Gumipor

Könnyed autós tartalmak a Totalcaron

Totalcar
2021.10.20. 10:14

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • A könnyed tartalmak szent Grálját találtuk meg az imént: a felvétel végre nem egy Nokia 3310-essel készült, nem rántják el a kamerát, nem remeg be a kép a kulcspillanatban, ráadásul az esetnek csak öt könnyebb sérültje lett. 

    A helyi tűzoltóság szerint az oklahomai Thackerville közelében közlekedő kamion fennakadt a síneken. Szerencsére a sofőr - valószínűleg ő az ugráló figura a videón - és a kutyái is időben kiszálltak, a vonat azonban már nem tudott megállni. Az ütközéstől a mozdony kisiklott, de néhány vagonban az üvegek is betörtek.

    via motor1.com

  • Nincs hét érdekes találat nélkül a Magyar Közút Instagram-oldalán. A hazai úthálózati történések krónikásainak legutóbbi nagy fogása ez a múlt csütörtök hajnalban, az M1-M7 bevezető szakaszán felvett baleset, aminek tanulsága, hogy mindig gondolj a holttérre. A csúnya borulást bemutató sofőr ugyanis az útellenőrönek azt mondta, hogy egy másik autóval a holttérben koccantak, ezért szaladt ki a sávból és ment neki a szalagkorlátnak.

    zn
  • Kiadta az ITM annak az országos ellenőrzési akcióhétnek a statisztikáit, amit még szeptember utolsó hetében tartottak fővárosi, debreceni, győri és szegedi helyszíneken. A minden évben őszre időzített, a hazai autó- és teherautóállomány átlagos környezetvédelmi állapotát felmérő razzián idén összesen 918 ellenőrzést végeztek. Ebből 17 autónál volt olyan szintű probléma, hogy soron kívüli műszaki vizsgára kellett berendelni, de ez nem jelenti azt, hogy csak ennyi autónál volt "kifogásolni valója" a vizsgálatot végző szakembereknek. 

    06070031

    Mint írják, a forgalomból kiintett autók átlag életkora tizenöt év volt. A személyautók kilométerórái átlagosan 200 ezer, a kishaszongépjárműveké hozzávetőleg 270 ezer, a tehergépjárműveké közel 500 ezer, a nyerges vontatók pedig majdnem 740 ezer megtett kilométert mutattak. 

    A benzines autók több mint nyolcvan, a dízelesekének több mint kilencven százaléka találtatott kifogástalannak. A legjobban a fővárosi dízel állomány teljesített 95 százalékra kerekíthető értékkel, a legtöbb baj pedig a győri benzinesekkel volt, ezeknek kevesebb mint a háromnegyede volt probléma nélküli. Ezek vélhetően nagyrészt kisebb, kibocsátással kapcsolatos gondok. Hogy konkrétan mik, arról nem ír a közlemény, de arról igen, hogy az ezredfordulón végzett hasonló razziáknál még mindössze a dízelmotoros autók fele, a benzinmotorosok kétharmada felelt meg az akkori követelményeknek.

  • Egy szentpétervári éjszakában produkált őrült ugratással próbálta meg növelni netes ismertségét egy orosz srác, ami sikerült is neki, de könnyen börtönt érhet a mutatvány. Konkrétan ez az a 160 km/h-s repülés, amit egy Skoda Octaviával adott elő a kemény aszfalton.

    A skodás srácnak skodastreetracing néven közel százezer követője van az Instagramon, ahova úgy töltögeti a közúton barmuló videóit, mintha lenne jogosítványa, pedig az már 2019 óta nincs neki. Hasonló produkciók miatt korábban már négyszer vették őrizetbe, már a szentpétervári mutatvány előtt eltiltották a vezetéstől 2025-ig. Egy-egy videóját látva rejtély, hogyan lehetett egyáltalán szabadlábon - itt például 200-as tempóval rázza le a rendőröket a jelöletlen Skodájával. 

