Seat Exeo: egy Audi új élete
Párizsban bemutatták a spanyolok új szedánját, amely lényegében az Audi A4-es előző generációja finoman átdolgozva.
A rokonságból nem is csinálnak titkot a Seatnál: csak annyit változtattak a bevált típuson, amennyit muszáj volt, hogy saját jelvényükkel forgalmazhassák. Kapott egy új orrot az Ibiza stílusában, valamivel nagyobb hűtőráccsal és hatalmas jelvénnyel, új motorháztetőt két seatosan merész éllel, ami passzol az új orrhoz, hátrébb viszont minden a régi. Az új felnigarnitúrát leszámítva oldalról szinte összetéveszthető a régi A4 és az új Exeo, sőt, még az autó hátulja sem változott sokat, csak a bumerángforma Audi lámpák helyét vágták nagyobbra, hogy az új, lekerekített négyszög formájú világítóegységek beférjenek. Természetesen a lényeges méretek is stimmelnek, és a csomagtartó is pontosan 460 literes, akárcsak a régi A4-esben.
A belső térben is hasonló, felületes átalakításokat végeztek: a szögletes szellőzőnyílásokat kör alakúakra cserélték, más lett a kormánykerék, az ülések formája és a műszerek körüli díszítés, de a műszerfal és a középkonzol alapformája maradt, amilyen annak idején az A4-esben volt. A Seatnak persze nem célja versenyezni az Audival, ami többek közt a motorválasztékon látszik. Hathengeres motorokat nem kínálnak az Exeóhoz: a háromtagú benzines kínálat az 1,6 literes, 102 lóerős alapmotortól a kétliteres, 200 lóerős turbómotorig terjed, a dízelváltozatokba pedig, amelyekből szintén három lesz, 1,9 és 2 literes négyhengeresek kerülnek 120 és 170 lóerő közti teljesítménnyel.
Az Exeo felszereltségére nem lehet panasz, már alapáron jár hozzá ESP, légkondicionáló, aktív fejtámlák és keréknyomás-ellenőrzés, az extrafelszerelések között pedig találunk néhány csemegét is, alighanem az Audi-örökségnek köszönhetően. Ilyen a kanyarba bevilágító fényszóró, a napelemes tető, amellyel folyamatosan működtethető a szellőzőrendszer még álló helyzetben is, vagy a kétzónás klímaberendezés automatikus füstgázérzékelővel.
Az új Seatot kétségtelenül a szükség szülte: nagyon kellett egy új szedán, miután a félig egyterű Toledót nem igazán fogadták el a vásárlók, és a kifutó A4-es átvételénél jobb megoldás nemigen kínálkozott. A konstrukció ugyan bő nyolcéves, de még ma sem hat végzetesen elavultnak a felújításnak köszönhetően, és mind időben, mind pénzben a töredékébe került beindítani a gyártást, mint ha új típus fejlesztésébe fogtak volna. A típus alapára is elfogadható - 22 ezer euró, azaz 5,3 millió forint körül lesz -, és a Seat számíthat azokra a vásárlókra, akik szívesen vettek volna Audit korábban, de nem futotta rá. A Ford Mondeóval és az Opel Insigniával persze így sem lesz könnyű versenyezni, hisz azok jóval tágasabbak és korszerűbbek, de így a Seat legalább újból esélyt kap a családi szedánok piacán.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
