A Patriot Sport potens terepjárónak ígérkezik, és az ára sem veszélyes, de ki fizeti ki egy rendes autó árát az orosz technikáért?
Az UAZ persze nem tudott elővarázsolni a kalapból egy vadiúj típust – nem nagyon volna rá pénz –, inkább az ötéves Patriotból csíptek ki 36 centimétert. Ezt a változtatást jelzi a Sport jelző a névben, és a nagydarab terepjáró így kifejezetten rövid lett, 4,29 méteres, azaz alig foglal több helyet hosszában, mint egy kompakt ötajtós. Ehhez képest a 600 literes csomagtér és az ötszemélyes, ötajtós karosszéria kifejezetten jól használhatónak ígérkezik. Ráadásul az autó ára sem vészes, legalábbis európai mércével, 420 ezer rubel, azaz mintegy 3,1 millió forint az alapkivitel ára. A motorválaszték kéttagú, vagy orosz tervezésű, 2,7 literes, 128 lóerős, négyhengeres benzinmotorral, vagy 2,3 literes, 113 lovas Iveco teherautó-dízellel készül a Patriot Sport, de mindkét esetben koreai eredetű, ötfokozatú kézi váltóban és állandó összkerékhajtásban folytatódik a hajtáslánc.
Az orosz terepjáró otthon könnyen sikeressé válhat, hiszen a hatalmas országban sok a rossz minőségű út, és az UAZ-ok terepen talán még otthonosabban mozognak, mint épített utakon. Az már más kérdés, hogy Európában milyen esélyekkel indul, hiszen az Uljanovszkban összeszerelt autók minősége még mindig közelebb áll a klasszikus szovjet autókéhoz, mint a világszínvonalhoz. Ennek ellenére nem kizárt, hogy a Lada Nivához hasonlóan korlátozott mennyiségben, bizonyos célokra keresik majd, hisz hasonló képességű terepjárót olcsóbban nem könnyű beszerezni.