Természetvédelmi területen terjeszkedik az Audi Győrben
Ami új: Orbán Viktor és Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a mai napon bejelentette, hogy a németek 900 millió eurós beruházással bővítik győri üzemüket, ami közvetlenül 1800 új munkahelyet jelent. Stadler szerint a beszállítókat és a szolgáltatókat is beleértve több mint tizenötezer embernek biztosít munkát a bővítés.

És hogy az eredeti hírt is megtudja, aki nem olvasta tegnap:
Az Audi augusztusban vásárolta meg nettó 5,2 milliárd forintért a Honvédelmi Minisztériumtól azt a volt lőteret, amelyen a beruházást tervezik. Egyetlen szépséghibája a gyárbővítésnek, hogy a terület a Natura 2000 hálózat része.

Jelenleg ötezer-hatszázan dolgoznak a győri Audi-üzemben, ahol a motorgyártás mellett TT Coupék, Roadsterek és A3 kabriók összeszerelése folyik. Lehet vitatkozni arról, hogy mekkora a külföldi munkavállalók aránya a gyárban, de a régiónak eddig mindenképpen előnyére vált az Audi tevékenysége.
Visszatetszést kelthet azonban augusztusi telekvásárlásuk, amit nem csak környezetvédők kritizáltak. A kétszáz hektáros területet, amely korábban lőtérként szolgált, úgy vették meg a németek, hogy egyidejűleg megkezdődött a természetvédelmi terület átminősítése a tervezett beruházáshoz. Úgy tűnik, a döntéshozók biztosak a dolgukban, hiszen októberben már meg is kezdenék az építkezést a jelenlegi gyár és a lőtér közötti területen, s ehhez nem szükséges különleges engedély. A nagyobbik telekrész kivonásához a Natura 2000 hálózatból brüsszeli döntésre lenne még szükség, ezt pedig kiemelt közérdekkel, például munkahelyteremtéssel lehet igazolni.
Az új üzemmel 2013-tól évente 125 ezer autó kibocsátására lesz alkalmas a győri Audi, és az összeszerelési tevékenység teljes értékű autógyártássá bővül, ami magában foglalja a karosszériaelemek gyártását és a fényezést is. Legnagyobb darabszámban a hírek szerint egy jelenleg fejlesztés alatt álló szedánt készítenének, amely az A3 alapjaira épülne, s elsősorban az amerikai és a kínai piacon árusítanák.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
