Az M5-ösbe V10-es helyett V8-as turbó került, a V8-asokat feltöltött sorhatosokra cserélgetik, a kétliteres, négyhengeres TwinPower motor elkészültével pedig a hathengereseknek is lassan reszeltek a kisebb kasznikban. Az X1-es után a Z4-es is megkapja a 245 lóerős sornégyest.
A Z4 sDrive 30i szívó hathengeresét váltja a 28i kóddal jelölt új turbómotor, amely azért kapta a TwinPower nevet, mert a kettős megfúvású turbófeltöltőt egy valvetronicos, közvetlen befecskendezésű motorra szerelték, vagy talán még inkább abból az okból, hogy legalább szépen csengő neve legyen a kényszermegoldásnak.
A méretcsökkentés, amivel az EU által előírt széndioxid-kibocsátási határértékeket próbálják teljesíteni a gyártók, feltehetően nem a kedvenc szórakozása a mérnököknek, de a BMW-nél alapos munkát végeznek, következetesen eggyel kisebb turbómotorokat tesznek a még meglévő szívómotorok helyére. Ha elkészül az új háromhengeres, valószínűleg hamarosan nem marad szívómotor a kínálatban.
Az új Z4 sDrive 28i furcsán illeszkedik a roadster motorválasztékába: elődjénél, a 30i-nél 13 lóerővel gyengébb, de 40 Nm-rel nagyobb a csúcsnyomatéka - persze az a lényeg, hogy papíron jóval kevesebbet fogyaszt. A belépő mégis a 23i marad a maga szerény 204 lóerejével, de feltehetően csak addig, amíg le nem váltja egy kisebb négyhengeres.