A Toyota jó pénzért eddig is megosztotta a technológiáját más gyártókkal – például a Ford és a Nissan is a Priushoz kifejlesztett hajtási sémát használta – de kínai kézbe adni az aktuális Prius műszaki megoldásait így is bátor húzásnak tűnik.
A japánok hozzáállása persze bizonyos szempontból érthető. A kínaiak eddig sem a gátlásosságukról voltak híresek, ha akár teljes autók lemásolásáról volt szó, és a Toyota így legalább a licencdíjat besöpörhette. Ugyanakkor a vásárló, a First Automotive Works, Kína egyik legnagyobb állami tulajdonú autógyártó vállalata, ami azt jelenti, hogy a tulajdonoson keresztül más kínai gyártók is könnyen hozzájuthatnak a Prius hajtásláncához, amely így könnyen kikerülhet a Toyota kontrollja alól.
A FAW várhatóan nem a Prius másolatait gyártja majd, sokkal valószínűbb, hogy saját modellt fejlesztenek a japán technika köré, így néhány évbe biztosan beletelik, mire a kínai hibridek piacra kerülhetnek. Ugyanakkor a kínai tervezőknek módjuk lesz továbbfejleszteni a Toyota hibrid hajtásláncát, és akár olcsóbban jobbat kínálni, mivel Kínában nagyobb tömegben, és alacsonyabb áron készülnek NiMH és Li-ion akkumulátorok, mint a világ más tájain.
Kínában számos gyártó próbálkozott már hibrid autók eladásával, de eddig viszonylag kevés szerencsével: a kínai vásárlókat egyelőre nem nagyon érdekli a környezettudatosság, inkább az autók használati- és presztízsértékével foglalkoznak. Ugyanakkor fejlett hibridekkel a FAW könnyen megvetheti a lábát egyes export-piacokon, főleg az Egyesült Államokban, ahol a dízelek hiányában a hibrid modellek jelentik a környezetbarát autózás egyetlen valós lehetőségét.