Eddig 110 lóerős volt a legerősebb dízel Mini, de már nem lesz így sokáig: ha igazak a hírek, a BMW mérnökei belefaragták a gyártó kétliteres dízelmotorját a fronthajtású kisautó motorterébe.
Bár a blokk két turbóval 204, eggyel pedig 177 lóerő leadására is alkalmas a BMW nagyobb típusaiban, a Mini Cooper SD néven emlegetett modellbe állítólag egy 150 lóerős kivitel kerül, mintegy 300 Nm-es csúcsnyomatékkal. Valószínű, hogy a sebességváltó terhelhetősége szab gátat a teljesítmény további növelésének, hisz nem arra tervezték az alkatrészt, hogy 350–400 Nm-es csúcsnyomaték-értékeket viseljen el. Ezzel együtt épp a nagy nyomaték miatt hasonló gyorsulás várható az SD-től, mint a benzines Cooper S-től, legfeljebb a végsebessége lesz valamivel alacsonyabb.
A BMW eddig csak idegen gyártók dízelmotorjait használta: az első generációba a Toyota 1,4 literes négyhengereseit építették, míg a jelenlegi Mini Cooper D-hez 1,6 literes, 110 lovas Peugeot-dízelt vásárolnak. Bár a német gyártó dízelmotor-fejlesztésben hasonlóan eredményes, mint francia vagy japán partnere, eddig a vásárlás tűnt egyszerűbbnek, hiszen a BMW dízeleit hosszirányú beépítésre tervezték, így ezeket nem egyszerű feladat a Mini keresztben álló hajtásláncához igazítani.