Forma-1, WRC, Indy Car, Le Mans-i 24 órás verseny - mind a motorsport teteje, de nem minden csak a hírnévről és csillogásról szól. Az igazi szórakozás az olyan kevésbé ismert futamokon vannak, mint a Stadium Super Trucks, a legjobb csaták mindig a kisebb sorozatokból érkeznek, mint amilyen a Mazda MX-5 kupa is.
Ebben a sorozatban a kis japán roadstereket több mint 250 versenyspecifikus alkatrésszel szerelik fel, amik közül mondjuk a bukócső elég látványosan meg is jelenik az utastér felett. A 2,0 literes motor után pedig hatsebességes szekvenciális váltó van és persze, sperr.
A Goodwood Revival az az autós esemény, ahol olyan autóknak kenik teljes erőből, amik néha kisebb afrikai országok éves költségvetésének megfelelő összeget érnek. Ennek ellenére show-ról szó sincs: nincs se finomkodás, se biztonsági játék, csak nyers, régivágású autóverseny.
Itt épp egy Jaguar E-Type és egy Shelby Cobra feszül egymásnak és jól látszik, hogy a pilóták mindent beleadnak: úgy tolják az öreg vasaknak, ahogy az a csövön kifér. Elképesztő és egyben csodálatos látvány, ahogy ezek a felfoghatatlanul drága versenyautók tapadáshatáron, keresztben csúszva küzdenek egymással. Centikre egymástól is kőkeményen őrzik a pozíciót, mintha az életük múlna rajta. Eszményi!
Nagyon kevés autógyártó dizájnrészlege bírja csak ki anélkül, hogy valamelyik modellből ne készítsék el a teljesen fekete Black Edition modellt. Néhol ez egy hosszabb időszak, máshol pedig limitált szériát csinálnak belőle, mint a Volvo S60 esetében is, amiből 2022-ben 450 darab készült az amerikai vásárlóknak.
Ezeknek az autóknak a RAV4-től az elegáns limuzin formájú S60-as Volvoig mind ugyanaz a lényege: a fényezésen túl az ablakkeretek és a felnik is feketék. A limitált széria nem csak a 400 lóerős, konnektorról tölthető T8-ashoz elérhető, hanem minden felszereltséghez és motorhoz. A csavart az jelenti, hogy a fekete kiadás elérhető fehérben.
Ez kicsit olyan, mint a jellegzetes ikeás csavar: ha megtetszett az a sárga táska, amiben a kasszáig hurcoltad az összeszerelhető dohányzóasztalt, a temérdek kis ceruzát és az elemeket, akkor vedd meg kékben.
Az Opel Calibra műszakilag a Vectra rokona, tehát ha utódja születne az ikonikus kupénak, akkor az Insigniára kellene épülnie. Csakhogy az Opelnél szedánként egyelőre csak az Astra hordozza a márka teljesen új arculatát, X-Tomi is inkább erre alapozta az új kétajtóst.
Több kommentelő is megjegyzi a poszt alatt: a Calibra jóval hosszabb és karcsúbb, ezért nem volt szerencsés az Astrát venni alapul, de X-Tomi saját bevallása szerint így adta ki jobban a forma. Az autó tényleg csinos, de talán tényleg érdemes lenne máshogy nevezni: az eredeti Astra Coupé remekül passzolna hozzá. (A Peugeot-alapú Astra L-ről készült cikkünkért katt ide)
Az alaszkai Fairbanks melletti autópályán vett fel tanulságos képsorokat egy fedélzeti kamera: a félhomályos, havas úton normál tempóban halad a forgalom, majd egy átlátszatlan sűrű füstfelhő előtt szavazzák meg maguknak a bizalmat a bátrabbak, köztük a felvételeket készítő autós is.
A látótávolság hirtelen nullára csökken, nem sok híja van, hogy az autó belerongyoljon a felhő közepén történt tömegbalesetbe. Az azért látszik, hogy a látási viszonyok miatt valamelyest lassít az autós - ezért is tud éppen időben megállni - , de ez még így is veszélyesen nagy tempó, hisz pár pillanatra tényleg semmit nem látni előre. Plusz, attól, hogy ő meg tudott állni, nem biztos, hogy ez egy hátulról érkezőnek is sikerül.
