Megmarta a skorpió az olaszokat?
Eredetileg olasz autók tuningolásával vált híressé Carlo Abarth, saját fejlesztésű gépet soha nem küldött utcára. Igaz, ma már a Fiat birtokában van a márkanév, a Genfben kiállított Abarth Scorp-Ion viszont több szempontból is úttörő.
Nem újdonság, hogy a 2007-ben feltámasztott márkanév alatt újabb és újabb tuningolt Fiat-modellek születnek, meglepetés viszont, hogy teljesen önálló tanulmányautót állított ki az Abarth az idei Genfi Autószalonon. A torinói egyetemmel együttműködésben készült elektromos autó új fejezetet nyithat az olasz márka történetében - vagy csak egy szimpla kiállítási tárgy.
A kifejezetten érdekes formájú, négyméteres sportkocsit négy kerekét egy-egy különálló villanymotor hajtja, az energiát pedig az ülések mögé pakolt lítium-ion akkumulátor tárolja. Ezzel a koncepcióval ugyan egyre gyakrabban találkozhatunk a különböző gyártók vízióiban, de a sorozatgyártás szócskát még egyikük sem merte kiejteni. Valószínű, hogy az Abarth Scorp-Ion sem a futószalagra, hanem múzeumba fog kerülni. Még ha sajnáljuk is az érdekes arányokat és a vagány formát, egyelőre túlzásnak tűnik az olasz márkától egy tisztán elektromos sportkocsi gyártása.