Szentségtörő amerikai V8 a klasszikus Ferrariban

2022.01.18. 10:06

Olyan a Ferrari 250-es sorozata, mint az autózás legdrágább koronája, melynek nem csak a GTO változata, hanem a többi verziója is egyre komolyabb pénzt ér, legyen az láthatóan használt, patinás vagy felújított veterán. Ez a feketébe hajló sötétkék csíkkal díszített piros 250 GTE viszont elvesztette a legendás Colombo V12-es motort, de nem maradt mozgásképtelen.

1962-ben még ezüst fényezéssel gurult ki a Ferrari gyárból, de a történetéről sok más részlet nem derül ki. A mostani formája viszont 2014-ben lett kész, aminek során a 250 California orrát kapta meg, teljesen felújították a karosszériát és az utasteret, a motort pedig egy LT1-es V8-assal töltötték meg.

Keményvonalas Ferrari hívők valószínűleg a szívükhöz kaptak, mert a 12 hengeres motor helyére az 5,7 literes 8 hengeres került, amitől nem változik az eredeti motor égető hiánya, ellenben használható lett az autó. Hozzá Tremec ötfokozatú kézi váltó kapcsolódik, egyedi kardántengely és alumínium a hűtő. A benzint 95 literes tankba lehet csurgatni, ami jelentős helyet vesz el a csomagtérből.

Szegecselt hűtőbordákat vágtak az első sárvédőkbe, a hátsó lámpák egy későbbi Ferrari stílusában készültek el, de még légkondit is szereltek az autóba. Kétség kívül sokat csorbult az eredetisége, amit egyértelműsít a 200 ezer dollárt alulról súroló ár is.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!