Ez a Lotus veri agyon a Porschékat?
Az Elite a legdrágább sportkupék közé tartozik majd, de három motorjával és 500 lóerő feletti teljesítményével a legkorszerűbb és legtakarékosabb típus lehet saját kategóriájában.
A képeken látható jármű egyelőre messze van attól, hogy kész terméknek nevezhessék. Alighanem azzal a céllal hozták nyilvánosságra a képeit, illetve állítják ki a hó végén Párizsban, hogy felkeltsék a potenciális vevők érdeklődését, illetve megszondázzák a közönség véleményét a tervvel kapcsolatban, amely igencsak eltér a közelmúlt Lotus modelljeitől, akár a formatervét, akár a tervezési koncepciót nézzük. Az Elite visszanyúlik a 70-es és 80-as évek orrmotoros, méregdrága, 2+2 üléses luxuskupéihoz – ilyen volt a friss tanulmány utólsó névrokona is –, azzal a különbséggel, hogy a Lotusokra eddig jellemző könnyű építésmóddal is szakítanak a tervezők.
A 4,6 méter hosszú típus közel 1,7 tonnás lesz, ami részben a hibrid hajtásrendszernek köszönhető. Állítólag két villanymotort, egy KERS-szerű energiatároló és újrahasznosító rendszert és egy 5 literes, feltöltős Toyota V8-ast építenek bele. Így az alapváltozat 540, a sportosabb R kivitel 610 lóerő körüli összteljesítményt nyújt majd. Ez a teljesítmény a becslések szerint 3,5–3,7 másodperces gyorsulási időt jelent majd 100 km/h-ra, viszont a szén-dioxid-kibocsátását a hasonló teljesítményszintű sportkocsikra jellemző 350–400 g/km-es értékről 215 g/km körülire tudják csökkenteni a speciális hajtásrendszer segítségével.
A formaterv szintén új irányvonalat követ: láthatóan igyekeztek elegáns és sportos arányokat és vonásokat összehozni, bár egyelőre mintha hiányozna valami, ami igazán jellegzetessé tenné az autót. Arányaiban leginkább talán a Maserati korszerűbb típusaira emlékeztet, a hatszögletű hűtőnyílás és a felfelé húzott fényszórók azonban olyan, mára kissé elkoptatott stílusjegyek, amelyek helyett talán érdemes volna karakteresebb részleteket keresni.
A Lotus szakembereinek persze még bőven van idejük finomítani a részleteken. Az aktuális menetrend szerint az Elite gyártása 2014-ben indul, azután, hogy a középmotoros Esprit-utódot is piacra dobják. Úgy tudjuk, mindkét sportkocsi 100 ezer angol font (33 millió forint) feletti áron kerül majd forgalomba.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
