Gyári támogatást kap a magyar versenyző
Kiss Norbert érkezése rendesen felkavarta a Truck Race mezőnyét, nem csak a versenyzők kapták fel a fejüket eredményei láttán, hanem az MAN vezetősége is. Már első versenye után, még Zolderban felmerült, hogy a "B" motorral így tud menni, mi lenne, ha olyan kamion lenne alatta, mint az Európa-bajnokoknak.
Az MAN jelezte, hogy figyelik az utolsó két versenyen Norbit, és ha továbbra is ilyen eredményes, akkor lehet szó a tárgyalások megkezdéséről. Mint tudjuk, nem olyan eredmények jöttek, mint Zolderban, hanem sokkal jobbak, Jarama futamgyőzelem, Le Mans 3-ik és 2-ik hely, persze még mindig a gyengébb motorral.
Hogy ez mekkora szó, azt nem csak az MAN érdeklődése mutatta, hanem például az is, hogy a háromszoros Európa-bajnok Buggyra csapat is meghívta Kiss Norbit tesztelni.
A Buggyra Team tesztjén barátságosan fogadtak minket, látszott, hogy komolyan veszik a tesztet, Norbi pedig hozta formáját, és olyan fantasztikus időket ment, amire még a cseh csapat sem számított. Meghívtak minket a gyárukba, megmutatták szerelőcsarnokukat, majd szerződés ajánlatot tettek Kiss Norbinak.
A kérdés csak az volt, az MAN mennyire gondolja komolyan a támogatást, így a komplett tél azzal telt a menedzsment számára, hogy a München - Budapest útvonalon cikáztak, az MAN és az OXXO bázisa között.
Végül megszületett a megállapodás, aláírtuk a szerződést, és 2012-től csapatunk, az OXXO Energy Truck Race Team teljes MAN gyári támogatást kap.
Megkapjuk - már meg is kaptuk! - az "A"motort, kapunk fülkét, és minden olyan alkatrészt, amire szükségünk van, legyen az a futómű, vagy az alváz része, valamint évközben a legújabb fejlesztéseket is azonnal megkapjuk, pont úgy, ahogy a többi MAN gyári támogatást élvező pilóta, mint Jochen Hahn, vagy Antonio Albacete. Persze a kamiont nekünk kell építeni, kitalálni az alvázat, a felfüggesztéseket, a futóművet mi rakjuk össze, mint ahogy a Truck Race-ben az összes többi csapat, de ezentúl minden olyan segítséget megkapunk az MAN-től, amit a többi "A" gyári csapat is megkap.
A csapat gőzerővel dolgozik a versenykamion építésén, mérnökeink tervezik az alvázat, a menedzsment folyamatosan tárgyal a szponzorokkal, és mindenki nagyon várja már a szezonkezdést, hisz Jaramában megtanultuk, hogy esélyesként versenyezni milyen fantasztikus érzés! Természetesen Kiss Norbi is rettentően várja már a versenyeket, ráadásul ő már tesztelhette is az "A" motort:
"Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült elérni azt hogy az MAN-tól megkapjuk az "A" motort, és bekerüljünk azon kevés támogatott csapatok, és pilóta közé, akik ezzel versenyezhetnek. Ez az MAN legfrissebb, és folyamatos fejlesztés alatt álló motorja, így év közben jönnek majd újabb és újabb dolgok, amivel erősebbek lehetünk más gyártók ellen, és megkapjuk pontosan ugyan azt a motortechnikát amit Jochen Hahn, az aktuális bajnok, így ezen nem múlhat. Az új "A" motorból már decemberben kaptunk egy példányt, amivel tudtunk tesztelni is valamennyit, és közvetlen a tavalyi B motorunk után kipróbálva tényleg el tudom mondani, hogy nagy előrelépés. Szélesebb fordulatszám tartományban, és sokkal jobb turbó reakcióval működik az új egység, és pontosan ez a két dolog volt ami a legnehezebben megoldható feladat volt nekem ezen a három versenyen. Akkora a különbség, hogy néhány kanyar akár magasabb sebességi fokozatban is jól kigyorsítható, ami hatalmas előny. Nagyon várom hogy folytassuk a teszteléseket az új motorral!"
Az első éles teszt április 16-án Nogaro-ban lesz, ami minden évben az MAN hivatalos gyári tesztje. Eddig csak csodáltuk a gyári csapatokat, mától mi is közéjük tartozunk!
Óriási dolog ez kis magyar csapatunk történelmében, és nem kérdés, hogy - abszolút reális - cél az Európa-bajnoki cím megszerzése, amire mindez idáig nem volt példa kis országunkban.
Ehhez kellet Szobi Balázs jó szereplése még a Dakaron, majd a Truck Race-ben, kellet egy jó csapat, mely megépítette a versenykamiont olyanra, amivel a Truck Race 2011-es Év Újonca, Kiss Norbert minden tudását és tehetségét beleadva megmutatta a mezőnynek, mire vagyunk képesek! És kellettek szponzoraink, akik végig mellettünk állva segítették a csapatot, hogy elérjük ezt az eredményt!

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