Ennél abszurdabb közlekedéssel kapcsolatos videót ma már egészen biztosan nem látunk az interneten. A felvétel ugyan kifejezetten rossz minőségű, és az sem derül ki egyértelműen, hogy hol készült, de nem is ez a lényeg. Motorosok haladnak két sáv között, amikor az egyik autónak nyílik a jobb hátsó ajtaja, a felborított motorosnál pedig elszakad a cérna.
Csakhogy a felvétel tanúsága szerint a bosszú nagyon félrement: emberünk nem a baleset okozója felé fordul, hanem egy segíteni próbáló gyalogost csűr fejbe közelről a bukósisakjával. Az mondjuk megint más kérdés, hogy a gyalogosok miért kolbászoltak az úttesten, de ezt ebből a kameraállásból, a helyszín ismerete nélkül nem érdemes fejtegetni.
Február 20-án, vasárnap tűnt fel egy gundelsheimi lakosnak, hogy a csónakrámpa környékén épp egy nagyobb piros tárgy merül el a helyi Neckar folyóban. Értesítette is az illetékeseket, akik rövidesen egy 100 ezer euró értékű sportkombit, egy RS6 Avantot emeltek ki a vízből. Az autó nem egy elmért féktáv vagy valami ehhez hasonló, közvetlenül az autó teljesítményéhez köthető hiba miatt került a folyóba, az esetről tudósító stimme.tv szerint mégis a vezető volt a hibás.
A beszámoló szerint egy gyors pisiszünet előtt a partra parkolt a sofőr, de az újbóli indulásnál valamiért előre indult el az autóval - a közel 600 lóerős teljesítmény mellett egy apró pöccintés/ijedtség is elég lehetett a bajhoz. A hiba nem tiszta, de gyanús, hogy rükit húzott (tolt) a váltón D helyett. A 37 éves tulajdonos még éppen ki tudott mászni az autóból, mielőtt az teljesen elmerült, szerencséjére megúszta egy kis meghüléssel.
Vastag szőnyegek és az üléseken túl még a műszerfalat is szürke bőrrel varrták a Cayenne Turbóban, aminek kormányán is visszaköszön a műszerfal lakkozott fabetétje, a tetőkárpit pedig kellemes alcantara borítású. Az egész nagyon nem olyan, mint egy terepjáró, amibe koszos túrabakanccsal tapicskol az ember a civilizációtól távoli vidéken.
Rothmans festés díszíti a karosszériát, mint a legendás versenyautókét és tagadhatatlanul jól áll neki a pirossal és arannyal fűszerezett kék dekor. A Cayenne Turbo nem kőkemény terepjárónak született, de egy kis emelés, a megfelelő gumik és a sorakozó szúrófények miatt könnyű elhinni neki.
4,5 literes, biturbó V8-as motorja 450 lóerős és 5,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra. Az erősebb változat, a Cayenne Turbo S kicsit magabiztosabban veszi fel a kesztyűt a Mercedes-Benz ML 63 AMG ellen, de ez itt nem is lényeg. Mert ez a Turbo sokkal inkább arra van, hogy eljusson oda, ahová a többi nem tud.
Igaz, hogy a kétes megbízhatóság sosem jó társ olyankor, amikor nincs más a közelben, de egyrészt kockázat nélkül nincs nyereség, másrészt minden terepjáró mellé kell egy Land Cruiser.
Oké, azt nem tudjuk biztosan, hogy könyv, simán lehet beadás előtt álló doktori disszertáció vagy Avon-katalógus is, de az biztos, hogy piszok fontos, ha éppen vezetés közben kell olvasgatni. Ráadásul nem arról van szó, hogy éppen dugóban araszolgatva adja ezt elő (na nem mintha az teljesen oké lenne), hanem a többsávos úton, nem is túl lassan haladva, szépen a kormánynak támasztva az olvasmányt. És még mondjuk, hogy telefonozni veszélyes.
Hogy ez miért veszélyes? Még a városban megengedett 50 km/h-s sebességgel is durván 14 métert teszünk meg másodpercenként. Márpedig itt szemre nem éppen 50-nel halad a Mercedes, és a nő sem egy-egy másodpercre temetkezik a sorok közé. Ha előtte hirtelen fékeznek, vagy hirtelen felbukkan egy akadály, akkor meg is van a baj.
Fantasztikus autóbolond hangulat van a Nürburgring környékén, ahol minden a legendás versenypályáról és az autózásról szól. Ezért aztán a parkolóban és a házak előtt nem ritkán bukkannak fel különböző 911-es Porschék a Carrerától egészen a GT2 RS-ig, de M-es BMW-k és Renault Megane RS-ek is gyakori vendégek a pályán.
