Egyelőre rajzokkal próbálja felizgatni a vásárlókat a japán gyártó, de jövő tavaszra elkészül a Micra negyedik generációja.
A rajzok eléggé elnagyoltak, de úgy tűnik, az új modellt valamivel sportosabbra szabják, mint a jelenleg futó békaarcú típust. Az övvonal erősebben lejt, és az orrkialakítás sem annyira mókás, mint volt, inkább agresszívnek tűnik. Hátulról, különösen az elődjéhez képest, meglehetősen sematikusnak tűnik az új modell, ami persze nem feltétlenül baj, hiszen az autóval egyszerre 150 országban próbál tarolni a Nissan. A műszaki megoldások terén persze már kevésbé ígérkezik hagyományrombolónak az új Micra: valószínűleg a Renault-Nissan szabványos Alliance B platformot használják majd.
Az új Micrát meglepő módon nem Japánban, hanem Thaiföldön kezdik el először forgalmazni 2010 márciusában, de a jövő év folyamán fokozatosan minden lényeges piacon elérhetővé válik majd. A gyártás egyetlen üzemben folyik majd, az indiai Chennaiban – többek közt Európába is onnan érkeznek majd az új Micrák, szemben a jelenlegi típussal, amelyet Angliában szerelnek össze. Ezzel csökken a gyártási költség, míg a brit Nissan üzem felszabaduló kapacitását egy új, apró hobbiterepjáró-féleséggel próbálják majd lekötni.