Szovjet showman
![]() |
|
![]() |
![]() |
A műszerfal maga az eklektika. Középen a polgárian elegáns
szürkés-kékes-krómos Chevy kormány, kétoldalt mellette a GAZ
műszerei, amin például a
maszlo hőmérséklete olvasható le. Középen a kapcsolótábla a
rengeteg lámpához kell.
- Simán nappali világosságot lehet vele csinálni. Vagy 10 000 wattnyi lámpa került rá. Kell a sóhoz. A műszerfal jobb szélén a GAZ ékes cirill betűs használati segédlete leledzik 4 szegecs által felerősítve. A mesebeli hangulatot talán csak az eltört szélvédő rontja.
![]() |
|
![]() |
![]() |
- Eredeti ablak nem volt, egy ilyet találtunk hozzá. Méretre
szabtuk flex-szel, aztán betettük a helyére. Sajna kicsit heves
volt a mozdulat, de az ekkor keletkezett töréseket jól tartja a
ragasztó. Azért rövidesen szerzünk hozzá egy rendeset. A Bigfoot az
első időkben GAZ sokkal kisebb kerekein gördült. Az még egész
emberközeli magasságban való utazást tett lehetővé. A most látható
szinthez a szintén szovjet T-150-es traktor kerekei segítik.
- Alig van bennük levegő. Az autót a kerék szerkezete önmagában is megtartja. A bal első profilból flex-szel még ki is kellett vágni, mert beért a fékcsövekhez. Egyszer el is törte őket, pont amikor mutatvány volt, és valami japán autón taposott a Bigfoot.
![]() |
|
![]() |
![]() |
No igen, az üzembiztonság. Ifjúkorom emléke, mikor zöld
egyenruhában, mint híradós katona egy hasonlóan GAZ 66-ra épülő
rádiós autóval kellett a megbízható kommunikációs láncot tartani a
törzsfőnök és a dandárparancsnok között, a járművünk mindig kitett
magáért. Jól érezhetően komoly háborús tartalékokat terveztek bele.
A mi gépezetünk hosszabb ideig hat hengerrel működött a beépített
nyolc helyett, de így is a terepek ördöge tudott lenni.
-Igen, ilyen nekünk is volt - erősít meg az élményemben a tulaj. Ha megy mind a nyolc henger, egészen megtáltosodik. Igazi gond nem volt vele. Nagyon masszív szerkezet. Itt van például a hátsó kardán. Ez kap rendesen, amikor lapítunk. Ezt éri el a még épen maradt fémszerkezet az autókból. Meg lehet nézni, csak néhány felületi karcolás van rajta.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az egész autó szürreális képződmény, pláne itt Kőbányán,
lazán leparkolva a járda szélére. Ezt csak fokozza a szemmel
láthatóan érvénytelen kanadai rendszám. Van rá esély, hogy egy
ilyen csodával a forgalomban is találkozzak?
- Közlekedni próbarendszámmal szoktunk. Rendőr állított már meg, de semmi gond nem volt. Megvan a forgalmi is, külön az aljához, meg a tetejéhez. Itt a városban mindenhová a saját lábán megy. Ha vidékre hívnak, tréleren utazik a bigfoot.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Gyors kört teszünk a sarok körül. Ez a nyerteseknek való
autó. Mit nekem egy hosszított limó, vagy egy másként vállalkozók
által különösen preferált német prezstízsjárgány! Az embert a
tökéletes sérthetetlenség érzése fogja el. Mennyei, pont mit az
Olümposzon, csak persze hangosabb, jobban ráz, és villámok helyett
csak keresőlámpák fényével lehet terrorizálni az ala(n)ttvalókat.
Megfizethetetlen érzés.
- Pár százezerért bárkinek összerakunk egy ilyet - szállít le gyorsan a földre a tulaj. Persze neki kell hoznia az alvázat, és rá a karosszériát. Na meg minden alkatrészt, amit csak mondunk. Azon felül jön az összeg. Akkor akár egy hónap alatt is meglehet egy ilyen bigfoot. Nem vészes, nem igaz?
|

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