Galéria: Chevrolet Impala SS a Nordschleifén - Gumipor
Mindig vannak igazi bolondok, akik nem felkészített MX-5-össel vagy hasonlóval mennek, hanem kisbusszal, Trabanttal és más alkalmatlanabbnak tűnő autóval. Az olyan '90-es évekbeli amerikai tepsi sem minősül tökéletes célszerszámnak, mint az a Chevrolet Impala SS, mellyel az orosz csoport érkezett.
Majd' 5 méter hosszú az Impala és több mint 1,8 tonna. 5,7 literes, szívó V8-as motorja 260 lóerős és közel 450 Nm nyomatéka van, amivel 7 másodperc körüli 0-100-as sprintet tud, tehát nem lassú. Az amerikai autókra jellemző kormányzás és a futómű tartogathat izgalmakat a pályán.
Hatalmas lánggal ég egy autóbusz Budaörsön, a Rubik Ernő utcában, a Mol benzinkút közelében. Egyelőre annyit tudni, hogy a jármű már teljes terjedelmében égett, amikor a törökbálinti és a fővárosi hivatásos tűzoltók a helyszínre értek.
A lángokat jelenleg is oltják. A tűz oka és egyéb körülményei egyelőre nem ismertek, ahogy azt se tudni, szállított-e éppen utasokat a busz.
Frissítés: a Havaria-Info információi szerint a tűzoltók időközben eloltották a buszt, és már az utómunkálatokat végzik. Szerencsére a járműről időben le tudtak szállni az utasok. Egyébként a busz egy 2006-os gyártású Alfa Busz Regio Volvo B12B alvázon, amely menetrend szerint közlekedett. A tűz oka még nem ismert.
Harminc darab készül a Bugatti Chiron leggyorsabb változatából, a Super Sport 300+ az az autó, mellyel 490,484 km/órás sebességet értek el. Minden Chiron Super Sport 300+ fekete karbon karosszériát kap és élénk narancssárga csíkokat, opciósan a Sky View páros üvegtetőt az ülések fölé.
Már leszállították az első autókat és Londonban tettek is egy kört az 1600 lóerős szupersportautóval, de valószínűleg nem voltak elég gyorsak, csak simán feltűnőek, mert a rendőrnek volt ideje kiszúrni egy hiányosságot.
Nincs az autón első rendszámtábla. Persze, mert így néz ki jól, ahogyan a Giulia és még rengeteg más autó is, de a szabály az szabály. A világ néhány szegletében nem kötelező ugyan az első rendszámtábla, de az angoloknál bizony rá kéne erőszakolni a Bugattira a rendszámot.
Az nem világos, hogy lett-e hozzá fasza kis hableányos szökőkút is, de a De Tomaso P72-ért bátran bevállalnánk egy bunyót. A háttérben álló lánctalpas Hummer H1 Polar Traverse Vehicle-ért egy nagyobbat is. Fain az üzlet, nem blöff.
Manny Khoshbin, a Los Angelesben élő ingatlanmágnás imádja a méregdrága szupersportautókat, amikből többet is tart otthon, de most a Bugatti Veyront kitenné a hófehér garázsból. Ez a 2006-os autó volt a 41. legyártott Veyron, melyet Khoshbin 2020 októberében vásárolt meg.
Mostanra hiteles használt autónak néz ki, mely láthatóan szépen tartott, de azért a vajszínű és kék bőrrel kárpitozott bőrbelsőre ráférne egy porszívózás és takarítás. Az autó karbon lemezekkel burkolt alja sem karcmentes, továbbá a lökhárítót is javították már.
2021 decemberében több mint 34 ezer dollár értékben szereltek fel rá új Michelin Pilot Sport gumikat, de a kék és fehér fényezésű autóval volna még munka. A szerviz jelentése szerint szivárog belőle a hűtőfolyadék és a fékező szerepet is betöltő aktív hátsó szárny is működésképtelen. 22 530 km van a Veyronban, mely a hibái ellenére több mint 1 millió dollárért cserélhet gazdát.
Az új EQ Mercedesek eddig nem arattak osztatlan sikert, sokak szerint méltatlanul unalmasak a formatervek. A Hagerty és a the_kyza néven futó Khyzyl Saleem segített a bajon, a W201-es 190 E Evolutionből faragtak elektromos átiratot, aminek az Evo III nevet adták. Sajnos csak digitális formában.
