A Ford európai tervezői még 2005-ben mutatták be az első Iosis tanulmányt, az idén pedig elkészült a harmadik is, a Max. A korábbi kettőből szériamodell lett: az Iosis révén a Mondeo, az Iosis X révén pedig a Kuga arányait és jellegzetes formáit mutatták meg a közönségnek jóval a bemutató előtt. Az Iosis Max is hasonló célt szolgál: az egyik legrégebbi európai Ford modell, a C-Max utódját sejtjük benne.
Ahogy korábban, a Ford formatervezői most sem fogták vissza magukat, csak azért, hogy azt a benyomást keltsék, mintha már egy sorozatgyártmányt látnánk. Számtalan különleges megoldást vonultattak fel, amelyek egy részét nyilván eltüntetik majd a Ford pénzügyi osztályának szigorú szakemberei, de legalább látszik, hogy a cégnél ötletekben nincs hiány. Az alapformát nem bonyolították agyon: az Iosis Max egybeszabott, szélfútta vízcseppre emlékeztet. Az orr a Focus sémáit követi, bár különleges, LED-es lámpákkal dobták fel az összhatást. Az övvonal meredek, ahogy mostanság divat, az autó hátulja azonban több mint szokatlan. A hátsó ablak belenyúlik a tetőszerkezetbe, és felfelé-előre nyílik, tetszés szerint a csomagtér hátsó falával együtt, vagy anélkül. Szintén nem mindennapi a hátracsúszó hátsó ajtópár, és a szélvédő mentén elmozduló motorházfedél. B-oszlop nincs, így a négyszemélyes utastér könnyen megközelíthető. Belül inkább tűnik sportosnak az autó, mint kényelmesnek - bár ez egy tanulmány esetében nem is szempont -, és noha az anyagok nagy része semmilyen porszürke, ide is jutott néhány, a karosszéria fájdalamaszöld színében pompázó díszítőelem.
A Kinetic Design még mindig frissnek ható formái alá jutott néhány új műszaki megoldás is. Az autó orrába a Ford EcoBoost turbómotor-családjának legújabb tagját, egy 1,6 literes, 180 lóerős négyhengerest szereltek. Az új benzinmotor a Ford szerint bő 20%-os fogyasztáscsökkenést hoz majd egy hasonló teljesítményű szívómotorhoz képest - az egyetlen szépséghibája, hogy még messze van a szériagyártástól, pedig a legtöbb konkurens már most is kínál hasonló képességekkel rendelkező turbómotorokat. A motor fogyasztását ráadásul stop-start rendszer is csökkenti, azaz - ha kissé megkésve is - a Fordtól is várhatóak motorleállító és újraindító rendszerrel felszerelt szériamodellek.
A korábbi Iosis tanulmányok esetében nagyjából egy évet kellett várni a szériaváltozat bemutatására, és nincs okunk kételkedni benne, hogy ezúttal is így lesz. A C-Max megérett a leváltásra, így utódja 2010 első felében megérkezhet, és arányaiban, formájában alighanem a most leleplezett tanulmányra emlékeztet majd, csak a drága megoldások - az üvegtető, a trükkös ajtók és a feltűnő LED-es fényszórók - hiányozhatnak róla, hogy az ára versenyképes maradhasson.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
