Itt az új Toyota Land Cruiser
Az amerikai ízlést tükröző nagy nyolchengeres Land Cruiser változatok után a kisebb Prado sorozatot is lecseréli a Toyota.
Bár új modellként mutatta be a Toyota, a Land Cruiser karaktere, és bevált műszaki alapjai keveset változtak. Valójában alapos modellfrissítést hajtottak végre, amitől az autó egyértelműen jobb lett, de ami jól működött eddig is, azon nem változtattak. Megmaradt például az alacsony fordulatszámú, 3 literes, 173 lóerős négyhengeres turbódízel motor és a négyliteres, 250 lovas V6-oson sem változtattak, igaz, mindkettő megfelelően erős és nyomatékos, hogy közúton és terepen egyaránt dinamikus mozgásra bírja a két tonna körüli testet. Kívül is csak néhány részletmegoldás változott: kicserélték a hűtőmaszkot, és a V8-as változatokéhoz hasonlóan kiszélesítették a kerekek körüli karosszériaelemeket. A tetővonalon és az ablakok kialakításán azonban látszik, hogy a lemezek alatti tartóelemekhez nem nyúltak.
A Toyotánál inkább a terepjáró képességet és az úttartást befolyásoló részleteket igyekeztek tovább finomítani. A KDSS fantázianevű futómű aktív kanyarstabilizátorokkal és elektronikus vezérlésű, szintszabályzós hátsó légrugózással éri el, hogy a Prado egyformán jól viselkedjen terepen és épített utakon. Emellett javítottak az autó felszereltségén is: egyebek közt minőségi, USB-csatlakozóval is felszerelt JBL hangrendszert és korszerű navigációs berendezést is kínálnak hozzá.
A Land Cruiser a világ egyik legjobb hírű terepjárója, és valószínű, a modellváltástól függetlenül az is marad, hiszen a lényeg – a futómű és a masszív hajtáslánc – alig változott. Ugyanakkor az átalakításoknak köszönhetően a típus továbbra is vonzó maradhat azoknak a vásárlóknak a szemében, akik a terepjáró képességek mellett a legkorszerűbb kényelmi berendezések meglétét is lényegesnek érzik.