A modernizált 190-es a Mercedes-AMG ezüst-fekete-fogkrémzöld kombóját viseli, a formai megoldásai pedig a 90-es évek versenyszériáit vegyítik némi cyberpunkkal. A szappanszerű EQ-knál mindenképpen izgalmasabb. További képekért irány a művész instája.
Ültetett karosszériájával, króm lökhárítóival és kék fényezésével kívülről ez egy szépen és stílusosan tartott Volkswagen Bogár, aminek fehér kormányát sokan szívesen tekergetnénk a kaliforniai parton futó úthoz hasonlóan kellemes úton. Ebben viszont jóval több van ennél.
Eredetileg négyhengeres bokszermotor van a Bogár hátuljában és ez a tulajdonsága most sem változott. Csak sokkal izmosabbra cserélték, a Subaru turbós bokszere került bele 350 lóerővel.
Nem csak a végeredményt, de az építést is tisztességesen dokumentálták a sokat mondó nevű Volkybaru YouTube csatornán.
Jason Cammisa mindig nagyon érdekes sztorikkal jelentkezik az autózás világából, most éppen a második BMW M3-as amerikai változatáról, amit a rajongók követeltek ki maguknak. Mert a BMW nem látta a potenciált benne, hiszen az E30 M3-ast sem kapkodták a nagy vízen túl.
Végül megszületett a kevésbé erős, de versenyképes árú M3-as, ami a forgalmazás minden egyes évében ott szerepelt a legjobban vezethető autók között. Nem számított az sem, hogy a beltér hamar pusztulásnak indult és bőven merültek fel más gondok is, mert az M3 megtalálta a közönségét.
Vagyis tulajdonképpen bele. A Lada Vesta sofőrjének szemmel láthatóan nincs túl nagy gyakorlata ebben, eleve a rákanyarodást is elszúrta. De azért az őt instruáló úriember felelőssége is felmerül. Már az elején érdemes lett volna megállítani, és megkérni, tolasson vissza, kezdje elölről az egészet.
Ehelyett viszont a Lada bal eleje belebólint az aknába, de itt nem ért véget a sztori. Miközben próbál kimenekülni, lerendezi az autó jobb oldalát, letöri a tükröt. Aztán az aknába is visszahuppan.
Tagadhatatlan, hogy minden autóból akad egy lehetetlenül keveset futott, megőrzött darab, amit kevés napfény ért, nem tolták neki a bevásárlókocsit minden hétvégén a parkolóban és nem kellett átvészelnie a napi ingázással járó veszélyeket. Ezek a legtöbb esetben sportautók, de most kivételesen egy ezüst Skoda Felicia az.
Ez volt az utolsó autó, melyet a Skoda saját platformjára építettek, de már a Volkswagennek is benne volt a keze. Ezek közül ma a legtöbb olcsó használt autó, de ez a kicsit több mint 14 ezer kilométert futott Felicia Trumf a kereskedő szerint simán megér majd valakinek 14,5 millió forintnyi pénzt.
Színre fújt külső elemei vannak és szürke szövetbe húzott utastere akár az új, de makulátlan a Felicia alja és a motortere is. Utóbbiban ott a 8 szelepes 1.3 MPI közel 70 lóerővel és 106 Nm nyomatékkal.
Aki ennyi pénzt szeretne Skodára költeni ma, az a 22 éves Felicia helyett akár 245 lóerős 2.0 TSI motorral és 6 sebességes kézi váltóval szerelt Octavia RS-t is hazaguríthat.
Ez nem holmi fantasztikus film, hanem a valóság. A Transformers képregények és filmek robotjai el is bújhatnak a donyecki autószerelők alkotásai láttán. Az ukrán szakik ugyanis hús-vér...izé...fém-fém robotokat alkottak régi, bontásra ítélt autókból.
Oké, annyiban sántít a dolog, hogy ezek a szó szoros értelmében nem robotok, sokkal inkább szobrok. Annak viszont elég komolyak, a legnagyobb közülük 15 méter magas, és négy tonnát nyom. Most már csak egy kérdés maradt: ennyire nem volt ügyfél abban a szervizben?
Ha az ötlet nem is új – a Citroën mutatott hasonló tanulmányt – de más ezt így működés közben látni. Technic rajongók otthon akár ki is próbálhatják, bár az intellektuális kihívással lehetett az igazi az építés, ami a videóból is nagyszerűen átjön.
