Merészebb forma, nagyobb méretek, elrősebb motorok – a Hyundai a középkategóriában is veszélyessé válhat a konkurenciára nézve.
Az új típust, amely Európában i40 néven lesz kapható, elsőként Dél-Koreában leplezték le. A hazai piacon eddig is jól csengett a Sonata típusjelzés, és a márka csak Európában tért át a betű-szám kódok használatára, így otthon megtartották a bevált elnevezést. Bár az autót az összes lényeges piacon bevetik, az egyes változatok megjelenésükben nem, csupán hajtásláncukban és hangolásukban térnek el egymástól. Az új karosszérua 4,82 méter hosszú, 1,835 méter széles, 1,47 méter magas és 2,795 méteres tengelytávú, azaz valamivel szélesebb és hosszabb, de alacsonyabb, mint a korábbi. A korábbi, alapvetően kellemes arányú, de dögunalmas formát jóval merészebb vonalvezetés váltja, bár a Hyundai ezzel inkább csak az aktuális divat után megy, hiszen a legtöbb nagy gyártó hasonló stílusú modellekkel igyekszik újabb vásárlókat szerezni.
A koreai kivitel egyelőre egyféle hajtáslánccal mutatkozott be: kétliteres, 165 lóerős négyhengeres benzinmotorral és hatfokozatú automata váltóval, de nyilván lesznek más változatok is a későbbiekben, a többi piac igényeinek megfelelően. Európában például kikerülhetetlen, hogy egy vagy két erős dízelmotorral, és kézi váltóval bővítsék a választékot – várhatóan az R szériás, 2 és 2,2 literes, 185 és 200 lóerős motorokat vetik be, amelyeket az elődből már ismerhettünk – Észak-Amerikában viszont egy 2,4 literes négyhengeres és egy nagyobb teljesítményű V6-os változat várható.
A Hyundai nagyszabású terveket fogalmazott meg a típussal kapcsolatban: csak Dél-Koreában évi 60 ezer példányt szeretnének értékesíteni, az amerikai, európai és kínai premiert követően, 2011-ben már 450 ezer eladott autóra számítanak. A Sonata Dél-Koreán kívül eddig elsősorban az Egyesült Államokban és Kínában szerepelt igazán jól, ám az új típustól azt várják, hogy Európában is sikerül megkapaszkodnia ebben a céges eladások által uralt szegmensben, és kimutatható piaci részesedést szerez a helyi konkurenciával szemben.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
