Európába jönnek a Great Wall autói
A kínai gyártó autói 2010-től lesznek kaphatók az EU területén. Elsőként a balti államokban próbál szerencsét az európai forgalmazó, de már 2011-ben folytatják a terjeszkedést.
A rázós feladatot egy angol cég, az I.M. Group vállalta fel, amely eddig Subaru, Isuzu és Daihatsu modellek importjával foglalkozott. Azt egyelőre nem tudni pontosan, hogy a Great Wall mely típusait kínálják majd, de nemigen akad olyan autó a kínaiaknál, amellyel ne nyúlna darázsfészekbe a forgalmazó. A személyautók közül a legtöbb Toyota utánzat, kivéve a Peri jelzésű városi minit, amely engedély nélküli Fiat Panda másolat, kis eltérésekkel. Így a brit kereskedőcég kemény pereskedésre számíthat, ha Európába próbálja hozni a Great Wall autóit. Ezeken felül van néhány alvázas terepjáró és pick-up a palettán, de ezek túl drágák volnának a kiszemelt piacokra.
Az I.M. először Észtországban, Lettországban és Litvániában próbálja bevezetni a Great Wall típusait, így valószínűleg a legolcsóbb modellekkel indítanak. A balti államok ugyanis hasonlóan rosszul reagáltak a válságra, mint Magyarország: több mint 60%-ot estek vissza az autóeladások – a forgalmazó így nyilván arra számít, hogy hihetetlenül olcsó kínai autókkal hamar számottevő piaci részesedést szerezhet.
A kínaiak eddigi európai próbálkozásai nemigen vezettek eredményre: a Brilliance forgalmazója nemrég csődöt jelentett, de más márkákból sem tudtak évente egy-két tucatnál többet értékesíteni. Ez azonban csak annyit jelent, hogy rossz módszerrel próbálkoztak eddig. A kínai modellek egyelőre még egyértelműen elavultabb konstrukciók, mint a konkurens márkák autói, de megfelelően alacsony áron így is vevőre találhatnak, ehhez a taktikához egyszerű felépítésű kisautókra van szükség.