Sokaknak persze, a hosszában álló, háromhengeres, kétütemű motorral az igazi a Wartburg, amihez képest a '80-as évek végén piacra dobott 1.3-as szinte túl sok a jóból, de itt most nem is ez a lényeg.
Hanem a régi bemutató videó nyelvezete, szófordulatai és a narráció, mely valóban visszavisz azokba az időkbe, amikor még nem jött ki hetente egy új szabadidő-autó és nem kellett attól tartani, hogy a chiphiány miatt nem kerül vezeték nélküli töltő az autókba.
Mivel manapság az SUV-k viszik púpos hátukon szinte az összes márkát, a Tonale borzasztóan fontos modell lesz az Alfa Romeo történetében. Szükségük is van a Stelviónál kisebb modell sikerére, Gajdán Miki kolléga egyenesen azt írja a bemutató cikkében, hogy ha a kompakt SUV nem menti meg őket, akkor semmi.
Az autó megfelel a modern kívánalmaknak, a formaterv a húsos ívekkel és a tripla fényszóródizájnnal is kellően dögös, így jó esélyekkel indul a Tonale. Ha valóban befut, és az Alfa esetleg követi a német konkurenciát, bizonyára egy kupé változattal is megpróbálkoznak. Ezt képzelte el X-Tomi, aki egy PS-suhintással csapott le egy szeletet a Tonale hátsó részéből.
A Mercedes S osztály W126-os szériája korának egyik legjobb luxusautója volt, és azóta is az egyik legjobb Mercinek tartják. Akad azonban néhány fényét vesztett példány, amiknek - még ha rangon alulinak is tűnik elsőre - néha a bontó helyett adódik egy új esély.
A videóban szereplő 126-oson látszik, hogy megette már a kenyere javát, és sose lesz már belőle múzeumi példány, de vidám csapatós autót még lehetett belőle faragni. A hatalmas motortérbe a márka nagyon népszerű, OM606-os dízelmotorja került, amit szerény 542 lóerősre húztak. Így már a legtöbb helyen hatékonyan halad keresztben az öreg Merci.
Az esztétikát nagyvonalúan kezelték az alkotók: látszik, hogy az egyetlen szempont, hogy amit beépítenek, az férjen el. Valahogy. A cél valószínűleg a szórakoztatás mellett némi polgárpukkasztás is volt, hiszen mindent elkövettek, hogy az egykor dicső limó a lehető legkókányabban nézzen ki. Viszont abban egészen biztosak vagyunk, hogy a végeredmény baromi szórakoztató lett.
Lehet, hogy az álló formátumú videót felvevő embereknek külön bugyra lesz a pokolban, de azért valamikor teljesen mindegy, hogy miként követik egymást a pixelek a monitoron és ez pontosan az az eset.
Kevés annál menőbb van, amikor az eső áztatta esti városban felpattintod a Ferrari F40-esed szárnyára a kamerát és néhány másodpercben összefoglalod, miért te vagy a világ királya.
Van még itt egy másik videó is, megnyugtatásul fekvő formátumban, nagyobbik részt a kormány mögül. Mindben a turbós V8 hangja, az a puritánság, az átható legenda a lényeg, semmi más.
Az aukcióra bocsátott autókat általában azelőtt fedezzük fel, mielőtt tényleg lecsapná őket a majdani vásárló, de a cikk Challengerének esetében már tudjuk az eredményt. Az autót korábban megtörték - a hátsó kerekekre jutó 707 lóerővel ez nem akkora meglepetés - , de a sérülés inkább a karosszériát érte. A bal első kerék mögött fáj az a gyűrődés, minden más viszont patika: a motor hibátlan, az autó beltere is érintetlen, kár lett volna veszni hagyni az alig 41 ezer km-t futott Hellcatet.
Remek projekt-alap, a hirdetésben is megemlítik, hogy a tengelytáv miatt a Chrysler legtöbb B-platformjára épülő típusát rá lehet kanyarítani; itthon is vannak, akik kis hegesztés után ezt új, sérülésmentes autóként adnák el. A kalapács végül 32 ezer dollárnál csapott le, ami tulajdonképpen nem vészes: a teljesen ép, közepes futásteljesítményű Hellcatek 80-90 ezer dollárokért cserélnek gazdát, miközben a Dodge 20 ezerért adja csak a motort.
Donornak kínálták, de szerintünk így, meztelenül a tökéletes.