    A szentpétervári mutatványt pechére már nem ússza meg komoly következmények nélkül. Elmondása szerint ugyan nagyon rákészültek, hogy biztonságos legyen a repülés: tettek összesen 180 kilogramm homokzsákot az Octaviába, hogy kiegyensúlyozzák, és telepakolták tűzoltókészülékekkel, de ez nem hatotta meg a szentpétervári hatóságokat. Közúti veszélyeztetés miatt bűnügyi eljárás indult ellene, aminek akár hét év letöltendő börtön is lehet a vége, és nem látni okát, hogy miért ne éppen ezzel a nagy nyilvánosságot kapott üggyel mutassanak példát és csukják le a srácot.

    jzr

    Az ilyen önsorsrontó, ellenben piszok látványos autós produkciók másik orosz sztárja az a BMW-s fiú, aki nemrég 40 métert ugratott egy folyó fölött a Rosztov régióban. Annak a mutatványnak gerinctörés lett a vége, aminél talán még egy orosz börtön is jobb végkifejlet. 

  • A Micheal Bay által rendezett öt rész és Travis Knight spinoffja után ismét új kézbe, Steven Caple Jr-hoz kerül az autobotos franchise, ő osztott meg az Instagramon néhány képet az új gépparkról.

    Optimus a Freighliner FLT formához tér vissza, Bumblebee második generációs Camaróként jelenik meg, itt azonban váratlan érdekességek következnek: a két főszereplő mellett egy Porsche 964 RS 3.8, egy T1-es Transporter és egy Ducati 916 képviseli majd a protagonista csapatot, a gonoszokat pedig egy Peterbilt 359 és egy GMC Topkick mellett egy Skyline R33 GTR. A retró hangulat így adott, az effektekkel biztos nem lesz baj, a sztorit és a rendezést meg majd meglátjuk.

    facebook.com/TransformersCars/
    facebook.com/TransformersCars/

    via carscoops.com

  • Nemrég a Toyota állított mozgóképes emléket az ikonikus terepjáróinak, ezúttal pedig egy másik japán gyártó, a Honda lépte meg ugyanezt. A különbség annyi, hogy a Honda járműtípustól függetlenül minden emlékezetes modelljét megfuttatta, legyen az motorbicikli, keicar, repülő vagy Forma-1-es versenyautó, a lényeg, az üzenet, hogy mind a jövő felé igyekeznek.

     A carscoops szerint a videó több mint 100 járművet vonultat fel a márka 73 éves történetéből, így zaftos kihívás lehet a márka rajongóinak minél többet szpottolni közülük.

    Honda-Origin-of-Determination-3

    Mi kezdjük: S600.

  • Átmennél egy gázlón? Egy közvéleménykutatás szerint az emberek körülbelül 74 százaléka simán megpróbálná, aminek akkor lehet következménye, ha a víz majd' egy méter mély.

    A felvételen látható rövidke útszakaszon normál esetben is keresztülfolyik egy patak, ami az elmúlt időszak esőzéseiben meg-megdagadt, ezért a hatóságok egy jól látható vízmércét is az út szélére állítottak. Ennek ellenére több sofőr is nagy gázzal szavazott bizalmat az autójának - az esetek egy részében szomorú eredménnyel.

    ford

    Tipp: vízből való huzatás közben se hagyjuk P-ben az autót.

  • Jól állja az időt, és összességében bevált a Duna-menti nemzetközi kerékpárút világító szakasza, így ha nem is magát a világító úttest koncepcióját, de az amögött lévő technológiát elviszik az ország sok más bicikliútjára, sőt, még egy főútra is, jelentette be az ITM egy közleményében.   

    r

    Az Esztergom melletti bicikliút-szakasz útburkolatába tavaly ősszel kevertek világító szemcséket. A lényege röviden, hogy a fénnyel feltöltött szemcsék (úgynevezett fotolumineszcens boroszilikát anyagú, gyantába ágyazott szemcsék) napnyugtától napkeltéig kifogástalanul jelzik a vonalvezetést az úton, ami arra épp elég, hogy közvilágítás híján, egy gyenge fényű biciklilámpa mellett az ember lássa, merre kanyarog az út. A most bejelentett további útfényesítések viszont nem ezt a megoldást követik, hanem ezzel a technológiával festik fel az útburkolati jeleket, aminek a hasznossága kábé ugyanennyi lehet.

