Itt az új Opel Zafira Tourer
Egyesek szerint már-már a Ford Galaxyval versenyzik az új hétüléses Opel, ami még mindig túlzás, viszont az egyértelmű, hogy a harmadik generáció több helyet és igényesebb anyagokat kínál, mint az elődje, és alighanem az ára is növekedni fog.
Alighanem a változások hangsúlyozására szolgál a típusnévben a Tourer jelző is: azt próbálják üzenni ezzel, hogy az új Zafira nem teljesen azt a közönséget célozza, mint korábban. Nem spórolós nagycsaládos autónak szánják már, inkább a kompakt egyterű kategória felső szegmensébe. Nyilván ennek köszönhető a húsz centi növekedés – az autó hossza már 4,66 méter – illetve az 5,7 centivel hosszabb tengelytáv is. A belső tér variálhatósága persze megmaradt, az ülések – a középső sorban három különálló fotelt találunk – kivehetőek, síkba hajthatóak és tologathatóak, sőt, ez utóbbi téren még javultak is a lehetőségek: a hátsó ülések 20 helyett már 28 centit mozgathatók előre-hátra. Öt üléssel így akár 710 literig növelhető a csomagtartó, a második üléssort lehajtva pedig 1860 literes raktér nyerhető.
Az autó összesen háromféle motorblokkal készül majd, legalábbis eleinte, bár ezeknek összesen hat változata közül lehet majd válogatni. A benzines négyhengeresek közül kettő 1,4 literes és turbófeltöltéses, a gyengébb 120, az erősebb 140 lóerős. Ezen felül egyes piacokon elérhető lesz a régi, 1,8 literes, 140 lóerős szívómotor is. A dízelváltozatok egyelőre mind kétliteresek: 110, 130 vagy 165 lóerős kivitelt kínálnak majd. A motorokhoz alapesetben hatfokozatú kézi váltó jár, kivéve az 1,8-ast, amelyet még egy régi ötsebességessel párosítanak. Az Opel stop-start rendszert is ígér a Zafirához, de még nem tudni, hogy mely motorokhoz lesz kapható.
Az autó extrái között van néhány érdekesség is, mint az adaptív lengéscsillapítású futómű, a holttérfigyelő rendszer, vagy az intelligens fényszórórendszer. Ezzel is azt hangsúlyozza az Opel, hogy a Zafira fejlebb lépett az Insignia irányába, azaz már nem tekinthető egyszerűen az Astra kisbusz-formájú változatának.
A Tourer adatait és fotóit meglepően hamar nyilvánosságra hozta az Opel, ahhoz képest, hogy a hivatalos világpremiert szeptemberben tartják a Frankfurti Autószalonon, a forgalmazás pedig még később indul. Ennek megfelelően egyelőre árak sincsenek, de az az érzésünk, hogy a nagyobb autó érezhetően drágább is lesz, mint kifutó elődje.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
