A szabályváltozások óta a rali-világbajnokság ismét kezd népszerűvé válni az autógyártók között. A Citroen és a Ford rövidesen a Minivel és a Volkswagennel is kénytelen lesz szembenézni, és úgy tűnik, a Fiat is érdeklődik a sorozat iránt.
A Fiat, pontosabban házi tuningmárkája, az Abarth nemrégiben még a gyári Puntókkal szerepelt az IRC bajnokságban, és volt néhány jó eredményük is, így épp elég tapasztalatuk gyűlt össze a rali-versenyzéssel kapcsolatban. Ráadásul az S2000-es autó felépítésében nagyon hasonlít az új WRC-kre, lényegében egy jó 1,6 literes turbómotora lesz szükség a beszálláshoz. A Fiat persze a győzelemre hajt, így a hírek szerint egy komolyabb fejlesztési program indul – alighanem a következő Punto lesz az alap – így csak 2013-ra válik rajtra késszé az olaszok gyári csapata.
Az új WRC szabályok célja az volt, hogy az alacsonyabb fejlesztési költségek révén vonzóbbá tegyék a sportágat az autógyártók számára. Ez láthatóan sikerült: míg az utolsó, régi szabályok szerint rendezett világbajnokságon már csak két gyártó maradt versenyben, a jelenlegi állás szerint az évtized közepén ismét legalább öt gyártó lesz jelen gyári csapattal a WRC futamokon.