Leállították a Lexus terepjáró forgalmazását

2010.04.14. 13:17

Borulásveszélyesnek kiáltották ki a GX 460-ast, így a Toyota inkább felfüggesztette a típus árusítását, míg ki nem javítják a hibát.

gxstop

Észak-Amerikában óriási jelentősége van a Consumer Reports nevű fogyasztóvédelmi kiadvány írásainak. Több autótípust tett már tönkre teljesen a lap egy-egy elmarasztaló tesztje, és most ugyanez történhet a nagyobbik Toyota Land Cruiser luxusváltozatával. A lap most a GX lassan reagáló menetstabilizáló elektronikáját kiáltotta ki életveszélyesnek, mondván, hogy durva manőverek mellett kitört az autó hátulja, és csak akkor fogta meg a csúszást a biztonsági rendszer, amikor a terepjáró már keresztbe állt. A Consumer Reports szakemberei azt mondják, egy képzetlen sofőr kezében borulás lehetett volna a manőver vége.

A Toyota szinte azonnal reagált: felfüggesztette a terepjáró eladását, míg a mérnökeik megpróbálják reprodukálni a Consumer Reports eredményeit, és kitalálják, hogyan lehet javítani az autó biztonságát. Ha megtalálják a megoldást – ami alighanem az ESP átprogramozása lesz – várhatóan visszahívás is lesz, mivel egyszerűen nincs más megoldás a típus és a Lexus márka megtépázott hírnevének visszaállítására.

A japán gyártóra alaposan rájár a rúd az elmúlt néhány hónap során: a beragadó gázpedálok problémája nem csak költséges visszahívást hozott, de a vásárlók bizalmát is csökkentette, főként Észak-Amerikában, pedig a Toyota mindent elkövetett, hogy minél hamarabb elmondhassa, az összes autón kicserélték a meghibásodásra hajlamos alkatrészt. Egyelőre nehéz megmondani, hogy valóban feltűnően megszaporodtak-e a japán gyártónál a biztonságot veszélyeztető típushibák, vagy inkább arról van szó, hogy a konkurencia a hibák felfújásával igyekszik kiütni a nyeregből a Toyotát, amely Észak-Amerikában egyértelmű piacvezetővé vált.