ZIM is lesz a Közlekedési Múzeumban
1952 és 1959 között 100 darab GAZ-12 ZIM érkezett Magyarországra, hogy aztán az '50-es évektől kezdve évtizedeken át a szocializmus középszintű állami és pártvezetői használják. Ezek az autók a GAZ gyárban készültek, de az üzemegységet és a típust is akkoriban a külügyminiszter tiszteletére Zavod Imenni Molotovnak (ZIM) nevezték el.
![](https://kep.index.hu/1/0/4170/41702/417021/41702116_e2135228e9c05b50a4ee6e0f8458610b_wm.jpg)
3,5 literes, sorhatos motorja közel 100 lóerős, aminek az 5,5 méteres, 1,8 tonnás, hatszemélyes limuzint kellett mozgatnia. Több mint 30 másodperces 100-ra gyorulással és akár 120 km/órás végsebességgel. Igaz, hogy a '60-as évektől kezdve már magánszemélyek is hozzájuthattak a ZIM-hez, ez inkább volt elméleti, hiszen a 40 ezer rubeles árát az akkori átlagkeresettel 45 évnyi munkával lehetett volna összerakni.
![](https://kep.index.hu/1/0/4170/41702/417021/41702118_1b354fb725aa65923c0f14e6f315f515_wm.jpg)
Ikarusok és más járművek mellett az Északi Járműjavítóba költöző Közlekedési Múzeumban szerencsére lesznek olyan autók is, mint ez az egyébként üzemképes, fekete ZIM.
![](https://kep.index.hu/1/0/4170/41702/417021/41702120_68248d1625c8c7e1320e2af95f204821_wm.jpg)