Clio RS R3 Access: raligép olcsóbban
Az autóverseny még ma is csak kevesek sportja, elsősorban a magas költségek miatt, de időről időre akad egy-egy autógyártó, amely igyekszik elérhető közelségbe hozni a versenyeken való indulást az átlagemberek számára is.
A Renault Párizsban bemutatott versenyautója, a Clio RenaultSport R3 Access is ezzel a céllal készült: mindent tartalmaz, ami az aszfaltos raliversenyekhez kell - Franciaországban ez az egyik legnépszerűbb autóversenyzési forma -, elfogadható áron. A versenyautó az erőteljesebb R3 Maxi típuson alapul, azaz lecsupaszítják a belsejét, szabványos bukókerettel látják el, 7x17-es Speedline magnéziumfelniket és Michelin versenygumikat, kőkeményre hangolt futóművet, önzáró differenciálművet és hatfokozatú szekvenciális váltót kap. A gyárilag tuningolt motor azonban kimarad a csomagból: az Access az utcai Clio RS-ével csaknem megegyező 200 lóerős, kétliteres motort kap, csupán a motorvezérlést, a kipufogórendszert és a lendkereket cserélik ki.
Az autó így nyilván nem mérhető össze a több mint 280 lovas csúcsmodellekkel, de 1080 kilogrammos tömegének, megnövelt merevségének, valamint átalakított futóművének és fékrendszerének köszönhetően igazi versenygép benyomását kelti, és a megfelelő kategóriában akár eredményes is lehet. A komplett autó ára 32 600 euró, azaz átszámítva úgy 8,1 millió forint, ami ugyan egy szériakocsihoz képest elég borsosnak tűnhet, de a gyári versenyautók szokásos árához mérten egyáltalán nem rossz ajánlat.