ZIM is lesz a Közlekedési Múzeumban
1952 és 1959 között 100 darab GAZ-12 ZIM érkezett Magyarországra, hogy aztán az '50-es évektől kezdve évtizedeken át a szocializmus középszintű állami és pártvezetői használják. Ezek az autók a GAZ gyárban készültek, de az üzemegységet és a típust is akkoriban a külügyminiszter tiszteletére Zavod Imenni Molotovnak (ZIM) nevezték el.
3,5 literes, sorhatos motorja közel 100 lóerős, aminek az 5,5 méteres, 1,8 tonnás, hatszemélyes limuzint kellett mozgatnia. Több mint 30 másodperces 100-ra gyorulással és akár 120 km/órás végsebességgel. Igaz, hogy a '60-as évektől kezdve már magánszemélyek is hozzájuthattak a ZIM-hez, ez inkább volt elméleti, hiszen a 40 ezer rubeles árát az akkori átlagkeresettel 45 évnyi munkával lehetett volna összerakni.
Ikarusok és más járművek mellett az Északi Járműjavítóba költöző Közlekedési Múzeumban szerencsére lesznek olyan autók is, mint ez az egyébként üzemképes, fekete ZIM.