata restaurálta.