Tovább gyalázza a Nissan a németeket
A Porsche tiltakozása csak olaj volt a tűzre: a 370Z reklámkampányában továbbra is a német riválisokat igyekeznek a víz alá nyomni.
A legújabb húzás két, London utcáin előforduló autó, egy Audi TT és egy Porsche Cayman. Az Audira azt írták, hogy „Drágább, lassabb és gyengébb, mint a Nissan 370Z”, a Porsche felirata pedig így hangzik magyarul: „Arról álmodom, hogy olyan gyors legyek, mint a Nissan 370Z”. Az efféle hecckampány a németektől sem teljesen idegen – az Audinak több ilyen hangvételű gerillakampánya is volt már, vagy emlékezzünk a néhány éves amerikai Golf GTI reklámfilmekre –, de eddig a Nissan megközelítése a legradikálisabb.
Alighanem átmeneti jelenségről van szó: az efféle antikampányok, bár már évtizedek óta fel-felbukkannak, nem igazán terjedtek el, mivel a negatív üzenet inkább riasztóan hat a vásárlókra, ahelyett, hogy vásárlásra késztetne. Ennek ellenére a Nissan brit reklámszakemberei a folytatást tervezik: a következő áldozat állítólag a BMW Z4-es lesz.