Vadiúj boxermotor Subarukba
Elkészült a kompakt négyhengeres harmadik generációja – nyomatékosabb és takarékosabb, mint az elődjei voltak, igaz, ehhez az alapoktól kellett újratervezni.

Talán furcsának tűnhet, hogy a Subaru kitart a drága boxerelrendezés mellett, de megvan rá a jó okuk. Igaz ugyan, hogy kettő helyett négy vezérműtengely kell, és úgy általában is sokkal több alkatrészből áll, mint a többi négyhengeres, viszont csak ez elég rövid és alacsony, hogy hosszában építsék az első tengely elé, és mégse okozzon orrnehézséget – ami viszont a Subaru összkerékhajtását használva kikerülhetetlen. A formátum tehát kötött, viszont most érkezett el az ideje, hogy a részleteket teljesen átdolgozzák.
Ezúttal a motor legfontosabb részeit érintette az átalakítás: teljesen újak a dugattyúk, az égéstér, a forgattyús mechanizmus, és ennek megfelelően minden más is kicserélődött. Az eddig használt motor kétliteres változata rövid löketű volt: a henger furatátmérője 92, a lökethossz 75 mm volt, ami elsősorban magas fordulatszámon kedvező, az újnál viszont 84-es hengerfurathoz 90-es löket társul, ami elméletben alacsonyabb fordulatszám mellett eredményez nyomatékosabb karaktert. A geometria persze nem mond sokat a lényegről, hiszen az égésterek kialakítása, illetve a szelepek, a gyújtás és a befecskendezés vezérlése sokkal többet számít a végeredményt tekintve, az ezekre vonatkozó adatok viszont már nem publikusak.
Mindenesetre az új motor 150 helyett 148 lóerős, a csúcsnyomatéka viszont nőtt, 191-ről 196 Nm-re. A lényeg azonban nem a kissé megváltozott karakter, hanem a fogyasztás mintegy 10%-os csökkenése – ezért kezdtek egyáltalán hozzá az új motor kifejlesztéséhez. A motorból később lesz 2,5 literes változat is, és elsőként a Forester kapja meg, bár több mint valószínű, hogy egy-két éven belül mindenütt leváltják a régi négyhengerest. Sőt, úgy hallani, nem csak a Subaru, de a Toyota is felhasználná, ha másutt nem is, a közös fejlesztésű sportkocsiban biztosan.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