    122038142 4493054200766573 8181532899053122293 n

    November végéig nyolc kerékpárúton festenek fel világító burkolati jeleket a Fertő-tó partján, Tihanynál, Cegléd-Nagykőrös, Tát-Nyergesújfalu, Vác-Sződliget, Zalaegerszeg-Zalalövő és Zebegény-Nagymaros között. Ami ennél érdekesebb lesz, az az, hogy a 710-es főútnál is megpróbálkoznak ezzel, és azt vizsgálják majd, hogy a festés milyen mértékben növeli a Balatonfűzfő-Papkeszi körforgalom éjszakai láthatóságát, közlekedésbiztonságát.

    Fotók: Magyar Közút

  • Az autósport egyik leghíresebb kanyarjának látképével égett össze már hosszú évtizedek óta az a házikó, amit egy biztonsági átalakítás miatt a napokban rombolnak le nyom nélkül. Az Eau Rouge tetején álló klubházról van szó, ami a nyolcvanas évek közepe óta látszott minden itt rendezett futam közvetítésében. 

    A dombtetőn állt faház az East Belgian Racing Team (EBRT) klubházának épült még 1985-ben. A pálya leglátványosabb pontja ez, az autósport rengeteg nagy pillanatát lehetett a ház ablakaiból végignézni - az utóbbi időben sok nagy balesetet és sajnos egy tragédiát is. Anthoine Hubert 2019-es halálos balesete volt ezek közül a legsúlyosabb, de sok hasonló eset volt, amikor a szűk bukótérből visszapattanó autót eltalálta az érkező mezőny. Az ilyen eseteket elkerülendő nyújtják meg most a bukóteret a dombtetőn, ennek a fejlesztésnek volt útjában a ház. A nagy átalakítás végén nem csak biztonságosabb lesz az Eau Rouge, de kap egy új, 3500 férőhelyes lelátót is.

    FBmWAlRXsAMNmbc
  • Jeremy Clarksont a legtöbben a Top Gear egykori műsorvezetőjeként ismerik, aki viharos távozása után a szokásos trióval szállította az Amazonra a The Grand Tour-t. Mostanában pedig farmmal próbálkozik és a The Times napilap, valamint a The Sunday Times hetilap hasábjain jelennek meg cikkei.

    Olyan, mint a kiskutya verziója a Nissan GT-R-nek, foglalta össze röviden a GR Yarist Clarkson miután indoklásában megemlítette, hogy: „Egy reggel kimentem vele a szántóföldre. Mindent összetapostam, de nem érdekelt, mert hatalmas volt. Aztán, amikor kiismertem a vezethetőségét, kivittem az országútra. Mindent tükörjég borított, és ott is őrületesen élveztem a vezetést.”

    Idén a 261 lóerős, összkerekes Toyota GR Yarist választotta meg az év legjobb autójának. Úgy tűnik, őt még nem érte el a villanyautós ostrom, mint Tannist.

  • Sok esetben úgy hivatkoznak a 21 kilométer hosszan kanyargó Nürburgringre, mint a világ legveszélyesebb versenypályája. Gyártók küzdenek itt a világelső köridőkért, lelkes amatőrök igyekeznek körbetalálni rajta és előfordulnak olyanok is, akiknek elképzelhetetlen a hétvége a pálya nélkül.

    Balesetből sok akad, a napokban is történt egy hatalmas karambol, de ilyen gyorsan, közvetlen a bejárat után megtalálni a szalagkorlátot egy egészen új rekord. A videót Misha Charoudin töltötte fel az Instagramra (kövesd a Totalcart is!).

    gumiporcrashnordschleife
  • Lehetetlen úgy megúszni a hétvégi pályanapozást, hogy már az első alkalom után ne azon törje az ember a fejét, milyen volna valami sportosabb, tapadósabb gumival. A gondolatsor végső lépcsője úgyis az utcán nem használható slick lesz. Itt most egy i30 N Fastbacken nézik meg, mennyit számít.

