Csonttal a szájában, stop-start elektronikával, új Multiair benzinmotorokkal és a Grande nemesi előnév nélkül, de alapjaiban változatlanul jön a ráncfelvarrás utáni Fiat kisautó.
A korábbi kémfotók láttán még reménykedtünk, hogy csak valami ízetlen tréfa eredménye a rajtuk látható hűtőmaszk, és a Fiatnál sokkal ügyesebben váltják le a korábbi Maserati-orrot, de csalódnunk kellett. A Punto Evo úgy néz ki, mintha a régi kivitelnek a szájába raktak volna egy nagyméretű csontot, és vágtak volna neki egy új orrlukat. Nem állítanánk, hogy nem lehet szeretni, de az az érzésünk, a korábbit valamivel könnyebb volt.
Egyértelműen jó hír viszont, hogy az új, Multiair szelepvezérlésű négyhengeresek a Puntóba is megérkeznek. A szellemes megoldás elvben tökéletesen az igényeknek megfelelően, fokozatmentesen szabályozza a szelepnyitási időt, így egyrészt kiváltja a pillangószelepet, másrészt mintegy 10%-kal növeli az elérhető teljesítményt és csökkenti a fogyasztást. Ezen túl egyes változatokat stop-start elektronikával is felszerelnek a városi fogyasztás és károsanyag-kibocsátás visszafogása érdekében. Az autó biztonsági felszereléseinek listáját is bővítik, egyfelől térdlégzsákkal, másfelől visszagurulás-gátló berendezéssel, amely jelentősen megkönnyíti a lejtőn való elindulást.
Az új Puntót szeptember közepén, Frankfurtban mutatja be a Fiat, és úgy tudjuk, a forgalmazása is megindul még az ősz folyamán.