Ha az elmúlt hetek történései után azt hinnénk, csak idehaza vannak tele az utak ámokfutókkal és fogalmatlan sofőrökkel, súlyosat tévedünk. Ez a videó például Ausztriában készült, és igazán nem könnyű megmondani, mi volt a célja és a problémája a Volkswagen Polót vezető hölgynek. (klikk a teljes képernyős módra, hogy jól látsszon a videó)
A történetbe akkor kapcsolódunk be, amikor a baj már megtörtént. A volkswagenes nő belerongyolt egy furgonba, eddig semmi rendkívüli. Azonban egyáltalán nem tervezett kiszállni a kocsiból, rendezni a helyzetet. Bár felhívják rá a figyelmét, hogy talán meg kéne várni a rendőrséget, de erre csak felbőszül, és még vagy kétszer nekimegy a furgonnak, majd elhajtana. Csakhogy az se sikerül olyan jól. Végül inkább elveszik tőle a slusszkulcsot.
Kisautóként és poszteren is beégett a lila Lamborghini Diablo látványa, melyet azóta szinte el se tudok képzelni más színben. Most pedig itt van ez az Aventador SV, amire éppen azt az SE30 Viola nevű árnyalatot porlasztották, mint a '90-es évek V12-es középmotoros sportautójára.
Hamarosan az Aventadort is egy újabb 12 hengeres szupersportautó váltja a Lamborgininél, de a formája aligha lesz meglepő, hiszen még mindig nagyon működik ez az élekkel gazdagon megszórt, széles és lapos fazon.
6,5 literes, szívó V12-ese 750 lóerős, hozzá 7 sebességes automataváltó és összkerékhajtás kapcsolódik. A Super Veloce változat 50 kilóval könnyebb a sima Aventadornak a karbon elemek miatt, így a gyorsulás is javult kicsit, ez 2,8 másodperc alatt ugrik 100-ra.
A kerékcsere folyamatát nem árt megtanulni, soha nem tudhatjuk, mikor lesz rá szükség. Ha felnire szerelve tartjuk otthon a téli és nyári abroncsszettet, nem biztos, hogy szezononként a gumis műhelybe akarunk rohangálni, egyszerűen letudjuk inkább otthon. Azt pedig végképp nem tudhatjuk, mikor kapunk defektet - olyankor sem árt, ha neki tudunk látni a cserének, már ha van egyáltalán pót- vagy mankókerekünk. Egy fiatal magyar cég, a Virtualitica végeselem-szimulációval alátámasztva mutatja be a helyes, illetve a helytelen végrehajtást, és azok lehetséges következményeit.
Ahogy a videóból kiderül, nem szabad megtépni a csavart, oda kell figyelni a megfelelő meghúzási nyomatékra, sőt a sorrendre is. Azt viszont még érdemes hozzátenni, hogy mindenképpen érdemes ellenőrizni a gumik állapotát, nyomását.
Mozognak a dugattyúk a hathengeres blokkban, működő differenciálműve és kormányzása van a Lego Technic McLaren Forma-1-es autójának, melynek alapja a 2021-es szezonban versenyző MCL35M-es autó, de már kapott pár olyan megoldást, amit csak 2022-ben fognak használni.
Jól látható a versenyautón a fejet védő glória elem, az új szezonra átdolgozott hátsó szárny - funkcionáló DRS-sel - és a légterelők, valamint a fedett kerekek, valamint az aktuálisan használt kék és narancssárga festés.
It's here. The first McLaren F1 @Lego_Group Technic model, inspired by our 2021 livery… And there's two BIG fans already! 🙌
Több mint 1400 darabos a készlet, melyet 66 ezer forintért kínál majd a Lego, cserébe viszont tényleg nagy helyet kell neki szorítani a polcon, a McLaren F1-es autó 65 centi hosszú és 27 centiméter széles.
A svájci hatóságok márciustól kezdik el az új, vörös hátterű, fekete betűs rendszámtáblák kiadását. Az új színt hasonló esetben használják majd, mint ahogy nálunk a rövid életű szürke rendszám működött volna: az autó hátuljára erősíthető kerékpártartóra kerül, hogy az autó hátulról azonosítható maradjon.
A vörös rendszámtábla egyébként nem példa nélküli, csak Európában kifejezetten ritka: az Egyesült Államokban például az ideiglenes rendszámok ilyen hátterűek – a magyar P sorozat megfelelői – míg Indiában a tartományi kormányzók és az államelnök autóira kerül ilyen tábla, egyes esetekben azonosító felirat nélkül, csak a régió címerével.