    Ez már csak ilyen műfaj, az ember jó esetben egyre ügyesebb, egyre közelebb kerül az autó határaihoz, ezért vágyik arra, hogy egyre messzebb tolja ezeket a határokat is. Gumival, futóművel, reszelt motorral. Ezen a lejtőn nem lehet megállni.

  • Guccio Gucci 1921-ben alapította a híres divatmárkát, mely idén ünnepli 100. születésnapját. Már régóta nem csak ruhák meg táskák létezhetnek Gucci logóval, és erre az egyik legjobb példa a ‘80-as évek Cadillac Seville-je, melyet az olasz divatcég öltöztetett fel.

    Fehér színe volt a legvisszafogottabb eleme, még a tető vinyl borítása is Gucci mintázatú, az oldalán pedig piros csík fut végig. Az igazi show persze, a beltér volt, ahol padlótól plafonig átcsomagolták az autót.

    Erre emlékeznek most a limitált szériás Hot Wheels kisautóval, melyet 120 dollárért kínálnak. A szokványos bliszter helyett itt díszdobozban, talapzattal és akril kalitkával, hogy megfelelő védelmet kapjon.

  • Idén harmadik éve, hogy elérhető a Teslákban a Sentry Mode, amivel azok minden irányba látó kamerái akkor is figyelnek, amikor az autó parkol. Ez a bő két év úgy tűnik, nem volt elég, hogy mindenkihez eljusson a híre: ezekben az autókban kár kárt tenni, mert lebuksz. A videón látható BMW-s nő legalábbis nem tudta, hogy veszik, amikor nekiesett egy bosszúkarcra egy vélt szűken parkolás miatt.    

    A felvétel utóéletértől annyit tudni, hogy miután beazonosították és számon kérték a karcolót, azt mondta, a parkoló közelében sem járt. 

    hr
  • Rézmányi Balázs kollégánk, barátunk általában onnan ismerszik meg a Parkoló Parádékon, hogy egy nagy objektíves fényképezőgéppel hasal, kúszik, görnyed vagy épp ágaskodik, hogy végül nekünk olyan csodás képgalériáink szülessenek, mint a legutóbbi PP-ről ez itt:

    Most (2021. október 17-én) vasárnap várunk mindenkit szeretettel a 34. Parkoló Parádéra, ahol ráadásul 34 válogatott Rézmányi képet is kiállítunk, amiket akár meg is lehet vásárolni a helyszínen. Részletek a 34. PP-ről itt.

    OOF20210918-PP33-36
  • Szűk két hete, hogy az Aston Martin Forma-1-es csapatának szoftvermérnöke teljes pilótaszerelésben futotta le a londoni maratont. Most a Guinness Rekordok Könyve is hitelesítette a futást, és mint egyedi teljesítményt, rögzítette George Crawford 3 óra 58 perces futását. 

    66feb5ca-25c0-11ec-9020-1ce87d73f7f5 1200x675

    Crawford négy órán belüli futása egy átlagosnak mondható teljesítmény egy amatőrtől. Legalábbis az lenne, ha futócipőben, futóruhában tette volna, de ő tetőtől talpig versenyfelszerelésben teljesítette a távot: lábán egy vékony talpú versenycipővel, amit pedálok finom taposásához gyártanak, nem 42,1 kilométer aszfalton futáshoz. Ami viszont még ennél is nagyobb teljesítmény, hogy a fején végig ott volt a csapat versenyzőjének, Lance Strollnak három idei futamon is használt sisakja. Aki futott már nagyobb távot akár egy nehéz kötött sapkában, az tudja, hogy még attól is meg tud fájdulni az ember nyaka, hát még egy szűk, nehéz sisaktól. Megérdemelt a Guinness rekord, de Crawford a figyelemmel, amit magára vonzott a futás előtt, alatt és után adományt is gyűjtött egy mentális egészségmegőrzéssel foglalkozó alapítványnak. 

