Egy amerikai bank és egy kínai autógyár jelentkezne a Koenigsegg helyére, hogy megmentse a svéd prémium-márkát. A GM állítólag a jövő héten dönti el, hogy mihez kezdjen a Saabbal, egyben adja el, vagy inkább felszámolja.
Az egyik vásárló a Beijing Automotive Company, azaz a Pekingi Autóipari Vállalat, az a cég, amely korábban az Opel megvásárlására jelentkezett, és részt vett a Koenigsegg Group megalakításában is. A kínaiak még most sincsenek jó helyzetben, amikor a Saab létezése forogna kockán: nem csináltak titkot belőle, hogy a technológiára volna szükségük, ami a GM-nek aligha tetszene. A vadiúj 9-5-ös műszakilag az Opel Insigniával azonos, amelyet viszont Buick néven, Kínában is megpróbálnak sikerre vinni az amerikaiak. Ráadásul úgy néz ki, a svéd kormány is attól fél, hogy el találják vinni a Saab gyár gépeinek nagyobb részét, hogy otthon sokkal olcsóbb munkaerővel gyártsanak velük. A másik vevőjelölt egy kevéssé ismert nevű Wyoming állambeli kereskedelmi bank, a Merbanco, amely nyilvánvalóan inkább pénzügyi befektetést lát a Saabban, így megpróbálná feljavítani a cég eredményeit, majd jó haszonnal továbbadni néhány év múlva.
Az egész ügyben az a fura, hogy a Saab működtetésére lenne pénz: a svéd kormány és az Európai Befektetési Bank közel 2,7 milliárd eurós hitelt nyújt a cégnek, amelyet a Saabot átvevő új tulajdonos is felhasználhat. A GM viszont láthatóan nem szeretné megtartani a svéd márkát, ami nem is csoda: amióta részesedést vettek benne, azaz épp húsz éve nem tudták kiaknázni a márkában rejlő lehetőségeket.