Merészebb forma, nagyobb méretek, elrősebb motorok – a Hyundai a középkategóriában is veszélyessé válhat a konkurenciára nézve.
Az új típust, amely Európában i40 néven lesz kapható, elsőként Dél-Koreában leplezték le. A hazai piacon eddig is jól csengett a Sonata típusjelzés, és a márka csak Európában tért át a betű-szám kódok használatára, így otthon megtartották a bevált elnevezést. Bár az autót az összes lényeges piacon bevetik, az egyes változatok megjelenésükben nem, csupán hajtásláncukban és hangolásukban térnek el egymástól. Az új karosszérua 4,82 méter hosszú, 1,835 méter széles, 1,47 méter magas és 2,795 méteres tengelytávú, azaz valamivel szélesebb és hosszabb, de alacsonyabb, mint a korábbi. A korábbi, alapvetően kellemes arányú, de dögunalmas formát jóval merészebb vonalvezetés váltja, bár a Hyundai ezzel inkább csak az aktuális divat után megy, hiszen a legtöbb nagy gyártó hasonló stílusú modellekkel igyekszik újabb vásárlókat szerezni.
A koreai kivitel egyelőre egyféle hajtáslánccal mutatkozott be: kétliteres, 165 lóerős négyhengeres benzinmotorral és hatfokozatú automata váltóval, de nyilván lesznek más változatok is a későbbiekben, a többi piac igényeinek megfelelően. Európában például kikerülhetetlen, hogy egy vagy két erős dízelmotorral, és kézi váltóval bővítsék a választékot – várhatóan az R szériás, 2 és 2,2 literes, 185 és 200 lóerős motorokat vetik be, amelyeket az elődből már ismerhettünk – Észak-Amerikában viszont egy 2,4 literes négyhengeres és egy nagyobb teljesítményű V6-os változat várható.
A Hyundai nagyszabású terveket fogalmazott meg a típussal kapcsolatban: csak Dél-Koreában évi 60 ezer példányt szeretnének értékesíteni, az amerikai, európai és kínai premiert követően, 2011-ben már 450 ezer eladott autóra számítanak. A Sonata Dél-Koreán kívül eddig elsősorban az Egyesült Államokban és Kínában szerepelt igazán jól, ám az új típustól azt várják, hogy Európában is sikerül megkapaszkodnia ebben a céges eladások által uralt szegmensben, és kimutatható piaci részesedést szerez a helyi konkurenciával szemben.