A legrosszabb, ami BMW-vel történhet
A mai napra országszerte havazást ígértek, de ebből eddig csak az ónos esőt kaptuk meg, tehát bármit is terveznek január 15-re, jól gondolják meg, hogy mivel és mikor indulnak útnak. Ez itt a Hidegindító Lóránd és Lóránt napján, a 2003-ban elhunyt Teller Ede, magyar atomfizikus születésének napján és az angol Wikipedia tizenötödik születésnapján. Jó reggelt mindenkinek! A nap másik híres szülötte az amerikai Sonny John Moore, vagyis a Skrillex nevű elektronikus zenész a nap dala a Stranger. Az ebből a remixből származó bevételeket gyerekeket és fiatalokat támogató szervezetek kapják.
Autóipari hírsaláta
Sokkal több új autót adtak el tavaly Európában, mint egy évvel korábban. Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) adatai szerint december végéig, összesen 13,7 millió kocsit vettek az Unió polgárai. A márkák versenyének nyertese a Volkswagen, típusaiból összesen több mint 1,5 millió darab fogyott, és nem meglepő, hogy az azonos nevű konszern a legjelentősebb gyártó is egyben, hiszen minden almárkáját egybevéve 3,2 milliós eladási számmal büszkélkedhet, ami hat százalékos erősödést jelent a tavalyi évhez képest. Az országok vásárlói versenyében nincs nagy meglepetés.
Az első Németország (3,2 millió új autó), a második Franciaország (1,9 millió új autó), a harmadik pedig Olaszország (1,6 millió új autó). Eközben Magyarországon 77 ezres darabszámról beszélhetünk, de ennek közel 20 százaléka reexport, vagyis csak rövid ideig volt magyar rendszáma, és a maradék nyolcvan százaléka pedig céges vagy állami beszerzésből származik.
Ahogy azt tegnapi hírünkben is megírtuk, a francia hatóságok házkutatást tartottak a Renault-nál, ahol a tavaly kipattant nemzetközi dízelbotrány kapcsán azt vizsgálták, használt-e autóiban a gyártó hivatalos károsanyag-kibocsátási mérések adatait manipuláló szoftvert. Csalós szoftverre utaló nyomot nem találtak, ugyanakkor Ségolene Royale környezetvédelmi miniszter esti sajtótájékoztatóján azt mondta, a gyártó egyes dízelmotoros autóinak emissziós értékei meghaladják az engedélyezett szinteket. A Renault részvényei tízszázalékos veszteséggel zárták a napot a francia tőzsdén. (MTI)
Szintén a dízelbotrány kapcsán kritizálta a Daimler (Mercedes) vezérigazgatója, Dieter Zetsche a Volkswagen vállalati kultúráját. A cég újévi fogadásán azt mondta, ha a kollégái közül valaki azzal az ötlettel állt volna elő, hogy a cég hamisítsa meg autói környezetvédelmi értékeit, valaki más biztosan lehűtötte volna. Zetsche szerint a Mercedesekből nem fognak eltűnni a dízelmotorok, mert bár a cég 2017-ig tíz hibrid (benzin-elektromos hajtású) modellt mutat be, az alacsony olajárak miatt továbbra is a hagyományos autókra lesz nagyobb kereslet, ezért érdemes tovább fejleszteni a tiszta dízeleket is. A vezérigazgató ugyanakkor felszólította az Európai Bizottságot, hogy fektesse le az emissziós értékek mérésének új irányelveit. (MTI)
Eltűnik a V8-as öntöttvas blokk, helyette 3,5 literes V6-os, közvetlen befecskendezésű kétturbós motort és tízfokozatú automataváltót kap a Ford F-150 pick up. A Detroitban bemutatott Super Crew, vagyis az ötüléses, hosszított kivitel önmagában is impozáns teherautó. A jövő évi modellnek mondott gép 450 lóerős és 610 newtonméter a legnagyobb forgatónyomatéka. (Autonews)
Közlekedési koffein
Az ország nagy részén csapadékmentes az idő, viszont Baranya, Bács-Kiskun, Csongrád és Jász-Nagykun-Szolnok megyében esik az eső. Heves megye déli területein eső, havas eső esik, míg Nógrád megyében, illetve Eger térségében és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében havazik. Az autópályák a fő és mellékutak többnyire szárazak, a csapadékos helyeken vizesek, nedvesek. Ahol havazik, vagy már elállt a havazás, ott havas, hókásás, latyakos a burkolat. A szórást és a takarítást folyamatosan végzik a munkagépek. (Útinform)
2016. január 15-én (pénteken) reggel 9 órától a nap végéig, majd január 16-án (szombaton) és 17-én (vasárnap) egész nap az M2-es metró a Széll Kálmán téri állomáson megállás nélkül áthalad, de ebben az időszakban is a teljes vonalon, az Örs vezér tere és a Déli pályaudvar között közlekedik. Az állomást megközelíteni a Déli pályaudvar felől a Déli pályaudvar és a Széll Kálmán tér között az ezen a szakaszon közlekedő villamos- és buszjáratokkal, illetve a Batthyány tér felől a Széll Kálmán téri állomás pótlására meghosszabbított útvonalon, Budakeszi és a Batthyány tér M+H között közlekedő 22-es buszcsalád járataival lehet. (BKK)
Kerüld el a dugót!
Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!
Totalcar retro
Bandi és Pista éppen egy éve jelentették meg nagy téli ablakmosó-tesztjüket, amelyből kiderült: "A mínusz húszasként árult anyagok nagy hidegben mind többé-kevésbé csődöt mondanak, de még a mínusz harminc se garancia a ráfagyásmentes első törlésre. Aki óvatos, mínusz tíz alatti indításnál tényleg jobban teszi, ha megvárja, amíg már van valami fűtés, és csak aztán spriccant, ha muszáj, álló helyzetben töröl inkább, hogy ne legyen nagy baj."
Mediterrán ciklon = havazás
Pénteken egy mediterrán ciklonnak köszönhetően kezdetben vegyes halmazállapotú csapadék várható, mely délutánra már mindenhol havazásba vált át, ám ekkorra már keletre tolódik a csapadék. Megmaradó hóra északon, északkeleten számíthatunk. A Dunántúlon és a középső tájakon feltámad az északnyugati szél. Délután 0 és +6 fok között alakul a hőmérséklet.
Csúnya autókra is szükség van
A tetszhalotti állapotban lévő Jajj de csúnya blogunk emlékét idézi az ismeretlenül csengő nevű Roding Roadster R1 formája. A német-svájci csapatmunkával létrehozott kétüléses sportkocsiba a BMW soros, hathengeres turbómotorja kerül. A 335i-ből is ismert motor ezúttal 408 vagy akár 450 lóerős lehet. Vele a Roding egyes kivitelei háromszáznál is gyorsabban mehetnek, a megállásról pedig hatdugattyús versenyfékek gondoskodnak. Az autó vázához rengeteg szénszálas alkatrészt használtak, így össztömege egy tonna alatt marad. A menetteljesítményekkel tehát nem lesz gond, az autó formájával már inkább. Nézze végig a galériát és döntsön. Kéne?