Megnőtt a Daihatsu Copen, már majdnem egy MX-5

2023.10.08. 17:04

Bemutatták az új Daihatsu Copen Visiont, ami a normális esetben apró, konkrétan kei-kategóriás és elsőkerékhajtású Copenhez képest nagyobb, és ami még fontosabb, hátul hajt, mint a Mazda MX-5. Tényleg eljött a Daihatsu ideje, vagy megint csak a japán piac jár jól? Bárhogy is, ez a roadster nagyon menőnek ígérkezik.

daihatsu-vision-copen (2)

A Copen Vision tengelytávja bő 18 centivel nagyobb, mint a kei Copené. Az új koncepció így 3,84 méter hosszú és 1,69 méter széles, valamint alacsonyabb is a normál Copennél. Ez még mindig kisebb, mint egy vérfrissített Mazda MX-5, de lehet ennek a platformnak köze a Toyota, a Suzuki és a Daihatsu közös bulijához?

Bárhogy is, az mindenképp szomorú, hogy a Daihatsu a nagyobb, 1,3-literes benzinmotorját két automatához, egy normálhoz és egy CVT-hez párosította. Kézi váltóról nincs hír, arról viszont igen, hogy a motor nem bánja a szintetikus üzemanyagokat, a sorozatgyártott Copen Vision pedig elektromos keménytetőt kaphat majd, mint az első Copen húsz évvel ezelőtt.

A világ több elérhető árú roadstert érdemelne, a Daihatsu pedig tudja, mit jelent a könnyed szórakozás. Már csak az a bökkenő, hogy a márka tíz évvel ezelőtt elhagyta az Európai piacot, 2016 óta pedig teljesen a Toyota kezében van. Most akkor írjunk mind a Toyotának?