Villanyautóban nehéz meghalni
Az amerikai biztosítótársaságok által pénzelt IIHS törésteszten vizsgálta a Nissan Leaf, és a különös módon szintén villanyautóként hirdetett, bár inkább hibridnek tűnő Chevrolet Volt passzív biztonságát. Úgy tűnik, mindkét gyártó érezte, hogy az új technológiához illik biztonságos karosszériát tervezni – végülis tudják, hogyan kell, és így sem lesz egyszerű megetetni a népekkel a drága, és korlátozottan hasznos járműveket.
Az eredmény mindkét járműnél a Top Safety Pick minősítés, ami mondjuk az EuroNCAP-nál alighanem öt csillagot jelentene, bár a vizsgálati körülmények nem azonosak, így nem lehet közvetlenül összehasonlítani a két szervezet eredményeit. A Volt és a Leaf utascellája egyaránt szépen egyben maradt frontális ütközésnél, és oldalütközésnél is hatékonyan védték a próbabábúkat a sérülésektől. Ráadásul mindkettőben alapfelszerelés a menetstabilizáló rendszer, így nem is lehetett kérdés, hogy a legjobb minősítést kapják. Korábban az IIHS a Toyota Prius és a Honda Insight biztonságát is hasonlóan magas szintűnek ítélte, ami azt mutatja, hogy a szintén önálló fejlesztésű japán hibridek passzív biztonságával sincsenek komolyabb problémák.
A biztonság és az elektormos hajtás önmagában persze nem garancia a sikerre, így továbbra is kíváncsian várjuk, hogy a Leaf és a Volt meg tudja-e vetni a lábát a piacon.