Második esélyt kap a VW Phaeton
Becsülendő a Volkswagen-vezetés kitartása: bár lényegében megbukott a névtelen luxus-népautó, bíznak benne, hogy a felújítás után jobb eséllyel mássza meg a prémiumkategória Olümposzát.
A Phaeton eredetileg Ferdinand Piech agyszüleménye volt, így az egykori vezérigazgató átmeneti nyugalomba vonulása után háttérbe is szorult. Gyártásban tartották ugyan, de Bernd Pischetsrieder, látva, hogy Észak-Amerikában milyen kevés fogy a típusból, ezen a kulcsfontosságú piacon leállíttatta a forgalmazást. Ezzel el is szállt a siker minden esélye, és úgy nézett ki, már csak idő kérdése, hogy a Phaetont sikertelen kísérletként végleg eltemessék. Azonban nem így lett: Piechnek a felügyelőbizottság elnökeként és az egyik legnagyobb VW-részvényesként nagyobb a befolyása a cégen belül – talán ennek köszönhető, hogy az aktuális vezérigazgató, Martin Winterkorn adott még egy esélyt a Phaetonnak, hogy bizonyítson. Nemrégiben bemutatták a felújított változatot, és úgy hallani, Észak-Amerikában is újrakezdik a forgalmazást. „A Phaetonnal csak úgy érhetjük el a célunkat, ha jelen vagyunk ezen a fontos piacon” – mondta a német sajtónak Winterkorn, majd hozzátette, hogy több idő kell egy újoncnak ebben a kategóriában.
Sokan még mindig öngólnak érzik a Phaeton megtartását, hiszen közvetlen konkurenciát jelent házon belül az Audi A8-asnak és a Bentley Continental Flying Spurnak is. Így félő, hogy ha valóban sikerre tudnák vinni a típust – amire a modellfrissítés ellenére sincsen sok esély –, akkor is az azonos műszaki alapú testvérmodelleket kannibalizálná elsősorban és nem a BMW-től és a Mercedestől rabolna kuncsaftokat.