Érthetetlen, miért erőlteti egyre több gyártó a nagyra tátott szájat a két fényszóró között. Az óriási aranykereszttel az osztóküllőn úgysem gondolja senki, hogy ez egy Audi. A 2011-es Captiva külsején pedig más jelentős változás nem fedezhető fel, eltekintve a tükrökbe átköltöztetett irányjelzőktől.
Viszont felfrissítette a motorválasztékot a Chevrolet: a csúcsmotor már egy közvetlen befecskendezéses, 3 literes V6-os, 258 lóerővel, az új 2,4-es négyhengeres pedig 171 lóerőt tud – ezekkel az amerikai piacon jó esélyekkel indul a koreai SUV. Európában viszont feltehetően a dízelek lesznek kelendőbbek: két 2,2-es közül is lehet már választani, 163 vagy 184 lóerővel.
Ha komolyan versenybe akar szállni a Captiva a Ford Kugával és a Nissan Quasqai-jal vagy akár az Audi Q5-össel, elektronikus kütyük terén is mutatnia kell valamit, ezért belepakoltak a koreaiak az ESP-től a fékasszisztensen keresztül a visszagurulás-gátlóig minden vezetési segédelektronikát, amivel biztonságban érezheti magát a vásárlóközönség. Kérdés, presztízsben mikor sikerül felnőnie az átcímkézett távol-keletieknek a konkurenciához.