Városi fiataloknak akarják eladni a magas kisautót, de ilyen arccal egyáltalán nem biztos, hogy lesz is, aki megveszi.
Az elmúlt években láttunk néhány, a furcsaságába belebukott autót, de úgy néz ki, a Nissan a saját kárán szeretné megtanulni a leckét. A Qazana tanulmány szériaváltozata, a Juke olyan tárgynak látszik – legalábbis a fotók alapján –, amelyet hosszas nézegetés után sem könnyű szépnek látni. Jól passzol a Fiat Multipla, a Pontiac Aztek és a Ssangyong Actyon alkotta sorba: olyan autó, amelynek a formatervével a vásárlók nagyobb része legfeljebb megbékél, egy szűkebb réteg pedig beleszeret, és klubot alapít neki.
Ha a külsejétől eltekintünk, a Juke egy magasított Micra-szerűség. A hossza 4 méter, a szélessége 1,765 méter, a magassága 1,57 méter, a tengelytávja pedig 2,5 méter. Lényegében a Micra és a Qashqai közti űr kitöltésére szánják. Az ötajtós karosszéria elvben ötszemélyes, de inkább csak négy felnőtt számára tűnik kényelmesnek. A belső teret is igyekeztek érdekesen kialakítani: a váltót és a kéziféket magába foglaló elem a karosszéria színére fényezett műanyagból készül – a készítők szerint a motorkerékpárok tankja adta az inspirációt.
A Juke nagyrészt a Renault-Nissan tömegtechnikájára épül, de a Juke kapható lesz állandó összkerékhajtással is. A motorválaszték viszonylag erős motorokból áll majd: az alapkivitel 1,6 literes négyhengerese 117 lóerős, de ugyanez a motor turbófeltöltővel, 190 lóerővel is kapható lesz az apró szabadidő-autóhoz – ezzel pedig brutálisan gyorsnak ígérkezik a Juke. Ezenfelül lesz dízelmotoros kivitel is, a Renault jól ismert 1,5 literes dCi motorjának 110 lóerős változatával. A motorokhoz ötsebességes kézi váltó vagy fokozatmentes, de hatfokozatúként is használható automata jár.
A premiert március végén, a New York Auto Show-n tartják, de a Juke nemzetközi modell lesz – egyaránt kínálják majd Észak-Amerikában, Európában és Japánban –, míg a gyártás a Nissan angliai gyárában folyik majd, azokon a gépsorokon, amelyeken a leköszönő békalámpás Micrát szerelték össze eddig.