Nem csak az Audi - BMW - Mercedes trió mutatja be legújabb büszkeségeit a pekingi autószalonon, hanem a hazaiak is. A FAW rövidítés lehet, hogy itthon nem cseng ismerősen, viszont ötven éve ők gyártják a kínai államférfiak reprezentatív limuzinjait.
A First Auto Works, azaz első autógyár már az ötvenes évek óta ontja magából a nagy fekete autókat. Akkoriban a szovjet ipar remekeit vették át, hogy a kínai vezetők is hasonló kényelemben utazhassanak, mint orosz elvtársaik, később Audi és Lincoln limuzinok hosszított változatait gyártották.
Visszanyúltak hát saját dicső múltjukba - hiszen manapság divat a retro - és az ötvenes évek stílusjegyeit a modern luxusautók jellemzőivel ötvözve megalkották 2010-es modelljüket. A Rolls-Royce Phantom ajtóelrendezését egy Volga M-21 plasztikból fröccsöntött orrával hozták össze, a BMW 80-as években gyártott V12-esének koppintásával a motorháztető alatt.
Ha a kínai autóipar valóban itt tartana csak a törzsfejlődés hosszú útján, nyugodtan hátradőlhetnének az európai és japán autógyártók vezetői vastagon párnázott bőrfoteljükben, diszkréten mosolyogva, miközben kifújják orrukon a szivarfüstöt, de köztudott, hogy ennél sokkal komolyabb autók gyártására is képesek a Népköztársaságban, és lemaradásukat óriási befektetésekkel küzdik le rekordidő alatt.