  • Élőben minden jobb. Például kint lenni a Parkoló Parádén is. Idén utoljára most vasárnap lesz rá lehetőség, a részletekért kattints ide. Ha pedig már az élőnél tartunk, nézd meg Karotta és Csepreghy Dani rövidke legutóbbi live bejelentkezését a PP-ről:

    IMG 4447
  • Túl sok a trolikat blokkoló szabálytalanul parkoló autó, egy új táblától remél megoldást a Budapesti Közlekedési Központ. A szabályos, azaz az úttestre nem belógó parkolásra figyelmeztető táblákat tett ki a BKK a VII. került több pontján, konkrétan a Nefelejcs, Dohány és Wesselényi utcákban. Így néznek ki, és talán évi pár óra kényszerpihenőt megspórolnak majd a hálózatnak.

    rbw

    A táblák előzménye, hogy évente több mint kétezer olyan esetet regisztrálnak, amikor szabálytalanul parkoló autó akadályozza a BKK járatainak haladását. Ezeknek úgy a fele a belvárosi szűk utakon történik, ahol legtöbbször az áramellátáshoz kötött trolik ragadnak be így, az pedig aligha vigasztalja a veszteglő utasokat, hogy egy ilyen belógás 10-30 ezer forintos bírságot vagy elszállítást jelenthet az autósnak, ha erre van idő és illetékes (azaz nem a sofőr ér előbb a helyszínre).

    nys 3175

    A z idei évben eddig összességében csak a Nefelejcs utcában 48 órát állt a forgalom, de a Dohány utcában is összejött már több mint 36 óra, a Wesselényi utcában pedig közel 12 óra volt a zavarok összideje. A táblák talán javítanak majd a helyzeten, de nagyot valószínűleg csak szigorúbb és következetesebb bírságolás jelentene.

    (BKK)

  • 6.0, V12, összkerék, bő 600 lóerő, 1000 Nm. Ez a Merci mégsem ettől igazán érdekes, hanem a VR10 biztonsági rendszertől, amiről már korábban szinte minden fontosat megírunk, de az alábbi videóban végre valóságában is megnézhetjük:

    mb panczel.PNG
  • Ahogyan Rézmonyó is mondta, autót fotózni sokszor maga a parttalan baszakodás. Néha viszont kijön belőle valami egészen fantasztikus, amikre büszkék lehetünk. Aztán megnyitjuk az Instagramot és rájövünk, hogy van még ebben az egészben.

    Méghozzá nagyon sok. Ezért, amikor az ember felfedezi, kik és miként művelik ezt a világban, rendesen elképed. Ha autós képeket görgetnél a telefonodon, akkor Monyó szerint erre az ötre érdemes követés gombot nyomni:

    Ha szereted autós képekre csorgatni a nyálad, akkor kövesd Monyót és a Totalcart is. Amennyiben nem pixeleken nézegetnél csodálatos autókat, akkor gyere el a Parkoló Parádéra!

  • Ha azt nézzük, mennyi hagyományos kézzel készülő elem van a Rolls-Royce-okban, akkor rögtön érthető, mit keres a Mayfairban rendezett kézműves vásáron, a London Craft Week-en egy Phantom. Mégsem az autó a lényeg, hanem a méhek a gépháztetőn.

    Allie Knight, a márka felületkezelő központjának egyik munkatársa készítette a kis méhsejtmintás grafikát és a virágot a gépháztetőre. Utóbbi a Phantom Rose, egy angol rózsafajta, amit kifejezetten a Rolls-Royce kérésére kreáltak.

    Goodwoodban, a South Downs Nemzeti Park szélén van a Rolls-Royce méhészete, ahol nagyjából 300 000 apró munkatárs tevékenykedik, hogy megszülethessen a mézek Rollsa. Tekintve, hogy a méhek szerepe milyen fontos a természetben, ez igazán remek kezdeményezés.

  • Vasárnap még a Török Nagydíj dobogójáról maradt le egy hellyel Charles Leclerc, hétfőn pedig már barátnőjét, valamint édesanyját autóztatta a Ferrari fioranói tesztpályáján.

