Szentségtörés: BMW három hengerrel
Az aktuális 1-est leváltó utód, amelyet várhatóan tavasszal mutatnak be a Genfi Autószalonon, még a bajoroktól megszokott hosszmotor-hátsókerékhajtás felépítéssel érkezik. A következő generáció viszont már elsőkerekes lesz, legalábbis részben.
A legfrissebb hírek szerint hat változat is készülne a 2013-ra várható 1-es BMW-kből, köztük első- és hátsókerékhajtású modellek is. A fejlesztés alatt álló következő Mini padlólemezére épülne egy ötajtós ferdehátú és egy kombi változat - ezek lennének az elsőkerekesek -, míg a kupét, a kabriót, egy háromajtós ferdehátút és egy másik ötajtóst a hátsókerekes platformra kanyarítanának. Kicsit kuszának tűnik ez az elképzelés, de a szegmentálódás trendjét figyelembe véve nem teljesen lehetetlen.
A keresztben elhelyezett motorral sokkal jobb helykihasználást érhetnek el a bajorok, mivel elmarad a kardántengely és a műszerfal alá nyúló sebességváltó. Ezzel az elrendezéssel az elegáns hosszú motorháztető is fölöslegessé válik, viszont előrébb lehet hozni az A oszlopokat, amivel jelentősen nő az utastér. Nem titok, hogy az Audi A3 a fő ellenfél - a praktikum oltárán nem is akkora áldozat a szakítás a hagyományokkal. Hiszen tudjuk, a jelenlegi 1-es vásárlóinak nagy része amúgy is azt hiszi, elsőkerékhajtású az autója.
Érdekességek várhatók a motorok terén is. Másfél literes háromhengeres lesz a moduláris motorcsalád legkisebb tagja, a négyhengeres két literre jön ki, míg a hathengeres értelemszerűen háromezer köbcenti körüli hengerűrtartalommal készül. Mind turbófeltöltősek lesznek, stop-start rendszerrel és más EfficientDynamics kütyükkel, de csak a két kisebb blokk fér majd el keresztben, így a hathengereseket kizárólag a hátsókerékhajtású padlólemezzel lehet majd kapni.
Lesz viszont Golf GTI jellegű elsőkerekes hot hatch is, állítólag 220 lóerős kétliteres motorral, sőt, ehhez újra elővennék a legkülönbözőbb modelleken használt ti jelzést is.