    A monacói pilóta mögé a Ferrari háromüléses versenyautójába ülhettek be szerettei, akik egy kicsit azért ijedeztek is a száguldás során. A 257 km/h-s sebességbe is belekóstoltak, a mért kör pedig 1:08.499-es időeredménnyel zárult. Ez azért elég gyorsnak számít: a pályarekordot Michael Schumacher tartja 0:55-tel, a 2004-es Forma-1-es versenygéppel, a formaautókat nem számítva Andrea Bertolini a csúcstartó egy Maserati MC12 Competizionével.

    FBa4Ya8XoAg9zE0
  • Egészen szokatlan funkciót kap a United Airlines egykori Boeing 747-ese. A Seattle-ben épülő 1200 Stewart szerves részét alkotja majd. Az iker-felhőkarcolók építését 2018-ban kezdték, a tervek szerint jövőre készülnek el. Az utasszállítót a csupasz fémig pucolva, szárnyak nélkül láthatják majd az arra járók. Sőt, nemcsak díszítőelemről van szó, hanem egy luxus-társalgó funkcióját is betölti majd.

    Ez a konkrét repülőgép egyébként 1990 novemberében állt szolgálatba a Unitednél. Huszonnégy év után nyugdíjazták, ez idő alatt több mint százezer órát töltött a levegőben, és mintegy 13 ezer sikeres landoláson van túl.

    EpjRNljVEAAdLgl
  • Úgy tűnik, nemcsak az autósokat nyomasztják az újabb és újabb bejelentések, amelyekkel igyekeznek visszaszorítani a belső égésű motorral szerelt modellek használatát, a villanyosok javára. Kalifornia kormányzója ugyanis aláírt egy törvényt, amely szerint 2024-től betiltják a benzines kisgépek forgalmazását.

    honda-hf2620-mean-mower0008

    Az indoklás szerint az államban közel 17 millió ilyen kisgép van használatban, úgy 3 millióval több, mint személyautóból. Márpedig a számítások szerint egy lombfúvó egyetlen órányi használat közben annyit szennyez, mint egy 2017-es Toyota Camry a teljes, Los Angelesből Denverbe vezető utazás alatt, 1770 kilométeren.

  • Nem ez az első videó a Magyar Közúttól, aminek a tanulsága, hogy nem mindenkinek való az autópálya/gyorsforgalmi út. A csúcs idióták máig az a bagázs, amelyik az M1-es belső sávjában parkolta le autóját és várta a segítséget egy koccanás után, de ez a furgonos is erős nevező a címre, miután az alábbi felvétel készült róla az M0 Csömörhöz közeli szakaszán.

    Nem tudni, mi lett volna, ha a Közút diszpécsere nem észleli a láthatósági mellényével kapálózó srácot és küldi oda a rendőröket, valamint az útellenőröket, de jó esélye volt egy gázolásnak.

    2021-10-10 18 54 03-Magyar Közút Nonprofit Zrt. az Instagramon
  • Nagy fogása volt nemrég a dán autópályarendőrségnek: egy új Lamborghini Huracan, amit gyorshajtás miatt foglaltak le, ára pedig hamarosan a dán államot gazdagítja majd. Az autót egy iraki születésű norvég lakos vezette, ő ment vele 236 km/h-val egy 130-as szakaszon Dániában, alig pár órával azután, hogy nagyjából 90 millió forintnyi euróért Németországban megvette a Huracant.

    Illusztráció
    Illusztráció

    Az új dán törvények lehetővé teszik a rendőröknek, hogy az ilyen szélsőségesen közveszélyes vezetők autóját akár a helyszínen elkobozzák. A Huracan sofőrje amellett, hogy ezzel elvesztette a tulajdonjogát az autója felett, még pénzbüntetést is kapott a gyorshajtás miatt.

    (AP news)

  • Nyolc, kifejezetten csomagszállításra alkalmas Opel Combo Cargo kishaszongépjárművel bővítette flottáját a Mol Limo, a zárt furgonok segítséget nyújthatnak költözéshez vagy nagyobb bútorok szállításához is - közölte a Mol pénteken az MTI-vel.

    DSC5917

    A közösségi autómegosztó szolgáltatás flottájában a több mint 400 személyautó mellett októbertől jelentek meg az új kishaszonjárművek. A közlemény idézi a Mol Limo ügyvezető igazgatóját, aki jelezte: az autómegosztó szolgáltatás több mint három évvel ezelőtti indulása óta jelentősen bővítették a szolgáltatási területet és a bérelhető autók típusát, a háromnapos bérléssel pedig a hosszabb üzleti utakat és hétvégi kirándulásokat is lehetővé tették. A furgonnal most azokra gondoltak, akik az átlagosnál nehezebb és nagyobb tárgyakat szeretnének szállítani.

    DSC5950


    Budapesten kívüli, többnapos út esetén a járművek tankolása és töltése a felhasználókra van bízva, de azt a Mol töltőállomásokon, az ügyfélszolgálattal egyeztetve a Mol Limo állja a vonatkozó szabályok szerint.

    (MTI)

  • A jávorszarvas-teszt tovább szedi az áldozatokat: a Jaguar I-Pace, a Plug-in RAV4 (ezt azóta állítólag orvosolták), legutóbb pedig a Ford Mustang Mach-E hasalt el rajta. Vagyis nem, mert a legutolsó bukás a Skoda villanyos SUV-jáé, az Enyaq iV 60-é.

    Az alap 77 km/h-s tesztnél az autó több bóját is felborított, bár a sofőr szerint végig kontrollálható maradt. A Volkswagen ID.4, amivel az Enyaq egyébként osztozik a műszaki alapokon, 73 km/h-s maximummal tudta teljesíteni a tesztet, az 58 kWh-s akkumulátorral szerelt Skodának ugyanez végül csak 67 km/h-val sikerült, amiben valószínűleg a sokadjára futott próbálkozások miatt felmelegedett gumik is közrejátszottak.

    enyaqmoose

    Az Enyaq iV 80-ról írott tesztünket itt találod, az ID.4-ét itt, egy nagyobb villany-SUV összehasonlítóért pedig katt ide

  • Nemrég mutatták be a Toyota amerikai óriás-pickupjának új generációját, az XK70-es Tundrát. A modell fontosságát mutatja, hogy a cég egy már-már Super Bowl szintű reklámot is készített hozzá, amiben gyakorlatilag az összes lényeges Toyota terepjáró felvonul.

    A videó egy Mad Max: Fury roadra hajazó világban indul, ahol egy elsőgenerációs 4Runner a főszereplő, innentől kezdve szcenáriókból szcenáriókba ugrik a néző, ahol mindig épp az adekvát modell rongyol: FJ45 Land Cruiser a szavannán, J70 Land Cruiser Ausztráliában, Tundra az amerikai erdőtüzek közepette, Tundra a NASCAR versenypályán, de bónusznak még egy MCFLY rendszámú Hilux is feltűnik.

    lctoyota

    Úgy tűnik, nosztalgiával és off-roaddal továbbra sem lehet mellélőni. 

    via japanesenostalgiccar.com

  • A Gordon Murray Automotive T.50-esről főleg a finom mérnöki megoldásai és az utolsó mohikán mivoltja miatt sokat cikkeztünk már, de a minap a cég egy másik autóról tett közzé videót: a GMA szóvivője, Dario Franchitti hajtja meg George-ot, az öszvért, amiben a mérnökök a végleges T.50-be szánt V12-est tesztelték. Érdekesség, hogy George alapja egy másik apró angol sportkocsi, egy Ultima, amit eredetileg Chevy V8-as mozgatott, így a V12-es beépítése nem ment zökkenőmentesen. 

    A bárgyú, de szerethető külső mellett azért is érdemes belekattintani a videóba, mert most hallhatjuk először az egészen 12100-ig elforgó szívó V12-est, ami a T.50 egyik nagy selling pointja. A végleges autó egyébként október 16-17. között rendezett Goodwood Members' Meetingen debütál, ahova George-ot is elviszik.

    2022-GMA-T.50-testcar-George-

    via roadandtrack.com

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.